Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Valg af kemikalier, udstyr o.a.
Fra : Rune B. Broberg

Dato : 20-06-04 11:50

Jeg har sat mig for at skulle have opbygget et mindre mørkekammer - ikke
i forbindelse med produktion af forstørrelser, da jeg ikke har mulighed
for at have rummet permanent, men derimod bare for at fremkalde
35mm-film - jeg har netop anskaffet mig en filmscanner til at klare den
videre håndtering.

I den forbindelse har jeg et par spørgsmål:

Hvilke ting, dimser og dingenoter skal jeg bruge? Jeg er umiddelbart
klar over at jeg får brug for en fremkaldetank, nogle klemmer til at
hænge filmen op med, målebægre og et par termometre - er der noget jeg
glemmer?

Hvilken kemi kan anbefales? Jeg regner med at fremkalde et par film om
måneden, måske lidt mere - og vil nok fortrinsvist bruge Ilford FP4/HP5
samt SFX-200.

Hvis nogen skulle have yderligere gode råd i den forbindelse (eller
måtte ønske at hjælpe/deltage/bortgive effekter, jeg bor i 8200 Århus N
;) skal I være ganske velkomne til at skrive her eller per mail.

--
Rune B. Broberg
Feel free to GPG-encrypt email sent to me. Keyid: 0x87CD3DBD