Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Telekonverter til Nikon Coolpix 8700
Fra : Ukendt

Dato : 25-06-04 07:07

Jeg har overvejet at købe en telekonverter til min Nikon Coolpix (Nikon TC
E15ED) men inden da kunne jeg godt tænke mig at høre fra nogen der allerede
har en sådan, og hvilke erfaringer i evt. har gjort med den.
Bla. om den "tager" for meget lys, kvaliteten af billeder etc.
På forhånd tak
/Carsten

Fra : Bo Bjerre

Dato : 25-06-04 07:24

"alsingeren.dk" <spam mig ej snabela privat dot dk> wrote in message
> [...]
> har en sådan, og hvilke erfaringer i evt. har gjort med den.
> Bla. om den "tager" for meget lys, kvaliteten af billeder etc.

Hej,

Google "review E15ED" giver dig et hav af links, bl.a.
http://www.talkroot.com/cgi-bin/shop-item_id-B00006HYXB-search_type-AsinSearch-locale-us.html
http://www.bestcamerabuy.com/Nikon_TCE15ED_TeleConverter_Lens_B00006HYXB.html

Bo //

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-06-04 11:44

"alsingeren.dk" <spam mig ej snabela privat dot dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> har en sådan, og hvilke erfaringer i evt. har gjort med den.
> Bla. om den "tager" for meget lys, kvaliteten af billeder etc.

Jeg har leget med netop dén kombination, da jeg var på CeBIT-messe her i
foråret. Løsningen virker ikke særligt overbevisende. Du mister bl.a. en del
af din zoom, da teleforsatsen sætter en fysisk begrænsning på, hvor meget
objektivet kan "skydes ud". Derudover forekom lystabet i især hjørnerne at
være særdeles markant. Sidst, men ikke mindst, virkede teleforsatsen tung og
klodset, ligesom den ikke ligefrem klædte kameraet (jaja, jeg ved godt, at
det i denne sammenhæng kan være ret ligegyldigt).

Kameraet er ikke beregnet til dette. Jeg havde selv tidligere et 5700, og
har derfor været interesseret i kombinationen. Det funker vel i en snæver
vending, selvom det er en forholdsvis dyr løsning, men du bør nok kigge dig
om efter et andet alternativ (læs: andet kamera), hvis du har behov for at
tage gode billeder med kraftig tele.

Bortset fra det, så er det indbyggede objektiv da ganske godt, og med 8MP vå
der være basis for tæt beskæring, hvorved du jo opnår samme resultat som med
en teleforsats.

--
-Jens B.

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-04 20:46

Hej Bo og Jens.
Efter at have læst på Google (Bo) og læst Jens' erfaringer, så er jeg kommet
til den konklution at jeg lægger mine tanker på is angående køb af
telekonverteren. Tak.
/Carsten