Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Imagerating dk's bedst fotosite
Fra : Michael Jacobsen

Dato : 25-06-04 08:32

De seneste nyheder og opdateringer:

14/06 - 04 Nye tiltag.
Grundet at der i længere tid har været meget utilfredshed blandt mange
danske fritidsfotografer omkring konkurrencebaserede fotosites, har vi pr.
dags dato valgt at splitte Imagerating.dk op i to dele, en del som
indeholder en pointbaseret konkurrence, og den anden del som er ikke
konkurrencebaseret. Den nye del som er ikke konkurrencebaseret er
tilsvarende andre store danske fotosites som er uden pointsystem og
konkurrence. Her vil man kunne uploade billeder og få dem kommenteret uden
at skulle deltage i en konkurrence. Man vil dog kunne tilvælge her at kunne
modtage points på et billede uden at man dermed deltager i konkurrencen, men
blot som et ekstra middel til at få bedømt ens billede. Den anden del som er
konkurrencebaseret er tilsvarende det gamle Imagerating, blot med den
modificering at et billede kun kan modtage points i en periode på 24 timer,
og at fotografen i denne periode vil være anonym. Grunden til denne
modificering er for at komme det problem til livs, at der har dannet små
grupper af medlemmer som supportere hinanden, og overrater hinandens
billeder med det formål at hjælpe hinanden med at blive placeret højt på
top10 og top 30 listerne. Yderligere skal det nævnes at vi har valgt at lave
det således at man kan vælge at være med i begge lejere samtidig, man kan
således deltage i konkurrencen med nogle af ens billeder samtidig med at man
med nogle andre billeder vælger at gå uden om konkurrencen, altså at kunne
både blæse og have mel i munden samtidig. Vi håber at dette nye tiltag vil
kunne tilfredsstille et bredere publikum, og tiltrække nogle flere nye
medlemmer.

Når du vælger om du vil deltage eller ej i konkurrencen, gøres dette under
det enkelte billede. For at man ikke altid skal sætte de samme indstillinger
hver gang man uploader et billede, vil der komme nogle flere defaultværdier
under "Mine defaultværdier" under din profil.

Mvh. Michael J.

22/05 - 04 Der er nu under 'Information' kommet et index over de modeller
der har oprettet en bog.
Mvh. Michael J.

16/05 - 04 Et nyt points beregningsgrundlag er blevet implementeret. En
uddybende forklaring kan findes under 'Pointsystemset'.
Mvh. Michael J.

15/05 - 04 Et nyt points beregningsgrundlag er ved at blive implementeret.
Forstyrelser kan forekomme.
Mvh. Michael J.

15/05 - 04 Et nyt debatforum er blevet implementeret. Dette fora er kun
synligt for medlemmer.
Mvh. Michael J.

Fra : Michael Jacobsen

Dato : 25-06-04 08:41

Og adressen er selvfølgelig: www.imagerating.dk hvis der skulle være nogle
som ikke kender os. Skynd dig at melde dig ind, der kommer snart en masse
nye spændende tiltag som vil gøre foto en mere interessant hobby for dig.

Mvh. Michael

Fra : OCB

Dato : 25-06-04 10:44

> [...]
> nye spændende tiltag som vil gøre foto en mere interessant hobby for dig.

Så som, at slette folks indlæg i jeres debatforum og låse deres "konto"?

I har en forfærdelig udpræget sørgelig måde at håntere jeres site på - Dette
"spam" indlæg måtte jo så komme set i lyset af den "sidste" tråd" i jeres
debat. hvor det tydeligt fremgår at en stor del af jeres medlemmer har valgt
at forlade stedet eller helt ladet være med at lægge billeder op bl.a
undertegnede.

Sjovt nok, jeg nævnte vist kort et ord som Fotobasen.dk i mit seneste
indlæg, det er uden tvivl derfor i "låste" min konto, en konto som iøvrigt
ikke er blevet brugt de sidste 4-5måneder, man kunne fristes til at sige,
det ville være rart om man kunne "låse" det her spam ligeså. - Og nu imens
jeg "har dig" - du kan roligt slette hele min konto, jeg ønsker ikke mit
navn sat i forbindelse med jeres site. Iøvrigt et site som sletter indlæg
uden advarsel, lukker konti uden advarsel, for slet ikke at nævne den
"skønne" tone admins har i debatten overfor evt. kritikere af jeres tiltag
og site i almindelighed. Jeg er ret sikker på du kan huske hvorfor jeg bad
om at blive slettet fra jeres IR Elite site, af nøjagtigt samme grund.. Man
kan ikke lave et site som kan tilfredstille alle, men man kan hellere ikke
lave et uden at "stikke en finger i jorden" og lytte til de medlemmer man
har.. I skal nok begynde at lytte lidt mere objektivt til de medlemmer i
har, istedet for kun at "trække" nye tiltag og pointsystemer ned over
hovedet på dem.

