Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital foto på Grønland
Fra : Morten N

Dato : 21-06-04 19:20

Jeg har en bekendt der flytter til Grønland og hun skal i den forbindelse
investere i et nyt kamera.
Er der nogen modeller der bedre end andre kan fungere under de lidt
ekstreme forhold deroppe?
Er der andre ting man skal tage i betragtning inden man køber?
Jeg bruger selv Canon men vil ikke umiddelbart anbefale noget bestemt da jeg
ikke aner hvad der sker med et digi cam i 30 graders kulde!!

På forhånd tak
Morten N

---

Fra : ;o\)-max-

Dato : 21-06-04 19:59

"Morten N"
> [...]
> Jeg bruger selv Canon men vil ikke umiddelbart anbefale noget bestemt da jeg
> ikke aner hvad der sker med et digi cam i 30 graders kulde!!

Hun skal købe et kamera der fungerer under de extreme kuldegrader
hun givetvis vil komme ud for.. Men det har du jo allerede selv skrevet.
Feks. vil de digitale kameraer jeg har ikke fungere, så hun skal ikke
købe Fuji S2Pro eller Nikon d1x, de bruger NiMh batterier, det dur
bare ikke i frostvejr.. Jeg kan ikke foreslå noget digitalt der vil fungere,
men finder i noget vil det være super fedt hvis i gider poste oplevelserne
her i ng. -max-

Fra : Peter Kjær

Dato : 21-06-04 20:26

> Er der nogen modeller der bedre end andre kan fungere under de lidt
> ekstreme forhold deroppe?

Hejsa,

Selve kamaraet ved jeg ikke så meget om, men et kraftigt batteri er et must,
da de meget hurtigt går døde i koldt vejr.

Måske kunne man overveje et UW hus, bare et af de lette for at beskytte
kamaraet lidt mod vind og vejr.

--
Ses,
Peter

Fra : Ole C

Dato : 21-06-04 21:03

"Morten N" <Snabel40@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> ikke aner hvad der sker med et digi cam i 30 graders kulde!!

Jeg brugte et gammelt Canon EOS 650, da jeg sejlede deroppe og havde ingen
problemer. Mht digitalkameraer, så ved jeg at der ikke skulle være problemer
ved at arbejde i frost, kun med batterierne. Det kommer igen an på hvor man
skal være og hvor længe samt forholdene. Jeg ved at Canon EOS 1D Mark II er
et 100% lukket hus for f.eks fugt, men med frost er det jo noget andet.

Mit umiddelbare forslag: Kontakt de forskellige firmaer her i landet, Canon,
Nikon eller andre og spørg dem hvad de anbefaler.

Fra : Skeptikeren

Dato : 21-06-04 20:57

Lad din bekendt kigge her http://www.notabene.gl og studer priserne!
Kamera kan købes til DK priser minus moms.
Din bekendt kan evt ringe til Nota-Bene (telf. nr. på hjemmesiden) og
spørge en fagmand der. Husk tidsforskel på 4 timer og ring mellem kl
9-10, så har de bedst tid.
I øvrigt sælges Nikon D70 som varmt brød der.

sk

Have a nice day

Fra : skeptikeren

Dato : 21-06-04 21:14

Lad din bekendt kigge her:
http://www.notabene.gl/

Der står også et telefonnummer. Husk tidsforskellen. Det er bedst at ringe
mellem 9-10 lokal tid.
Se lige priserne, DK priser minus moms.
Og i øvrigt går digitale kameraer som varmt brød på Grønland.

sk