Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitalkamera til max. 1000 kr.?
Fra : Ole

Dato : 27-06-04 22:17

Er det muligt at erhverve sig et bare nogenlunde fornuftigt digitalkamera
for under en tusindelap? I givet fald, - hvilke mærker/modeller kan
anbefales?

Vh. en trist roligan

Fra : Simon Nielsen

Dato : 27-06-04 22:41

"Ole" <SLETDETTEole@it.dk> wrote in message
> Er det muligt at erhverve sig et bare nogenlunde fornuftigt digitalkamera
> for under en tusindelap? I givet fald, - hvilke mærker/modeller kan
> anbefales?
>
> Vh. en trist roligan

Ja surt med kampen.

Men jeg vil ikke sige du kan få et kamera der er ordentligt til de penge,
men for en 400 kr ekstra kan du få et Canon A60 eller et Nikon Coolpix 2200.
Der er selvfølgelig også andre mærker men HP har jeg lært at holde fingrene
fra, selv Kodak som har været rigtig gode med de små kameraer engang vil jeg
heller ikke ofre i. Nej Canon og Nikon er noget af det der ligger på min top
ti

Mvh
Simon

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 27-06-04 22:42

Ole skrev i et indlæg på usenet:
> [...]

Tjah - man kan faktisk godt få et kamera til under 1000 kr.

Om man så kan kalde det nogenlunde fornuftigt er vel så noget andet.

Men jo - hvis du er villig til at undvære zoom - så kan du faktisk godt
få et 2 mpixel kamera, der lige kan klare at give fornuftige billeder i
10x15 cm..

Kig på www.edbpriser.dk under digital-kameraer og tast 1000 kr ind i max
beløb.

Der kommer mange "mindre gode" kameraer - men kig f.x. på de Kodak og
Olympus kamearer, der bliver vist - de er ikke så ringe endda.

Man kan ikke vinde hver gang

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Jens Christensen

Dato : 28-06-04 00:00

> Er det muligt at erhverve sig et bare nogenlunde fornuftigt digitalkamera
> for under en tusindelap? I givet fald, - hvilke mærker/modeller kan
> anbefales?

Jeg har selv et Minolta X20 som jeg benytter til sjov og spas, og det er et
glimrende lille kamera. Det har fået en storebror, der hedder X21, og det
koster 1.050,- sidst jeg så efter. De penge er efter min mening givet godt
ud. Kameraet har 3x optisk zoom, er på 2MP og er et utroligt lille kamera.
Bedst af alt, så benytter det AA batterier. Det kan tage godt over 300
billeder på en opladning (2x 2200 mAh batterier) flere af dem med flash.
Du kan finde en grundig anmeldelse på www.steves-digicams.com (du kan nok
kun finde X20, men X20 og X21 skulle efter sigende være ret identiske).

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Søren R

Dato : 30-06-04 09:09

On Mon, 28 Jun 2004 01:00:25 +0200, "Jens Christensen"
<nospam@nospam.no> wrote:

> [...]
>Du kan finde en grundig anmeldelse på www.steves-digicams.com (du kan nok
>kun finde X20, men X20 og X21 skulle efter sigende være ret identiske).

Og nu er der kommet et X31, som jeg lige har bestilt

Men det er vist helt nyt, så jeg kan ikke finde nogle reviews eller
noget.
--
Søren R

¤ Træt af reklamer? http://www.hadereklamer.dk ¤

Fra : TC

Dato : 28-06-04 01:43

"Ole" <
> [...]
> Er det muligt at erhverve sig et bare nogenlunde fornuftigt digitalkamera
> for under en tusindelap? I givet fald, - hvilke mærker/modeller kan

Ja snøft snøft

Er selv rimeligt tilfreds med mit Olympus C-220 Zoom til kr.899,- i dagens
valuta.

Men skulle jeg vælge i dag, ville jeg nok spare lidt mere sammen, og købe:
Mest pga. den noget nemmere menu styring, og flere indstillings muligheder.

Men grund reglerne hedder:
1) Mærkevare!!!!!
2) CCD sensor
3) Optisk zoom frem for digital
4) HP laver kontor maskiner, og "low budget kameraer" for at øge printer salget.

Mvh.
Tommy

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-04 10:59

"TC" skrev i en meddelelse

> Men skulle jeg vælge i dag, ville jeg nok spare lidt mere sammen, og
købe:
> Mest pga. den noget nemmere menu styring, og flere indstillings
muligheder.

Jeg har for et par uger siden købt ovennævnte kamera.
Jeg kan så lige nævne at det var billigere hos den lokale fotohandler
end på edbpriser.dk.
Prisen var 1598 incl. et større flashkort (128 mb), kortet på 16 mb der
følger med rækker ikke langt til en ferietur.

