Foto
IBM760 5420
Teil 3020
hvad er forskellen - olympus
Fra : Kenny Jensen

Dato : 23-06-04 17:58

Min mor ser på sit første digital kamera og skal bruge lidt hjælp til at
vælge.

Hun har set på Canons A75, Ixus i og 430, men da størrelsen ikke har stor
prioritet har hun fundet frem til Olympus som har lidt mere zoom

Hvad er forskellen på Olympus Ultrazoom serie
770 og 750 kan der sættes en ekstra blitz på tror jeg, men det har hun ikke
brug for.
Nogen har 4mpix andre 3, men er der den store forskel i kvaliteten hvis de
blot skal printes ud på 10x15 og måske et enkelt i A4 en gang imellem.

Jeg kan ikke lige se forskellen på dem på når jeg bruger Olympus compare
side. Ud over nogen har 8x zoom og andre 10x. Og som sagt 3 eller 4mpix.

Hvad skal man vælge ?
Stor lcd skærm har prioritet.

Hvis i kan sammenligne med et Ixus 400 som jeg har vil det hjælpe os lidt på
vej.

Mvh
kenny

Fra : Peter Holm

Dato : 23-06-04 19:40

> Hvad er forskellen på Olympus Ultrazoom serie
> 770 og 750 kan der sættes en ekstra blitz på tror jeg, men det har
> hun ikke brug for.

der er forskel på den fysiske størrelse.
se en sammenligning her (ca halvt nede af siden):
http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/c765uz.html

Peter

Fra : Kim Skovsby

Dato : 24-06-04 13:08

Hej Kenny

Olympus C750 er udgået af marked, afløsren er 770'eren De største forskelde
er at 770'eren bruger Litium batterier hvilket du skal være meget glad for.
770'eren har også en bedre videofunktion og er fysisk mindre. Du kan sagtens
monter en ekstern flash på den.

Du skal dog være opmærksom på at det koster i billedekvalitet og hastighed
med kamera på 10 x optisk zoom. Hvis ikke du har noget specielt at bruge 10x
zoom til. Så lad være hvis du spørg mig, du vil ofte bare få rysteuskarpe
billeder ud af det, samt langsommere kamera der bruger mere strøm og giver
dårliger billeder.

Et kamera jeg syntes du bør kikke på i smme prisklasse er Olympus C-5000 på
5 mil. pixel og 3x optisk zoom og som har masser af tilbehørsmuligheder. Det
er efter min mening et af de bedste kamera der er lavet i den pris klasse og
af den type kamera.

Mvh.
Kim Skovsby