Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvor købes en flashudløser til digital kam~
Fra : Henning Jensen

Dato : 25-06-04 09:19

Jeg har i lang tid benyttet en traditionel flashslave-udløser, som
ikke accepterer pre-flash fra digital kamera (så jeg kørere i M-mode).
Det virker fint i studio, hvor lyset er fast - men til fill-in flash
udendørs ved modlys mv. ville det være skønt med lidt automatik omkrng
belysningen - så en digital flashudløser ønskes.

Men kan ikke fås/skaffes hos flere fotohandler (de kende åbenbart alle
kun hama - som ikke er leveringsdygtig i en udløser til preflash). Er
der nogen der har et bud? Evt. over nettet?

Jeg mener engang jeg så en fra et firma: Wein eller noget i den
retning, men har ikke kunne finde dette igen.

Hilsen

Henning
Fjern REMOVE i E-mail: henj@mail.REMOVEtele.dk.

Fra : Thomas Corell

Dato : 25-06-04 11:22

Henning Jensen wrote:
> Jeg har i lang tid benyttet en traditionel flashslave-udløser, som
> ikke accepterer pre-flash fra digital kamera (så jeg kørere i M-mode).

Det ville undre mig, hvis du ikke kunne finde en Metz kombination der
kan det. http://www.metz.de/

Personligt har jeg en, med en Olympus SCA. Adapteren har intelligens og
føler, så den kan ignorere pre-flash fra de fleste Olympus kamera'er.

--
Don't waste space

Fra : Henning Jensen

Dato : 25-06-04 11:49

On Fri, 25 Jun 2004 10:21:40 +0000 (UTC), Thomas Corell
<nospamplease@corell.dk> wrote:

> [...]
>
>Personligt har jeg en, med en Olympus SCA. Adapteren har intelligens og
>føler, så den kan ignorere pre-flash fra de fleste Olympus kamera'er.

Jeg syntes ikke umiddelbart at jeg kunne finde en flash-udløser - men
kun flash med slave-funktion - som eks. mecablitz 34 CS-2 digital.

Jeg har rigeligt med flash - ønsker kun en udløser som kan ignorere
pre-flashet.

Fra : Thomas Corell

Dato : 25-06-04 12:03

Henning Jensen wrote:
> On Fri, 25 Jun 2004 10:21:40 +0000 (UTC), Thomas Corell

> Jeg syntes ikke umiddelbart at jeg kunne finde en flash-udløser - men
> kun flash med slave-funktion - som eks. mecablitz 34 CS-2 digital.

Tror du har misforstået konceptet i Metz flash. Alle (næsten) Metz flash
kan snakke med SCA adaptere. SCA adapteren er så en intelligent kobling
mellem flash/kamera. Så det er ikke et spørgsmål om at finde en flash
der kan, men en SCA-adapter der kan (men den kan så af gode grunde kun
bruges på en Metz flash).

F.eks en SCA-3083, men den er mere til TTL-styrede slave-flash's via
Metz's slave flash styring. Men den kan som sidegevinst trigges via
flash fra kameraet (og ignorere pre-flash).

> Jeg har rigeligt med flash - ønsker kun en udløser som kan ignorere
> pre-flashet.

Metz SCA virker kun til Metz ;) Troede blot du ledte efter en samlet
enhed.

--
Don't waste space

Fra : Børge Larsen

Dato : 25-06-04 19:08

Hvis du kender en der kan lodde lidt elektronik samme? så er det bar at lave
en lille tæller der tæller til to og derefter resetter. Den kan klares for
under en hund.

Fra : Thl

Dato : 26-06-04 12:59

"Børge Larsen" <bl-dk@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
lave
> en lille tæller der tæller til to og derefter resetter. Den kan klares for

Her måske:
http://www.dsel.dk/blitz.shtml

mvh
Thorbjørn

Fra : Henning Jensen

Dato : 26-06-04 16:30

On Sat, 26 Jun 2004 13:58:39 +0200, "Thl" <Amaqgerfoio@pc.dk> wrote:

>"Børge Larsen" <bl-dk@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
>lave
>>
>Her måske:
>http://www.dsel.dk/blitz.shtml

Jo men det er en normal slave - skal tilpasses for preflash.

