Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billigste pris på Hitachi 2GB microdrive?
Fra : Peter Andersen

Dato : 25-06-04 09:53

Hvor finder jeg den billigste pris på Hitachi/IBM 2GB microdrive?

Technickdirect.de ser ud til at være billigst med 216euro.

Er i rendt over noget billigere?

--
M.v.h. Peter Andersen.

Fra : Jimmy

Dato : 25-06-04 10:13

Peter Andersen" <peterandersen@mespilus.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor finder jeg den billigste pris på Hitachi/IBM 2GB microdrive?
>
> Technickdirect.de ser ud til at være billigst med 216euro.
>

> Er i rendt over noget billigere?

Måske denne løsning klarer opgaven;
http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=730113&kat=

Ved godt, at det er en anelse dyrere, men du får også mere med.
Omregnet 265,- ?.

Mvh. /J.

Fra : Peter Andersen

Dato : 25-06-04 11:12

Jimmy wrote:
> [...]
> http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=730113&kat=
>
> Ved godt, at det er en anelse dyrere, men du får også mere med.

Nej, der kan ikke advares nok imod denne løsning!!!! Det microdrive der er
indbygget i disse små MP3 maskiner er af en meget ringe kvalitet og de er
MEGET langsomme!
Til seriøs fotografering er de for langsomme. Til familiens
sommerferiebilleder er det jo en ansen sag.

--
M.v.h. Peter Andersen.

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-06-04 11:35

> Nej, der kan ikke advares nok imod denne løsning!!!! Det microdrive der er
> indbygget i disse små MP3 maskiner er af en meget ringe kvalitet

Og den antagelse bygger du på?

> og de er
> MEGET langsomme!

I forhold til hvad? I forhold til andre 4GB MicroDrives?

> Til seriøs fotografering er de for langsomme.

Du snakker, som du har forstand til.

> Til familiens
> sommerferiebilleder er det jo en ansen sag.

Hmm.

--
-Jens B.

Fra : Peter Andersen

Dato : 25-06-04 11:42

Jens Bruun wrote:
> "Peter Andersen" <peterandersen@mespilus.dk> skrev i en meddelelse

> Og den antagelse bygger du på?

Hvad kvaliteten angår så føl med i udenlandske foto forums, der er masser af
bøvl med dem og de billige kopi mærker af microdrives som fx. Magicstor.

> I forhold til hvad? I forhold til andre 4GB MicroDrives?
Her snakker jeg i forhold til fx. IBM's 1GB Microdrive. Det er meget
hurtigere - og hvis 4GB er langsommere end det så er det simpelthen for
ringe til seriøs brug. Hastigheden er rimelig afgørende i den forbindelse.

--
M.v.h. Peter Andersen.

Fra : Deaster

Dato : 25-06-04 11:51

Peter Andersen wrote:

> Hvad kvaliteten angår så føl med i udenlandske foto forums, der er
> masser af bøvl med dem og de billige kopi mærker af microdrives som
> fx. Magicstor.

Kender ikke Magistor, men der er svjv. ingen forskel på eks. det
Hitachi drev som sad i Muvo2 og dem du kunne købe løse

> [...]
> hurtigere - og hvis 4GB er langsommere end det så er det simpelthen
> for ringe til seriøs brug. Hastigheden er rimelig afgørende i den

Sludder, du kan selv se hvor hurtigt et 4Gb kan være hvis det kommer i
det rigtige kamera:
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-6896

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Sven Sviske

Dato : 25-06-04 11:52

> Hvad kvaliteten angår så føl med i udenlandske foto forums, der er masser
af
> bøvl med dem og de billige kopi mærker af microdrives som fx. Magicstor.

Nu er det jo et Hitachi der sidder i. og jeg er sikker på at Creative ikke
vil have et dårligt ry ved at sætte et billigt i deres udstyr.

> Her snakker jeg i forhold til fx. IBM's 1GB Microdrive. Det er meget
> hurtigere - og hvis 4GB er langsommere end det så er det simpelthen for
> ringe til seriøs brug. Hastigheden er rimelig afgørende i den forbindelse.

