Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Microdrive 4GB ect.
Fra : Skeptikeren

Dato : 26-06-04 07:48

Er det helt smart at anskaffe langsomme og strømslugende enorme
microdrives?
Er man ikke bedre tjent med ét eller bedre 2 flashcards med så høj
hastighed som pengepungen tillader; og så anskaffe sig et let
transportabelt externt lagermedie med stor kapaciet. Som f.eks.:
http://kortlink.dk/dpreview/7bt

Eller en af de efterhånden mange billedmaskiner som f.eks. FlashTrax

sk
Have a nice day

Fra : ;o\)-max-

Dato : 26-06-04 07:51

"Skeptikeren"
> Er det helt smart at anskaffe langsomme og strømslugende enorme
> microdrives?

Nej.!

> [...]
> hastighed som pengepungen tillader; og så anskaffe sig et let
> transportabelt externt lagermedie med stor kapaciet. Som f.eks.:

Jo.!

> Eller en af de efterhånden mange billedmaskiner som f.eks. FlashTrax

Ja for fanden.!!

> sk
> Have a nice day

I lige måsen..! -max-

Fra : Deaster

Dato : 26-06-04 08:08

Skeptikeren wrote:

> Er det helt smart at anskaffe langsomme og strømslugende enorme
> microdrives?

Langsomme og enorme ?

> [...]
> hastighed som pengepungen tillader; og så anskaffe sig et let
> transportabelt externt lagermedie med stor kapaciet. Som f.eks.:

Personligt gider jeg ikke midt i det hele hive kort ud og smide det
over i eksternt udstyr, vente på det bliver tømt, sætte det tilbage i
kameraet osv.

Så vile jeg hellere købe et CF kort med ordentlig hukommelse.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 26-06-04 09:39

Deaster wrote:

> Personligt gider jeg ikke midt i det hele hive kort ud og smide det
> over i eksternt udstyr, vente på det bliver tømt, sætte det tilbage i
> kameraet osv.

Jeg tror også at jeg vil være ked af at skulle flytte et CF kort frem og
tilbage mellem kamera og læseenhed, bl.a. af frygt for at knække de fine
små CF-ben i kameraet.

Men findes der ikke en lille ekstern lagerenhed, som kan offloade
billeder fra kameraet via et USB-kabel? Der var vist nogen, som omtalte
sådan en enhed for et par uger siden, men jeg har ikke kunnet finde
indlægget. Og det var ikke en bærbar PC

Vh Kurt

Fra : hanzen

Dato : 26-06-04 10:15

"Kurt Kjær Jensen" <slet_kkjen_slet@aub_slet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> billeder fra kameraet via et USB-kabel? Der var vist nogen, som omtalte
> sådan en enhed for et par uger siden, men jeg har ikke kunnet finde

Jeg har for nogle dage siden set sådan en ting på en tysk hjemmeside. Kan
ikke huske hvor
Den havde kortlæsere og USB samt indbygget 40 Gb harddisk. Pris ca 1500 kr.
--
hilzen
hanzen

Fra : NIL

Dato : 26-06-04 12:54

> [...]
> ikke huske hvor
> Den havde kortlæsere og USB samt indbygget 40 Gb harddisk. Pris ca 1500

Hej 'hanzen'...

Hvis det dukker op i din hukommelse...gider du så sige til?!

Hilsen
NIL

Fra : hanzen

Dato : 26-06-04 13:20

"NIL" <nilau4@FJERNyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kr.
> >

> Hej 'hanzen'...
>
> Hvis det dukker op i din hukommelse...gider du så sige til?!

Jeg har "desværre" kigget på så mange tyske sider i de seneste dage at det
er umuligt at huske.
Jeg har fundet en lignende ting
http://www11.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=314245
der tilsyneladende kan det samme.

--
hilzen
hanzen

Fra : Deaster

Dato : 26-06-04 15:08

Kurt Kjær Jensen wrote:

> [...]
> omtalte sådan en enhed for et par uger siden, men jeg har ikke kunnet
> finde indlægget. Og det var ikke en bærbar PC

Sikkert, problemet med mange low/mid end kameraer, som b.la mit 10D er
at usb forbindelsen kun er 1.1 og det er så forbandet langsomt at jeg
ikke gider vente på det, over med kortet i en ekstern kortlæse og så
ind i computeren. Jeg ville gå amok hvis jeg skulle vente på dét ude i
marken.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : NIL

Dato : 26-06-04 16:25

Fra : NIL

Dato : 26-06-04 16:31

> [...]
> ikke gider vente på det, over med kortet i en ekstern kortlæse og så
> ind i computeren. Jeg ville gå amok hvis jeg skulle vente på dét ude i

Hej...

Ja, det er en jungle out there!

Det _jeg_ efterlyser, er en ekstern 'tingest' til overførsel fra CF-kort. Og
jeg har ikke noget imod, at det tager en stund med overførslen.
Bare det at VIDE at det er muligt at tage alle de billeder som jeg har lyst
til...

Har I en anbefaling af den billigst mulige 'eksterne tingest'? (Jeg ved
sgu' ikke engang, hvad sådanne apparater kategoriseres under).

Hilsen
NIL

Fra : Peter Andersen

Dato : 26-06-04 16:43

NIL wrote:
> [...]
>
> Har I en anbefaling af den billigst mulige 'eksterne tingest'? (Jeg
> ved sgu' ikke engang, hvad sådanne apparater kategoriseres under).

Jamen det er jo som nævt en box med indbygget harddisk og kortlæser. Kig en
tur forbi technikdirect.de og se hvad de har.
Deaster. ideen er jo at man tager kortet UD AF KAMERAET mens den overfører -
så går det så hurtigt som kort og maskine kan klare.
I mellemtiden kan du så fotografere med dit backupkort, mens den snurrer med
overførslen i fototasken.

