Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Objektiv ??
Fra : Peter Hansen

Dato : 23-06-04 11:36

Hej til Gruppen

Jeg er blevet den lykkelige ejer af et Nikon D70.
Mit spørgsmål er kan jeg få et Objektiv til en nogenlunde rimelig pris til
dette?. Har tænkt mig et der går fra 70-200mm eller deromkring.

Med venlig hilsen
Peter Hansen

Fra : HKJ

Dato : 23-06-04 11:40

"Peter Hansen" <gwph@mail.tdcadsl.dk> wrote in message
> Jeg er blevet den lykkelige ejer af et Nikon D70.
> Mit spørgsmål er kan jeg få et Objektiv til en nogenlunde rimelig pris til
> dette?. Har tænkt mig et der går fra 70-200mm eller deromkring.

Nikon har et rimeligt billigt (under 1500Kr) 70-300mm, men det er
selvfølgelig ikke et topkvalitets objektiv.

Fra : Christian Grüner

Dato : 23-06-04 11:59

Peter Hansen wrote:

> [...]
> Mit spørgsmål er kan jeg få et Objektiv til en nogenlunde rimelig pris til
> dette?. Har tænkt mig et der går fra 70-200mm eller deromkring.

Har du allerede noget vidvinkel? 18-70'eren?

Fra : Jan Bøgh

Dato : 23-06-04 13:32

> [...]
> Mit spørgsmål er kan jeg få et Objektiv til en nogenlunde rimelig
> pris til dette?. Har tænkt mig et der går fra 70-200mm eller

Jeg fik en så godt som nyt Nikkor AF 70-210mm f/4-5.6 for cirkus 90 EUR
incl. forsendelse på den tyske Ebay. Ikke et superobjektiv, men en ganske
rimelig telezoom, der kan bruges indtil jeg hopper på den 20-200/2,8, som
jeg så inderligt gerne vil have.

vh
--
Jan Bøgh
hp: http://jan.boegh.net

Fra : Klaus Johansen

Dato : 23-06-04 14:10

Hej
Spar lidt penge sammen og køb et Sigma EX 70-200mm. 2,8. Prisen er ca.
6000kr. ved AC-Foto. com i Tyskland
Det er et super objektiv.

Hilsen Klaus Johansen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 23-06-04 17:17

"Klaus Johansen" <ksdj@johansen.tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej
> Spar lidt penge sammen og køb et Sigma EX 70-200mm. 2,8. Prisen er ca.
> 6000kr. ved AC-Foto. com i Tyskland

Til den pris kan han få en Nikkor 80-200/2,8 og iflg. en sammenlignende
test, jeg har set, som jeg desværre ikke kan finde, er der ingen tvivl om at
Nikkor'en tegner bedre og frem for alt havde den bedre kontrast.
Jeg er temmelig sikker på at testen, der var suppleret med mange billeder
til dokumentation, er lavet af en japaner og at jeg oprindeligt fik linket
her i gruppen, men jeg kan den undelynemig ikke finde den nu. Men den
gjorde, at jeg ikke var i tvivl om hvad jeg ville have.
Og til 6500 kan du få NIKON AF-D 80-200 mm f2.8 D ED i stedet (også fra
Tyskland). Jeg ville ikke være i tvivl.

se f.eks.:
http://www.mail-archive.com/nikon@majordomo.cs.waikato.ac.nz/msg00865.html

vh
Jan

Fra : Jimmy

Dato : 23-06-04 14:33

> [...]
> Mit spørgsmål er kan jeg få et Objektiv til en nogenlunde rimelig pris til
> dette?. Har tænkt mig et der går fra 70-200mm eller deromkring.

Jeg har et prisbilligt 75-240, f/4,5-5,6 D fra Nikkor, som sikkert ikke fås
mere, men måske du kan finde et brugt.
Jeg har været tilfreds med mit, som har været anvendt på et F60.
Jeg gav knap 800,- kr. for det hos TechnikDirekt i Tyskland.

Bare af ren nysgerrighed, hvor meget vil du ofre på det?
Og hvilken kvalitet stiler du efter?

Mvh. Jimmy.