Jeg har selv tidligere forsøgt mig med opstillingen på Charles
Naumanns web-side:

http://hiwaay.net/~cnaumann/smartpc/flash.html

Men jeg kunne ikke få den til at virke, da mine flash giver ca. 21-35
volt over udløserkontakten. Så derfor går jeg efter en der virker fra
starten )

Fra : Thl

Dato : 28-06-04 10:00

> [...]
>
> Men jeg kunne ikke få den til at virke, da mine flash giver ca. 21-35
> volt over udløserkontakten. Så derfor går jeg efter en der virker fra

Hej
Så kunne denne måske være interessant:
http://www.kety.home.pl/art/ind_uk.htm

mvh
Thorbjørn
Ps. Tumax laver også en, men leverandør er ikke lige at finde,- men jagten
går videre.

Fra : Thl

Dato : 28-06-04 11:41

> [...]
>
> Men jeg kunne ikke få den til at virke, da mine flash giver ca. 21-35
> volt over udløserkontakten. Så derfor går jeg efter en der virker fra

Mere igen, nu nærmer vi os:
www.siliconchip.com.au/cms/A_30754/article.html+digital+flash+trigger&hl=da
mvh
Thorbjørn

Fra : Thl

Dato : 28-06-04 13:35

"Thl" <Amaqgerfoio@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Mere igen, nu nærmer vi os:

www.siliconchip.com.au/cms/A_30754/article.html+digital+flash+trigger&hl=da
> mvh
> Thorbjørn
Een gang mere:
http://www.google.dk/search?q=cache:feUKiSmwHI4J:www.siliconchip.com.au/cms/
A_30754/article.html+digital+flash+trigger+silicon+chip&hl=da

mvh
Thorbjørn

Fra : Emil

Dato : 28-06-04 15:08

Thl skrev:

>Een gang mere:
><http://www.google.dk/search?q=cache:feUKiSmwHI4J:www.siliconchip.com.au/cms/A_30754/article.html+digital+flash+trigger+silicon+chip&hl=da>

Eller direkte
<http://www.siliconchip.com.au/cms/A_30754/article.html>

Tusind mange tak!
Den har jeg ledt forgæves efter meget længe.

Så mangler vi bare en frisk M/K der laver en spandfuld print.

m.v.h. Emil

Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 25-06-04 22:08

Hvis disse links kan hjælpe dig, så skal du huske at google endnu engang er
din ven:

http://www.adorama.com/catalog.tpl?op=itemlist&cat1=Flash/Lighting&cat2=Slaves&cat3=Infrared%20Slaves

http://www.profoto.com/product_category.php?catId=111

Med venlig hilsen

35mmfilm.dk
Tim Lerche Sørensen
www.35mmfilm.dk

Fra : Henning Jensen

Dato : 26-06-04 08:25

Det hjalp ikke så meget )

Begge links er til IR sende/modtage systemer - og de fleste af disse
udløses på første flash.

Det jeg søger er en modtager som tillader preflash - lidt i retning
af:
http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller/home;jsessionid=Adkx5pnZ6q!-424300796?O=productlist&A=details&Q=&sku=263024&is=REG

http://porterscamerastore.com/Merchant2/merchant.mv?Screen=PROD&Product_Code=13-0577&Category_Code=F3L

Problemet med disse er at de med forsenelse mv. løber op i 1-1.500 kr
- som nok er i overkanten. Hvis der var en forhandler tættere på ville
prisen kunne komme ned på et bedre niveau.

Hilsen

Henning.

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 28-06-04 13:57

henj@mail.REMOVE_THIStele.dk (Henning Jensen) wrote in

> [...]
> - som nok er i overkanten. Hvis der var en forhandler tættere på ville
> prisen kunne komme ned på et bedre niveau.

Google er din ven:
http://www.google.com/search?q=wein+flash+site%3A.co.uk

Speedgraphic.co.uk har fornuftige forsendelsespriser..

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Henning Jensen

Dato : 28-06-04 18:22

On 28 Jun 2004 12:56:33 GMT, Kenneth Darling Soerensen <dont@sp.am>
wrote:

>henj@mail.REMOVE_THIStele.dk (Henning Jensen) wrote in

>Google er din ven:

NEJ ! Ikke når den bruges ukritisk ! )

>http://www.google.com/search?q=wein+flash+site%3A.co.uk
>
>Speedgraphic.co.uk har fornuftige forsendelsespriser..

JA Men det hjælper jo ikke når de ikke forhandler det ønskede produkt
- som accepterer preflash !

Det gør de ikke - p58.pdf har kun til analoge kameraer (The Peanut og
Hot Shoe Slave).

Men tak for hjælpen - men jeg har søgt meget med google - som er
udmærket, men kan ikke trylle !

Mvh.

Henning.