Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Svært problem !
Fra : beneke

Dato : 22-06-04 15:52

Er der nogle af jer her i denne gruppe der kender eller har ideer om hvilket
digitalt billedkamera som kan benyttes til "firewall-/usb2-streaming" dvs.
overføre billedet (cmos- ell. ccd-sensorens input) live til en Pc-skærm,
ligesom et videokamera ell. en webCam.
Jeg skal have fundet et kamera der foruden at kunne tage billeder på normal
vis også skal kunne bruges som et Pc-mikroskop, hvor jeg kan se billedet
fuldskærm på computeren, INDEN exponeringen.

Jeg véd godt at bl.a. Intel har et Pc-mikroskop QX3, men det har for lille
opløsning og for dårlig optik (ligesom webcam'erne).
Jeg har set at flere kameraer har et digitalt TV/video output, men så vidt
jeg har forstået er dette ikke "streaming", men blot overførsel af de
exponerede billeder.

Er der nogle af jer der kan hjælpe mig videre med dette problem ???

Venligst Tom

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 22-06-04 16:37

beneke wrote:

> Er der nogle af jer der kan hjælpe mig videre med dette problem ???

Jeg ved at der er flere af Fuji digicams, der også kan bruges som
webcam, men jeg ved ikke om de også kan opfylde dine øvrige krav...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Per Madsen, Aalborg

Dato : 22-06-04 21:27

"beneke" <benekeSLET@sandkagen.invalid> wrote in message
> [...]
> exponerede billeder.
>
> Er der nogle af jer der kan hjælpe mig videre med dette problem ???

Hej Tom
Jeg tror, at løsningen ligger i at anvende videosignalet.
På mine Nikon Colpixer (950 og 990) er der levende videooutput.
Jeg anvender det bla. ved fjernbetjening af kameraet, hvor
jeg ser, hvad kameraet ser på et lille lommeTV med videoindgang.

Jeg har også med held brugt signalet på PC'en med videograpper.

mvh
-Per

Fra : Tommy Fer

Dato : 22-06-04 21:37

beneke wrote:
> [...]
> af de exponerede billeder.
>
> Er der nogle af jer der kan hjælpe mig videre med dette problem ???

Med remote capture kan canons G serie ihvertfald give et rimligt live
billede, med en anelse forsinkelse. Med programet Remote capture. Bruger det
selv til at tage panormabilleder på en teleskop mast der kan gå 30 meter i
vejret.
Mvh Tommy Fer
Honda VFR400R
Polyteknisk MC Forening
4 Wheels moves your body, 2 wheels move your soul!

Fra : beneke

Dato : 22-06-04 23:03

"beneke" <benekeSLET@sandkagen.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> overføre billedet (cmos- ell. ccd-sensorens input) live til en Pc-skærm,

Tak til Niels, Per og Tommy.

Jeg vil prøve at arbejde videre med løsningen: video output og en
videograpper til pc'en.
Venligst Tom

Fra : TC

Dato : 23-06-04 00:16

"beneke" <> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvilket
>

> Tak til Niels, Per og Tommy.
>
> Jeg vil prøve at arbejde videre med løsningen: video output og en

Ellers prøv et TV-kort! Det har jo video ind og kan overføre direkte til HD, de
koster ikke ret meget pt. mener det er omkring en plovmand, eller mindre.

Mvh.
Tommy