Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Jeg skal ha' købt en Dias/negativ scanner ~
Fra : mfj

Dato : 27-06-04 20:54

Hej

Jeg skal ha' købt en Dias-/Negativ scannner - men hvilken??? har du et godt
råd/erfaring med en god scanner - det må ikke være en flatbed scanner for
jeg har en ganske udmærket HP PSC-2210.
Den skal helst kunne scanne bl.a. negativer i format 6X6.
Jeg så for et par år siden en HP scanner som samtidig kunne scanne billeder
i format 10X15, men har ikke kunne finde den - eller en anden som kan det
samme???
Prisniveauet op til ca. 5-6000
Mvh
Mogens

Fra : C.Stensgaard

Dato : 27-06-04 22:42

Nu skriver du godt nok at du ikke vil have en flatbed scanner, men Canon
Canoscan 9900 er blevet testet op imod filmscannere til 100.000 og kunne
næsten følge med. Canon tabte testen, men fulgte med et godt stykke af
vejen - den koster 2700 incl. moms.

Så det er et godt alternativ - den scanner i meget høje opløsninger - du kan
tage et kig på canons hjemmeside.

Den kan tage op til 6x9 negativer/dia

Jeg skal selv teste den i morgen, med henblik på at finde ud af om den
magter opgaven ligeså godt som filmscannere til 5-6000.

Jeg kan altså kun referere til hvad der står i Canon bladet jeg så denne
test i.

Claus Stensgaard

held og lykke

Fra : mfj

Dato : 29-06-04 19:55

Hvordan gik det med testen???
/Mogens

Fra : Simon Nielsen

Dato : 28-06-04 01:02

"mfj" <post@dkwo.dk> wrote in message news:40df25bf$1@olaf.komtel.net...
> [...]
billeder
> i format 10X15, men har ikke kunne finde den - eller en anden som kan det

Hvis du vil have en kombinations scanner der både kan det ene og det andet
så må du gå på kompromis med kvaliteten. Der er lavet nogle fantastiske 35
mm film scannere, lige i den prisklasse du søger. Så kan man købe en
ordentlig flatbed scanner til de andre indscanninger, mellem 5-6000,- kommer
du nok længst med en Minolta Dimage Scan Elite 5400 til 5449,- SEK, den
laver nogle fede scanninger og så er den flot at have stående.
http://www.databutikken.com/dk/default.php?artId=MINDSE5400

Som supplerende flatbedscanner eller en god kombinations scanner man kan
starte med er en Epson, det har jeg rigtig god erfaring med og ejer selv en
Perfection 1670 Photo Jeg bruger faktisk tit photo funktionen og er
overrasket over kvaliteten på den, i forhold til prisen, men den kan ikke
sammenlignes med en rigtig filmscanner. Men som start eller suplement kan
man købe en Epson perfection 3170 Photo til 2155,- SEK, også en smuk lille
sag at have stående
http://www.databutikken.com/dk/default.php?artId=EPP3170PH

Det hele omregnet til danske kr. er ca. 6000 for begge dele.

Men det er mit bud, håber det kunne hjælpe.

Mvh
Simon

Fra : mfj

Dato : 04-07-04 23:08

Tak for dette - jeg går ud og kikker på det i løbet af ugen - iøvrigt er den
slags billiger hvor jeg bor - Flensborg ;))
/Mogens