Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Program til at reg i billeder
Fra : Thomas

Dato : 20-06-04 21:15

ja jeg skal bruge et godt program til at kunne redgier i mine billeder som
jeg har taget med mit digi cam.
hvad bruger i ????
hvad er godt og gerne en pris med og www hvor det kan købes.
gør ikke noget at man kan en masse med det.
Gerne noget hvor man kan lave om på billedet sætte ting i på billeder og
sådan noget.
lys og mørke på billedet.

Thomas

Fra : Johnny Andersen

Dato : 20-06-04 21:32

PSP er et rigtig godt program - og så koster det ca. kun 1/6 af Photoshop,
som er konge hvis du laver seriøst foto redigering

Link: http://www.paintshoppro.dk/

/Johnny

Fra : Henning

Dato : 21-06-04 20:02

"Johnny Andersen" <netsat_99@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> PSP er et rigtig godt program - og så koster det ca. kun 1/6 af Photoshop,
> som er konge hvis du laver seriøst foto redigering

Du kan få Photoshop Elements 2 til ca. kr. 600,-. Det indeholder de flester
funktioner fra den prof. version.

Der følger en 30 dages testversion med bladet Digitalfoto så du kan prøve
det gratis.

mvh Henning

Fra : Peter Loumann

Dato : 23-06-04 16:12

Henning skrev:

>Du kan få Photoshop Elements 2 til ca. kr. 600,-.

Det er nok en smagssag. Jeg har haft brugt PSP noget, men foretrækker
PsE hvis det handler om fotobehandling. F. eks. synes jeg dets
kompression bliver en anelse pænere. Derimod er PSP et mere allround
grafikprogram.

>Det indeholder de flester funktioner fra den prof. version.

Vigtigste udeladelser er nok
- alt med CMYK, som de fleste hjemmebrugere ikke vil savne
- levels

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Rodrick Dalton

Dato : 21-06-04 00:32

Gimp (www.gimp.org) kan det næsten alt som Adobe Photoshop kan, men det er gratis.
Fordele ved Gimp: det et et MEGET god program!! Hvis man ikke kan finde ud af den har man ikke spildt mange penge.
Ulemper ved Gimp: der skal(i windows) installeres nogle andre system filer, men det har gået uden besvær de gange jeg har installeret den i Windows(jeg er selv Linux bruger). Hvis man har en langsom internet kan det tage langt til(og hvis man en modem forbindelse er det ikke gratis).

Rodrick

Fra : O. Hansen

Dato : 21-06-04 07:06

"Thomas" <Twp@twp.dk> wrote in message
> [...]

[...klip]
> hvad er godt og gerne en pris med og www hvor det kan købes.
> gør ikke noget at man kan en masse med det.
[klip...]

Nova Explosion hos Ravenholm.
/Ove

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 21-06-04 19:04

"Thomas" skrev
> [...]
> gør ikke noget at man kan en masse med det.
> Gerne noget hvor man kan lave om på billedet sætte ting i på billeder og

Freeware PhotoFiltre, som får denne anmeldelse:
A very nice image editor that's free.
Has a lot of features but is lacking an option for layers.
The author has no intent on adding this feature either.
If you can do without layers, then this will do you more then fine
http://www.snapfiles.com/get/photofiltre.html

og
Freeware Pixia
http://park18.wakwak.com/~pixia/download.htm
The original Japanese version of Pixia was created and developed by the
author, Isao Maruoka, but it has also been aggressively raised by its fans,
which makes this software to be quite unique and different from other tools.
Pixia Help File is now available as a separate installation file. To get
better tips for using Pixia, visit users' tutorials linked from the Tutorial
page.

Mvh
Thorkild Dalsgaard