Ja, Michael du er sikkert rigtig træt af jeg skriver dette indlæg nu, men
ser du, din "ytringsfrihed" går jo ud på at nye medlemmer helst ikke må se
kritik fra andre medlemmer, da det vil have en negativ indflydelse, ja hvor
har du ret, men hvorfor mon.. Se, herinde er der stadigt ytringsfrihed..
Derfor kan jeg nu i forlængelse af dit indlæg give mine erfaringer med dig
og IR sitet - min vurdering er stadigt objektiv og uden sure miner, men der
er grænser for hvad jeg vil accepterere. Det her er så noget du ikke længere
bare kan slette da det ikke liige er i din favør. Tyg på det og lær af det !

Og til de som skulle være i tvivl, jeg har intet imod IR som site generelt,
kun deres måde at opføre sig på overfor medlemmer, samt deres censur når man
stiller kritiske spørgsmål i fora. Dette er en ærlig og redelig beskrivelse
af mine erfaringer og den kunne nemt blive længere. Som jeg siger om IR
idag: Det startede så godt, men endte så skidt..

Nej, nej - der skal sq mere til en bare et par "nye" spændende tiltag,
førend i ser folk igen.. og dk's bedste fotosite.. naah.. den holder
desværre ikke.. Men held og lykke.

Mvh
Ole C. Boesen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 25-06-04 10:53

OCB wrote:

> [...]
> at forlade stedet eller helt ladet være med at lægge billeder op bl.a

Tja Ole, det er vist ikke nogen hemmelighed, at Imagerating.dk og
fotobasen.dk er de danske foto-sites svar på DDR.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Michael Jacobsen

Dato : 25-06-04 11:03

Det er sjovt nok at du siger at der er mange medlemmer som har forladt vores
site (Han mener de 5 fra pointklubben), for vi har aldrig før fået så mange
nye medlemmer som vi får lige for tiden. Så noget godt må der jo være ved
vores site siden folk strømmer til.

Mvh. Michael.

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-06-04 11:25

> [...]
mange
> nye medlemmer som vi får lige for tiden. Så noget godt må der jo være ved

[klip et megalangt bundcitat]

Kunne du overtales til at overholde gældende netikette, når du befinder dig
på dette medie? Det kan godt være, der gælder andre regler på
Imagerating.dk, men her er det ualmindelig dårligt opførsel at bundcitere,
som du gør.

[fut: dk.admin.netikette]

--
-Jens B.

Fra : Michael Jacobsen

Dato : 25-06-04 11:38

Nu modsiger du mit postulat om at Imagerating.dk er DK's bedst fotosite, og
det er jo selvfølgelig din personlige subjektive vurdering som du har lov
til at have, men jeg har faktisk denne udtalelse fra 2 af Danmarks meget
højt placeret top fotografer (jeg skal nok undlade at næven navne), og dette
kan jeg dokumentere da jeg har de respektive e-mails i min indbakke. Deres
eneste anke var blot den, at det ikke altid var at medlemmerne opførte sig
lige godt. Så tag DU lige og tyg lidt på den.

Fra : Ulf Pedersen

Dato : 25-06-04 11:44

On Fri, 25 Jun 2004 12:38:09 +0200, "Michael Jacobsen"
<mj_@tiscali.dk> wrote:

Hej Michael

> [...]
>eneste anke var blot den, at det ikke altid var at medlemmerne opførte sig
>lige godt. Så tag DU lige og tyg lidt på den.

Hvis du anser Rene Asmussen for en top fotograf, så er du mere naiv en
jeg først antog dig for at være.

Og hvis en primadonna som Rene ikke kan tåle, at jeg kun gav ham 2
smil og skrev, at dette kunne han gøre bedre.
Og det så var den begrundelse for Jeg skulle smides ud fra Jeres side,
fordi jeg ikke gidder slikke Rene i røven, så bekræfter det mig kun i,
at du protituere dig selv.

