Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Minolta G400 Spørgsmål
Fra : Knight

Dato : 20-06-04 14:44

Hej!

Har lige købt et Minolta G400.

Ikke brugt det så meget endnu, da der kun medfølger 16 mb kort.

Men har et spørgsmål, der er to 4 megapixels valg muligheder. Den ene hedder
bare 4m og den anden 4M fine(***).

Den sidste fylder ca. dobbelt så meget som den første.

Er der nogle der har erfaringer omkring det, hvor meget bedre 4m fine er?

Eller noget generelt man skal være opmærksom på med G400, da jeg kan se
nogle her sige at Auto funktinen suks....

Indtil videre er jeg nemlig positivt stemt...

VH. Michael

Pfh. TAK!

Fra : Peter Schroeder

Dato : 21-06-04 07:41

"Knight" skrev
> Men har et spørgsmål, der er to 4 megapixels valg muligheder. Den ene hedder
> bare 4m og den anden 4M fine(***).

Det er to forskellige grader af jpg komprimering.
"Fine" er antagelig mindre komprimeret end den
anden, hvilket også stemmer overens med filernes
forskellige størrelser. Hvad der er "godt nok" til dig
må du selv afgøre med nogle testskud.
Find et motiv med stor kontrast og store ensfarvede
flader da det er hér forskellen ses tydeligst.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply