Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Automatisk resize med kommando line Photos~
Fra : Mikkel

Dato : 21-06-04 18:04

Lidt kryptisk måske :)

I forbindelse med at jeg skal have resizet en masse billeder tænkte jeg på,
om det ikke er muligt at bruge Photoshop fra kommando linien, altså noget
a'la

CMD (kommando prompt)
Photoshop resize parametre billede <enter>

Er der eventuelt andre veje der kræver minimal indsats og som giver samme
gode kvalitet som bicubic i Photoshop ??

/Mikkel

---

Fra : Tommy Jensen

Dato : 21-06-04 18:32

On Mon, 21 Jun 2004 19:03:49 +0200, "Mikkel" <mikkel@kaldmig.dk>
wrote:

> [...]
>
>Er der eventuelt andre veje der kræver minimal indsats og som giver samme
>gode kvalitet som bicubic i Photoshop ??

Start PS

Åben et billede som eksempel.

Optag en action hvor du resizer

Luk billede

Fra File menuen vælg Automate->Batch, vælg den folder med billderne i
og vælg den action du lige har lavet og udfør.

MVH Tommy

Fra : Chris

Dato : 21-06-04 19:39

Mikkel wrote:

> [...]
> a'la
>
> CMD (kommando prompt)
> Photoshop resize parametre billede <enter>

Hvis du bare skal have resizet en masse billeder kan du jo lave en
handling (action) i PhotoShop som automatisk resizer alle dine billeder.

/Chris

Fra : Mikkel

Dato : 21-06-04 18:53

Jo det er naturligvis rigtigt men kræver det ikke at alle billeder ligger i
den samme mappe ?

Jeg havde mere tænkt noget med at oprette en liste over filer som så kunne
behandles uden videre

---

Fra : Allan E

Dato : 21-06-04 20:19

On Mon, 21 Jun 2004 19:53:12 +0200, "Mikkel" <mikkel@kaldmig.dk>
wrote:

> [...]
>den samme mappe ?
>
>Jeg havde mere tænkt noget med at oprette en liste over filer som så kunne

Hvis du vil have et godt kommando program så tag et kig på Image
Magick http://www.imagemagick.org/

Det kan netop det du efterlyser.

Mvh Allan E

Fra : Soren Kuula

Dato : 21-06-04 21:56

Allan E wrote:
> On Mon, 21 Jun 2004 19:53:12 +0200, "Mikkel" <mikkel@kaldmig.dk>

> Hvis du vil have et godt kommando program så tag et kig på Image
> Magick http://www.imagemagick.org/

Eller convert hvis du har en Linux box. De noget bedre til scripting ...
Jeg havde en koerende nogen tid som server til kun dette.

MVH
Soren

Fra : Allan E

Dato : 21-06-04 22:30

Convert er en del af Image Magick

Mvh Allan E

Fra : Rasmus Vestergaard H~

Dato : 21-06-04 19:28

Mikkel wrote:
> [...]
>
> Er der eventuelt andre veje der kræver minimal indsats og som giver samme
> gode kvalitet som bicubic i Photoshop ??

Ellers har det gratis program irfanview (www.irfanview.com) en glimrende
batch resize funktion. Har ikke lige sammenlignet kvaliteten med PS's,
men det kan du jo selv prøve.

Rasmus Hansen
http://dualmono.com