--

Mvh. Ulf Pedersen
http://www.digifoto-nord.dk/ - min legeplads

http://www.betterphoto.com/sites4photogs/dynoMG.asp?memberID=51318

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-06-04 11:52

"Michael Jacobsen" <mj_@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

Jeg skal endnu engang anmode dig om at overholde gældende netikette vedr.
citering, da du i modsat fald risikere klager til din udbyder over din
opførsel. Klager, der i sin yderste konsekvens kan medføre, at din udbyder
afbryder din internetforbindelse.

Dette er så anden gang i samme tråd, du høfligt bliver bedt om dette.

[fut: dk.admin.netikette]

--
-Jens B.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 25-06-04 11:53

Michael Jacobsen wrote:

> men jeg har faktisk denne udtalelse fra 2 af Danmarks meget
> højt placeret top fotografer (jeg skal nok undlade at næven navne),

Ha - er Rene Asnumsen og hr.Erligt nu blevet top fotografer...)

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : OCB

Dato : 25-06-04 12:20

> [...]
> eneste anke var blot den, at det ikke altid var at medlemmerne opførte sig
> lige godt. Så tag DU lige og tyg lidt på den.

¨
Nej, det er dig som skriver det er DKs bedste. Dine "såkaldte" top
fotografer er noget du har skabt egenhændigt med dit pointsystem og dine Top
10, 20, 30 osv.. At disse "fantastiske fotografer" er på dit site kan
umuligt kompensere for den manglende forståelse du har overfor folks
forskellighed/meninger og måden du har valgt at administrerer det på..

Mvh
Ole C. Boesen

Fra : Michael Jacobsen

Dato : 25-06-04 13:41

Nej nej, de 2 topfotografer jeg snakker om, har intet med mine toplister at
gøre. Den ene er slet ikke medlem af sitet, spøger ham selv hvad han mener,
det er en af dine egne venner.

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-06-04 14:01

[...]

Dette er så fjerde gang i samme tråd, du høfligt bliver bedt om dette.

Jeg er ikke længere i tvivl om, at din konsekvente ligegyldighed overfor
spillereglerne på usenet er med velberåd hu. Du poster fra TDC, kan jeg se
på din header (NNTP-Posting-Host: 194.239.66.41, X-Complaints-To:
abuse@post.tele.dk), så lad os se, hvad der sker...

[fut: dk.admin.netikette]

--
-Jens B.

Fra : OCB

Dato : 25-06-04 15:08

> [...]
at
> gøre. Den ene er slet ikke medlem af sitet, spøger ham selv hvad han

Jeg har ikke den fjerneste idé om hvem du referer til, dog ved jeg at mine
venner deler min opfattelse af "DKs bedste fotosite" - uanset hvad du så end
måtte have i din indbakke. Men hold venligst personer ude af denne debat med
mindre de selv deltager i den..

Og plz, prøv nu at citere korrekt, det er sq ikke til at hitte rede i..

Mvh
Ole C. Boesen

Fra : Ulf Pedersen

Dato : 25-06-04 11:35

On Fri, 25 Jun 2004 09:40:39 +0200, "Michael Jacobsen"
<mj_@tiscali.dk> wrote:

Hej Michael
> [...]
>nye spændende tiltag som vil gøre foto en mere interessant hobby for dig.

Sikke da en masse fordrukken sludder, i saver jo den gren over i selv
sidder på.

Men i mangler måske medlemmer, siden du skal her ud i et foryum du
ikke kan krontrolere, her kan jeg jo skrive hvad jeg har lyst, uden at
du kan slette mig som bruger..

Dit indlæg minder lidt for meget om en ludder der søger arbejde

Fra : Michael Jacobsen

Dato : 25-06-04 11:44

Ja ser du nu kan alle eventuelle tilskuere jo se hvilket sprog og tone du
ligger for dagen, og kan således klart forstå hvorfor du ikke længere er
medlem på vores site.

Mvh. Michael

Fra : Ulf Pedersen

Dato : 25-06-04 11:49

On Fri, 25 Jun 2004 12:44:03 +0200, "Michael Jacobsen"
<mj_@tiscali.dk> wrote:

Hej Michael

>Ja ser du nu kan alle eventuelle tilskuere jo se hvilket sprog og tone du
>ligger for dagen, og kan således klart forstå hvorfor du ikke længere er
>medlem på vores site.