IBM Laver ikke HD mere der er Hitachi der laver dem for IBM

Fra : Alex W

Dato : 25-06-04 12:16

Jeg har brugt sådan et 4Gb fra Hitachi (fra MuVo)

Det var ikke nogen hurtigløber. Når der ikke er tid til at vente på at
kortet får nusset sig færdigt, så ud med det og noget fornuftigt i kameraet.

Billederne var lagret i RAW formatet.

Sådan et Hitachi er nok 3-4 gange så lang tid om at lagre.
At hente billederne igen via en USB 2.0 læser, tog nok den dobbelte tid.
Dette er set i forhold til et 1Gb MicroDrive fra IBM.

Hitachi har lavet 2 forskellige 4Gb med forskellig tilgangstider. Læg mærke
til det.

Et CF kort af god kvalitet er hurtigere end et MicroDrive.

Mvh
Alex W

Fra : Deaster

Dato : 25-06-04 12:57

Alex W wrote:

> [...]
> kameraet.
>
> Billederne var lagret i RAW formatet.
>
> Sådan et Hitachi er nok 3-4 gange så lang tid om at lagre.

Kommer helt an på hvilket kamera det sidder i, hvis det eks. sidder i
et 1D mark 2 er det temmeligt hurtigt:
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-6896

> At hente billederne igen via en USB 2.0 læser, tog nok den dobbelte
> tid. Dette er set i forhold til et 1Gb MicroDrive fra IBM.

Se ovenstående link, der er 4Gb meget hurtigere end IBM's 1Gb.

> Hitachi har lavet 2 forskellige 4Gb med forskellig tilgangstider. Læg
> mærke til det.
>
> Et CF kort af god kvalitet er hurtigere end et MicroDrive.

Ikke ret meget, se ovenstående link.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Peter Andersen

Dato : 27-06-04 15:38

Sven Sviske wrote:

> Nu er det jo et Hitachi der sidder i. og jeg er sikker på at Creative
> ikke vil have et dårligt ry ved at sætte et billigt i deres udstyr.

Er du sikker på det er Hitachi der sad i den? var det 4GB eller..? Jeg er
interesseret i at købe sådan en dims hvis der bare er et godt drev der
sidder i, men jeg vil godt høre lidt mere om præcis det som sad og hvilke
erfaringer du/i har med netop det Hitachi!

--
M.v.h. Peter Andersen.

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-06-04 12:00

> [...]

af
> bøvl med dem og de billige kopi mærker af microdrives som fx. Magicstor.

Hvem snakker om kopimærker? Du udtalte dig specifikt på baggrund af et link
til en løsning, hvori der sidder et Hitachi 4GB MicroDrive.

> Her snakker jeg i forhold til fx. IBM's 1GB Microdrive. Det er meget
> hurtigere

Jeg har begge (hvor mit 4GB er "rippet" fra en MuVo2), og
overførselshastigheden er den samme. IBM's MicroDrive er principielt det
samme som Hitachis, da Hitachi har overtaget IBM's harddiskproduktion. IBM
laver således ikke længere harddiske, herunder MicroDrives. Det gør alene
Hitachi. Navnet "MicroDrive" er mig bekendt registreret som varemærke, og
angiver således en harddisk monteret i et CF type II-kort. Varemærket var
tidligere et IBM-varemærke, men er nu et Hitachi-varemærke.

> - og hvis 4GB er langsommere end det så er det simpelthen for
> ringe til seriøs brug. Hastigheden er rimelig afgørende i den forbindelse.

Det fungerer fint (og hurtigt) med mit Canon EOS 1DII, men jeg tager
selvfølgelig også mange familiebilleder

--
-Jens B.

Fra : Alex W

Dato : 25-06-04 12:39

> Det fungerer fint (og hurtigt) med mit Canon EOS 1DII, men jeg tager
> selvfølgelig også mange familiebilleder

Vær du glad for at du har været heldig at have fået det hurtige drev

/Alex W