---
Mvh Kajo

Fra : Casper Bang

Dato : 28-06-04 17:09

> Er det muligt at erhverve sig et bare nogenlunde fornuftigt digitalkamera
> for under en tusindelap? I givet fald, - hvilke mærker/modeller kan
> anbefales?

Jeg har et Kodak Easyshare CX6200 som du sikkert kan få til en 7-800 kroner.
Et SD kort oven i, og du er på tussen :)
Det er et godt lille kamera, som egentligt tager ret gode billeder hvis
lysforholdende er gode.

Du kommer dog nok til at ærgre dig over at du ikke købte et ENDNU bedre
kamera... man bliver hurtigt bidt af fotograferingen, og kommer til at savne
nogle flere features som man kan betjene manuelt.

Fra : Henrik S.

Dato : 28-06-04 17:38

On Mon, 28 Jun 2004 18:09:14 +0200, "Casper Bang"
<webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> wrote:

> [...]
>kamera... man bliver hurtigt bidt af fotograferingen, og kommer til at savne
>nogle flere features som man kan betjene manuelt.

Kodak CX 6200 har jeg også - det er faktisk ikke ret lysfølsomt =
dårligt til optagelser i mørke/lidt lys. Hellere et kamera som Canon
A200 hvor det er muligt at justere til ISO400 og med mulighed for
manuel længere lukketid. Kodak har iøvrigt forbedret netop
natoptagelsesmuligheden i CX 7300 som er en udvikling af CX 6200 blot
med 3.2 mil. pixels i stedet for 2 mil i cx6200.

Men jeg må erkende at CX6200 er MEGET nemt at bruge. Billederne er dog
ikke på højde med Canons - optikken er simpelthen ikke helt så god, og
de bliver komprimeret for kraftigt.
Se mere på www.steves-digicams.com

www.techware.dk sælger A200 billigt - se evt. på www.qxl.dk for
auktioner - der kan det være endnu billigere.

Ja, det var min mening. Håber det kan bruges.
Hilsen Henrik S.

Fra : Q

Dato : 29-06-04 16:55

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev i en
meddelelse news:40e042aa$0$703$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

> [...]
> Et SD kort oven i, og du er på tussen :)
> Det er et godt lille kamera, som egentligt tager ret gode billeder hvis

Jeg har også et CX6200, som lige har måttet vige pladsen for en Canon
Powershot G5

Glimrende kamera til prisen ellers...

Et par eksempler på et billede skudt med CX6200 gennem en møgbeskidt forrude
på motorvej mellem Aalborg og Hjørring @ 130 km/t ved 05-tiden en morgen
tidligt i Juni:

http://www.naeslund.dk/peter/foto/020604/100_3823.JPG
http://www.naeslund.dk/peter/foto/020604/100_3826.JPG

/peter

Fra : Casper Bang

Dato : 29-06-04 21:14

> Glimrende kamera til prisen ellers...

Enig... men jeg kunne da godt selv bruge et bedre kamera nu - hvis jeg bare
havde pengene :p

> Et par eksempler på et billede skudt med CX6200 gennem en møgbeskidt
> [...]

Ikke dårligt! Jeg kan godt lide hvordan man ser tågen. Ser ret godt ud.
Men du trænger til at få vasket bilen ;)

Fra : Q

Dato : 29-06-04 22:59

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev i en
meddelelse news:40e1cd70$0$789$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

> Enig... men jeg kunne da godt selv bruge et bedre kamera nu - hvis jeg
bare
> havde pengene :p

Tjaa.. jeg "kom til" at købe en G5'er ..

Det kan godt være at det ikke er det allerfedeste kamera i den prisklasse,
men den gamle ( som er rigtig fotonørd ) har et magen til og er ovenud
lykkelig for det.. Han har næsten pensioneret det gamle Nikon F3..

> Ikke dårligt! Jeg kan godt lide hvordan man ser tågen. Ser ret godt ud.
> Men du trænger til at få vasket bilen ;)

Der er et ret spøjst lys på den tid af døgnet og det er hovedsageligt hvad
der fascinerer mig ved den køretur..
Flere billeder fra samme morgen her:
http://www.naeslund.dk/peter/foto/020604/page_01.htm

En del af dem bærer præg af at jeg også lige skulle koncentrere mig om at
køre bil, så de er nok en smule rystede

/peter

Fra : Casper Bang

Dato : 30-06-04 09:28

> [...]
> http://www.naeslund.dk/peter/foto/020604/page_01.htm
>
> En del af dem bærer præg af at jeg også lige skulle koncentrere mig om at

:) En meget flot køretur må man sige - men det første billede du viste er nu
det jeg bedst kan lide *:)