Det tror jeg nu godt folk ved i forvejen, men dig kender de nok ikke,
Og her er der et sæt spille regler, du også skal overholde, og kan se
du allerede har fået en henstilling, der kommer sikkert flere, hvis
ikke du ændre din adfærd lidt

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-06-04 12:06

[...]

Dette er så tredie gang i samme tråd, du høfligt bliver bedt om dette.

[fut: dk.admin.netikette]

--
-Jens B.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 25-06-04 15:30

"Michael Jacobsen"
> [...]
> ligger for dagen, og kan således klart forstå hvorfor du ikke længere er

Det lyder som om du er en slags administrator på det site,
og du har ret til at udtale dig som alle andre, men med de
evner udi den diplomatiske kunst du her står frem med,
vil jeg mene sitet vil have godt af at holde god afstand
til dig og dine udtalelser. Hvis det er ledelsens politik at
hænge folk til tørre i nyhedsgrupper eller på eget site, så
får i nok hvad i fortjener hen ad vejen.
Jeg kender ikke det site du repræsenterer og jeg kender
heller ikke dig Michael, men din optræden her, overfor
dine medlemmer, siger mig det nok ikke er en klub jeg
skal være medlem af. -max-

Fra : Claus Smith

Dato : 25-06-04 15:24

Jeg tror at jeg fortsat bliver på Fotokritik.dk, hvor jeg indtil videre har
været fuld tilfreds med at komme og uploade billeder og få kritik på disse.

Claus Smith

Fra : torjac@image.dk

Dato : 26-06-04 06:50

"Claus Smith" <pigefotografenX@Xpigefotografen.dk> wrote in message news:<40dc35bf$0$179$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>...
> Jeg tror at jeg fortsat bliver på Fotokritik.dk, hvor jeg indtil videre har
> været fuld tilfreds med at komme og uploade billeder og få kritik på disse.
>
> Claus Smith

Hvorfor al den snak ,alt hvad i behøver er, at se det for jer selv,
her er adr. wwww.imagerating.dk, det ville nok ikke være blevet dk
næst største site på kun 4 mdr. hvis det ikke kunne bruges til noget.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 26-06-04 09:08

torjac@image.dk wrote:

> ...cut..., det ville nok ikke være blevet dk næst største
> site på kun 4 mdr. hvis det ikke kunne bruges til noget.

Det er vist noget af en overdrivelse, at Imagerating.dk skulle være
dk's næststørste site...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ulf Pedersen

Dato : 26-06-04 12:49

Hej Torben

> Hvorfor al den snak ,alt hvad i behøver er, at se det for jer selv,
> her er adr. wwww.imagerating.dk, det ville nok ikke være blevet dk
> næst største site på kun 4 mdr. hvis det ikke kunne bruges til noget.

Ja hvorfor al den snak
Mangler du medlemmer, siden du nu også kommer og blander dig )

mvh. Ulf

Fra : torjac@image.dk

Dato : 26-06-04 06:55

> [...]
> været fuld tilfreds med at komme og uploade billeder og få kritik på disse.

Hvorfor al den snak, alt hvad i behøver er, at se for jer selv her er

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 26-06-04 09:33

> Hvorfor al den snak, alt hvad i behøver er, at se for jer selv her er
> adr. wwww.imagerating.dk, det ville nok ikke være blevet dk næst
> største site på kun 4 mdr. hvis det ikke kunne bruges til noget.

Man kan altid spamme sig til midlertidig succes. Det er sku ingen kunst.
Men efter en tid gider flok jo ikke klikke på et spam link mere.

Jan

Fra : Henning

Dato : 26-06-04 09:46

On Fri, 25 Jun 2004 09:31:37 +0200, "Michael Jacobsen"
<mj_@tiscali.dk> wrote:

Hej

-klip-

Af nysgerrighed meldte jeg mig ind på jeres side, så jeg kunne se
indholdet. Desværre kan jeg konstatere, at der øjensynligt er to
slags medlemmer, hvorfor din påstand her er direkte forkert.

Den slags 'smartness' kan jeg ikke bruge til noget, så jeg ville
lige finde den funktion, hvor jeg kunne blive fjernet fra den
såkaldte medlemsliste. Jeg formoder, at denne vigtige funktion
kommer med i en næste update?

