Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Alternativ til Nikon D1 net-adapter?
Fra : NIL

Dato : 19-06-04 23:51

Hej gruppe...

Jeg mangler en net-adapter (EH-4) til Nikon D1. Den skal såmænd kun bruges
til at strømføde kameraet, mens
spejlet er klappet op og CCD'en bliver renset!

Men..men...kunne det tænkes, at der findes et alternativ til den DYRE
net-adapter?
Har nogen hér fra gruppen kendskab til det?

Hilsner
NIL

Fra : Michael Holm

Dato : 20-06-04 07:44

Du kan sagtens bruge et almindeligt batteri, du skal bare snyde dit kamera
til at tro det er en net adaptor. Der er sikkert et lille hul, eller lign.
som ikke er der på adaptoren, og trykker på en knap inde i batteri rummet.
Hvis du sætter tape over det hul, vil kameraet tro at det er en adaptor, og
du kan rense med et batteri i kameraet.

Prøv at finde noget sådan på nettet.

--Michael

Fra : Ove Pedersen

Dato : 20-06-04 10:20

> [...]
DYRE
> net-adapter?
> Har nogen hér fra gruppen kendskab til det?

Kan du ikke bare bruge BULB funktionen, hvor lukkeren står åben så
længe udløseren holdes nede

Ove Pedersen

Fra : Simon Nielsen

Dato : 20-06-04 19:25

> [...]
> til at strømføde kameraet, mens
> spejlet er klappet op og CCD'en bliver renset!

Jeg har lige selv renset min, jeg satte den til bulb og holdte bare lukkeren
åben og rensede så CCD'en, det virkede fint, men så har man jo kun en hånd
til at rense med.

Mvh
Simon

Fra : khs

Dato : 21-06-04 10:56

> Jeg har lige selv renset min, jeg satte den til bulb og holdte bare
lukkeren
> åben og rensede så CCD'en, det virkede fint, men så har man jo kun en hånd
> til at rense med.

Plus der er strøm på CCD'en så den kan trække mere støv til sig. Det fikse
ved den rigtige mirror-lock funktion til CCD rensning er at CCD'en ikke er
aktiv og statisk elektrisk mens det sker.

På den anden side: Er det eneste mulighed, må man jo bruge BULB

--
Karsten Hartmann Sørensen

khsblåbærgrødazlandk
(fjern det spiselige og indsæt