--
M.v.h. Peter Andersen.

Fra : Deaster

Dato : 26-06-04 16:49

Peter Andersen wrote:

> [...]
> overfører - så går det så hurtigt som kort og maskine kan klare.
> I mellemtiden kan du så fotografere med dit backupkort, mens den

Ja det er jeg klar over først, men NIL foreslår så en tingest som man
kan forbinde til usb stikket i kameraet så man er fri for at hive CF
kortet ud, og det er så det jeg kommenterer på anden gang.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : NIL

Dato : 26-06-04 17:09

[klip]

> [...]
> kan forbinde til usb stikket i kameraet så man er fri for at hive CF
> kortet ud, og det er så det jeg kommenterer på anden gang.

Hej...

Det kan godt være jeg ikke har været så præcis: Jeg mente faktisk IKKE en
'tingest' som skulle sluttes til kameraet, men netop en tingest hvor man
stikker kortet i
og derved overfører til den lille harddisk. Jeg har kort, så jeg ikke 'løber
tør'.
Peter Andersen siger det fint: "I mellemtiden kan du så fotografere med dit
backupkort, mens den snurrer med overførslen i fototasken". Genau!
Det er lige det jeg mener...
Helt konkret skal jeg en tur til Sverige (nord) i juli måned. Og jeg har HAR
adgang til lysnet, men har ikke nogen bærbar pc el.lign. - så en tingest til
at tømmer kortene over på - ville være sagen. (Og sandsynligvis billigere
end at købe f. eks en hel stribe 512MB-kort!).

Sommerhilsner (!)
NIL

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-06-04 17:32

> - så en tingest til
> at tømmer kortene over på - ville være sagen. (Og sandsynligvis billigere
> end at købe f. eks en hel stribe 512MB-kort!).

Har du kigget nærmere på denne:

--
-Jens B.

Fra : Skeptikeren

Dato : 26-06-04 22:26

> [...]
>at tømmer kortene over på - ville være sagen. (Og sandsynligvis billigere
>end at købe f. eks en hel stribe 512MB-kort!).

Det var faktisk sådan en dims:
Sony HDPS-M1 40 GB portable photo storage
Jeg refererede til i første indlæg. Læs her:
http://www.dpreview.com/news/0405/04052504sonyhdpsm1.asp

men hvor(når) den kan købes er en anden sag!

mvh

sk

Have a nice day

Fra : Peter Andersen

Dato : 26-06-04 23:51

Skeptikeren wrote:

> [...]
> Jeg refererede til i første indlæg. Læs her:
> http://www.dpreview.com/news/0405/04052504sonyhdpsm1.asp
>
> men hvor(når) den kan købes er en anden sag!

Det er jo noget der har eksisteret i flere år og der kan da købes et
x-drives for ca 1300kr i tyskland over ebay.

--
M.v.h. Peter Andersen.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 26-06-04 17:59

"Kurt Kjær Jensen" <slet_kkjen_slet@aub_slet.dk> wrote in message

> Jeg tror også at jeg vil være ked af at skulle flytte et CF kort frem
> og tilbage mellem kamera og læseenhed, bl.a. af frygt for at knække
> de fine små CF-ben i kameraet.

Det har jeg gjort i over 2 år flere gange om ugen - uden nogensinde at tænke
over at det kunne være et problem. Normalt er CF-kortet vel styret så meget
af nogle spor, at man slet ikke kan komme til at beskadige CD-benene.

vh
Jan

--
Jan Bøgh
hp: http://jan.boegh.net

Fra : Hans Joergensen

Dato : 27-06-04 19:02

Kurt Kjær Jensen wrote:
> Jeg tror også at jeg vil være ked af at skulle flytte et CF kort frem og
> tilbage mellem kamera og læseenhed, bl.a. af frygt for at knække de fine
> små CF-ben i kameraet.

Jeg gør det ofte, jeg har hhv. 512, 256 og 128meg flashkort, og
tømmer dem over på en Archos Gmini 220 (som flittige læsere herinde
nok vil have bemærket at jeg er ret tilfreds med), det virker ganske
glimrende.

Jeg ville ihvertfald have svært ved at acceptere udgiften til de ca.
9.5gb flashkort-plads den har sparet mig for.

Når jeg er ude for at fotografere motorsport eller andet sport har
min - dog ret sparsomme - erfaring vist mig at jeg snildt for taget
5-6gb billeder på en dag, og så er Archos'en perfekt.

> [...]
> billeder fra kameraet via et USB-kabel? Der var vist nogen, som omtalte
> sådan en enhed for et par uger siden, men jeg har ikke kunnet finde

Det ville jeg godt nok ikke kunne bruge til meget på mit 300D, det
tager nemlig ca. en halv time at tømme et 512meg via USB.

Iøvrigt, hvor mange herinde har oplevet at få knækket et af benene i
kameraet ?

Jeg tror jeg må have skiftet flashkort mindst en 2-3000 gange
(samlet) i mit gamle Minolta og mit Canon.

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 27-06-04 20:07

Hans Joergensen wrote:

> [...]
> kameraet ?
>
> Jeg tror jeg må have skiftet flashkort mindst en 2-3000 gange
> (samlet) i mit gamle Minolta og mit Canon.

OK, tak for svarene. Det ser ikke ud til at jeg skal være nervøs for den
fine elektronik

Men det er jo også rigtigt at det vil tage en del tid at off-loade ½ GB
flash-kort via USB, så løsningen kunne godt blive et ekstra flash-kort
samt en Archos eller Vosonic ting...

Venlig hilsen
Kurt