Venlig hilsen

Henning

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 26-06-04 10:18

Henning wrote:

> [...]
> lige finde den funktion, hvor jeg kunne blive fjernet fra den
> såkaldte medlemsliste. Jeg formoder, at denne vigtige funktion

Det er for at holde på medlemmerne, men du skal bare skrive noget
som webmoster ikke ka' li', så bliver du straks slettet...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : OCB

Dato : 26-06-04 10:37

> Det er for at holde på medlemmerne, men du skal bare skrive noget
> som webmoster ikke ka' li', så bliver du straks slettet...
>
> --

Ja, man kunne fristes til at sige det ligner Cuba under Batista...

Fra : Henning

Dato : 02-07-04 05:55

On Sat, 26 Jun 2004 10:46:07 +0200, Henning
<venligst.ingen@mail.net> wrote:

>| >|

Kære Michael - og Thomas såfremt du også læser dette

Inden du/I kommer lidt for langt ud, må du/I hellere få ryddet op
i databasen/databaserne.

For en uges tid siden efterlyste jeg en mulighed for at kunne
slette min tilmelding til 'Imagerating.dk', men her er der jo
ikke rigtigt sket noget endnu.

Stor var min forbavselse imidlertid da jeg så, at jeg nu også var
blevet medlem af 'Foto-Basen.dk', hvilket jo fremgår med al
tydelighed af et email fra 'Foto-basen.dk' her til morgen:

"Hej Henning

Jeg kan se at de 14 dages prøvetid er udløbet og der er ikke
registreret nogen indbetaling fra dig, så din profil at sat i
vente til vi modtager dit beløb. Mvh. Thomas"

Registerloven er en hensynsfuld lov, der giver enhver mulig
lovbryder 4 uger til at få slettet ulovlige oplysninger. Jeg vil
derfor kontrollere om jeg fortsat er medlem hos 'Imagerating.dk'
og 'Foto-Basen.dk' den 1. august 2004 - og er jeg mod forventning
det, falder der prompte en anmeldelse til Registertilsynet. Ikke
en trussel blot et løfte.

Venlig hilsen

Henning

Fra : Klaus Madsen

Dato : 03-07-04 00:33

> [...]
> og 'Foto-Basen.dk' den 1. august 2004 - og er jeg mod forventning
> det, falder der prompte en anmeldelse til Registertilsynet. Ikke

Hej Henning ????

Nu kunne det jo være rart med et efternavn, så vi kan slette dig med det
samme. For du skal da ikke sidde og føle dig belemret eller uretfærdigt
behandlet fordi Fotobasen har været så venlig at gemme din profil, så
du ville blive fri for at skulle indtaste de samme oplysninger en gang til
hvis du efter de 14 dages prøvetid besluttede dig for at blive medlem.
Men det kan jeg jo regne ud med dine fine løfter at du selvfølgelig ikke
er interesseret i. Men jeg kan se at du må hedde Henning Kampmann,
så du er nu slettet.
Og jeg skal da lige for god ordens skyld nævne, at det ikke er på grund
af dine løfter du bliver slettet, det kan enhver da selvfølgelig hvis de
ønsker
det. Men du skriver at du vil kontrollere om du stadig er medlem???
Medlem det har du jo aldrig været. Du har en profil, men hvem er det liiiige
der har skrevet den? Står der noget i registerloven om det?

Mvh. Klaus Madsen
Administrator på Fotobasen

Fra : Henning

Dato : 03-07-04 06:56

On Sat, 3 Jul 2004 01:32:41 +0200, "Klaus Madsen"
<info@grafreaks.dx> wrote:

-klip-

> [...]
Tak, og det var jo det jeg fik et email om i går.

Jeg syntes at denne diskussion nu handler om registerlov og
registrering af personlige data så FUT fra dk.fritid.foto til
dk.snak.off-topic subject 'så venlig at gemme din profil'.

Venlig hilsen

Henning

Fra : Rene Asmussen

Dato : 05-07-04 22:43

*lol* Prof

Fra : Rene Asmussen

Dato : 05-07-04 22:45

Hejsa !!

Jeg er da klart enig, www.photoinspiration.dk og www.imagerating.dk samt
Elite er da Dk´s mest inspirerende sites, og samtidig de sites hvor der sker
noget (dvs. flere end 10 uploads pr. dag)!

Hygge!

/Rene

Fra : Klaus Madsen

Dato : 06-07-04 17:13

"Rene Asmussen" <ross@coool.dk> wrote in message
> [...]
sker
> noget (dvs. flere end 10 uploads pr. dag)!

Er det fordi du er blevet smidt ud af Fotobasen? (ligesom så mange andre
steder)

Ja, nu vil du jo nok sige at det er du ikke.

\Klaus