Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Redigerings-problem
Fra : Lene Vang

Dato : 27-06-04 20:37

Hejsa alle

Jeg har været i Zoo i dag, har taget nogle ret gode billeder, efter min egen
mening. ;)
Men jeg har desværre fået lidt tråd-hegn med på billedet, som viser sig som
lidt tåge på billedet.

---

Fra : Mikael

Dato : 27-06-04 22:42

Hej Lene

Hvis det bare er hvide "fnidder" nederst i hjørnet, kan ma f.eks. gøre sådan
her i CS.

Dupliker laget med uglen, derefter sættes blendmode til soft light. Det ser
lidt mærkeæigt ud, men sænk opaciteten til ca. 30% (eller efter smag).

På nederste lag bruges nu burn tool (det er hånden med hul i, i
værktøjerne). Jeg har indstillingerne for burn tool således: shadows og 13%.
Derefter har jeg brugt det i nederste hø. hjørne.

Tilsidst har billedet fået en unsharp mask med følg. instillinger: amount
75%, radius 0,9 pixel, threshold 0.

Billedet er uploadet til dk.binaer under navnet: Lens ugle (slåfejl i titel)
direkte link news:cbndvv$ar7$1@news.cybercity.dk

Mikael
3000

Fra : nn

Dato : 28-06-04 14:31

Ups! Fik lige set på uglen i dagslys (med friske øjne), redigeringen gik
lidt for stærkt i går aftes. Men med lidt tålmodighed kan det hvide fnidder
fjernes helt.

Mikael