Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fugle billede
Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 25-06-04 19:07

Her kommer der lige et fuglebillede fra den våde danske sommer (der var lige
5 minutters tørvejr)

http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=81450

Hvad synes i om det ?

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 25-06-04 19:19

René Ernst Nielsen wrote:

> Hvad synes i om det ?

Billedet er kedligt, fladt og kontrastløst, det mangler "sprøjt" i
lyset og "dybde" i farverne.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 25-06-04 19:26

> Billedet er kedligt, fladt og kontrastløst, det mangler "sprøjt" i
> lyset og "dybde" i farverne.

http://www.fotokritik.dk/visstort.html?pic=81450-1

Lidt mere saturation og mere kontrast, er det bedre, eller skal det bare
"skydes" om ?
--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 25-06-04 20:27

René Ernst Nielsen wrote:

> Lidt mere saturation og mere kontrast, er det bedre, eller skal det bare
> "skydes" om ?

Jeg er ked af det, men når man har set -max-'s fuglebilleder, så
bliver man altså forvendt, og gadekærets brød-ænder er jo ikke en
sjældent set fugl ...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 25-06-04 20:31

> Jeg er ked af det, men når man har set -max-'s fuglebilleder, så
> bliver man altså forvendt, og gadekærets brød-ænder er jo ikke en
> sjældent set fugl ...!

Det er helt rigtigt Niels, men vi kan jo ikke alle være som Max...

Og behøver det være et sjældent set motiv for at være godt ?

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 25-06-04 20:50

René Ernst Nielsen wrote:

> Og behøver det være et sjældent set motiv for at være godt ?

Næ, men man er mere tilbøjlig til at acceptere en lavere teknisk
kvalitet...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 26-06-04 04:32

"René Ernst Nielsen"

> http://www.fotokritik.dk/visstort.html?pic=81450-1
>

> Lidt mere saturation og mere kontrast, er det bedre, eller skal det bare
> [...]

Som jeg ser det, er focus lidt for langt fremme, og der er enten
for stor dybdeskarphed eller for lidt. Fjerene foran hovedet og
på siden er skarpe og øjnene blir trukket i den retning, men det
mættede blå og hvide område i bunden kræver også opmærksomhed,
selvom det er ude af focus. Hovedet blir meget hurtigt uskarpt bag
øjet og man er ikke helt sikker på hvor grænsen er, derud over flyder
det lidt sammen med baggrunden. Beskæringen er tæt og det kan
være godt, men her føles det klaustofobisk. Billedet er ikke et portræt
af en and, det er heller ikke helt et billede af en detalje på en and, eller
en smuk form, flotte linier eller interessant lys. Så jeg oplever billedet
som om det prøver at være lidt af hver, men ender med at blive hverken
eller.. Det blev vidst lidt kringlet formuleret, håber du forstår hvad
jeg prøver at sige.. -max-

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-06-04 00:58

"René Ernst Nielsen" <virkerikke@nospam.nej> skrev i en meddelelse
> Her kommer der lige et fuglebillede fra den våde danske sommer (der var
> [...]
Hej Renë

Var der noget du ville vise os, eller var det bare en AND...???
Nå spøg til side. Prøv at gøre dig gode venner med den lille vakre sag, så
er de noget lettere at have med at gøre ...

M.V.H.....Benny..