Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Nikon D70 og flashanlæg
Fra : Claus Smith

Dato : 23-06-04 17:14

Har siddet og kigget lidt på Nikon D70, som en evt. afløser for mit
nuværende Nikon D1.

Kan ikke se at der er en decideret tilslutning til flashkabel, men så kan
man vel blot koble sit flashanlæg til D70 via flash-skoen ovenpå kameraet
via adapter?

Claus Smith

Fra : Den rigtige fotograf

Dato : 23-06-04 17:33

Når man man læser du har mange års erfaring med brug af flashanlæg, undre
man sig jo over det spørgsmål.

Men jeg går ud fra, at du som ved et rigtig canon kamera, du ved analog, kan
bruge en ganske almindelig hotshoe, og så ellers bare indstille kameraet på
dets flashsyncro hastighed, hvis der findes sådan noget på et digi cam.

Vh Per
min email virker ikke. Så det er ikke muligt at maile mig direkte
og billeder skal ses i en ramme på væggen og ikke på en skærm!!!

Fra : Claus Smith

Dato : 23-06-04 17:37

> Når man man læser du har mange års erfaring med brug af flashanlæg, undre
> man sig jo over det spørgsmål.

Ville blot være helt sikker, da jeg mener at bl.a. nogle Canon modeller
(Canon 300D) ikke ville aktivere hot shoen med mindre at der sad en rigtig
flash på eller at man skulle ind i indstillingsmenuen og pille lidt.

På min D1 kan man sagtens, men der er i forvejen en direkte udgang til
udløsning af flash anlæg.

Ville blot være lidt mere end bare sikker

Fortsat god sankthansaften.

Claus Smith

Fra : Lars Troels

Dato : 23-06-04 22:06

Hej

D70 udløser fint flash via hotshoe. Jeg anvender hotshue m/kabel til alle
mine portrætter. Det virker altid upåklageligt. Jeg er derudover nu begyndt
at eksperimentere med SB-600 som wireless styret af D70 i commander mode.
Det fungerer også, men jo kun på SB-600 og SB-800.

Lars T.
www.sitecenter.dk/larstroels

Fra : Christian Grüner

Dato : 23-06-04 22:21

Lars Troels wrote:
> [...]
> at eksperimentere med SB-600 som wireless styret af D70 i commander mode.
> Det fungerer også, men jo kun på SB-600 og SB-800.

Hvordan sætter du så lyset med en enkelt flash?

Fra : Lars Troels

Dato : 24-06-04 08:18

> Hvordan sætter du så lyset med en enkelt flash?

Hvis det er mig dit spørgsmål er rettet til gives den del af svaret på
http://www.sitecenter.dk/larstroels/brugerdefinerethtml/

Hilsen

Lars T.

Fra : Kim Skovsby

Dato : 24-06-04 12:38

Hej

Jeg har lavet en artikel som fortæller hvorlet og hvordan du kan lave dit
eget fotostudie.

Adresse:
http://www.silvan.dk/silvan/d947pro.nsf/0/C1256AAA0047064DC1256E99003D4C0E?o
pendocument&Highlight=2,foto

Mvh.
Kim Skovsby

Fra : Claus Smith

Dato : 25-06-04 08:46

Kanon..tak for det relevante svar på mit spørgsmål

Skal da også lige ind og snuse lidt på din website.

Claus Smith