Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
vedr.nyt digital camera - batterier
Fra : Martin Kirk

Dato : 19-06-04 20:48

Hej Gruppe
jeg har lige købt et nyt kamera Denver DCA -5000 de medfølgende batterier
holdt kun til ca. 30 foto er det mormalt ?
jeg var godt klar over det bruger meget strøm men hvad kan man forvente ?
--
FØLG SØSPORTENS SIKKERHEDSRÅD.
Giv ikke anledning til uro : RING HJEM

Med Venlig Hilsen
Martin Kirk

Fra : Erik W.

Dato : 19-06-04 20:56

"Martin Kirk" skrev i news:40d4986b$0$158$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> holdt kun til ca. 30 foto er det mormalt ?
> jeg var godt klar over det bruger meget strøm men hvad kan man forvente ?

Du bør forvente at få et ordentligt kamera. Lav batteri-levetid er blot en
af de gener man får med når man køber no-name. Hvis der ikke er gået for
lang tid, så sørg for at få dine penge tilbage. Du bør købe dig et godt
mærkevære kamera for de penge du har givet for Denver'et. Jeg ved ikke hvad
du har givet, men hvis du kigger dig godt for kan du sikkert finde et
mærkevare kamera, der matcher prisen.
Mvh Erik

Fra : Martin Kirk

Dato : 20-06-04 13:05

"Erik W." <erik.w@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
hvad
> du har givet, men hvis du kigger dig godt for kan du sikkert finde et

Hej Erik
du har ret det er ikke et ordentlig kamera,det melder der ikke er strøm på
kameraet selv om man kan måle der er 1900mAh også med nye batterier, ud over
det går det ud af sig selv (efter 1 min selv om det er indstillet til 10 min
autosluk).
det tager udmærket bilder til en amatør som mig
jeg vil prøve at bytte det i morgen er købt i Bilka til 1699 kr. . 5,24
megapixel inkl. 128 MB kort
kan du anbefale noget tilsvarende . jeg har max 2000 kr. til et kamera

Fra : Erik W.

Dato : 20-06-04 23:18

"Martin Kirk" skrev i news:40d57d59$0$157$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> jeg vil prøve at bytte det i morgen er købt i Bilka til 1699 kr. . 5,24
> megapixel inkl. 128 MB kort
> kan du anbefale noget tilsvarende . jeg har max 2000 kr. til et kamera

I den prisklasse vil du få betydeligt bedre kamera hvis du går lidt ned i
Megapixel krav.

Jeg har et par forslag, som du selv må tjekke ud:

Canon A60 2 megapixels til ca. 1400 kr.+ 217kr. for et 128Mb CF kort det kan
du blandt andet få hos Midt data.

Olympus har flere modeller feks. den her:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=81606 du kan selv tjekke flere på
www.edbpriser.dk Olympus laver næsten lige så lækre kameraer i de lave
prisklasser som Canon. Du skal dog være opmærksom på at de fleste Olympus
modeller bruger XD kort som er et lidt skævt format - lidt dyrere og lidt
sværere at finde billige kortlæsere til.

Du bør dog stadig afsætte penge til en lader og et sæt gode batterier. Det
billigste jeg nogensinde har set i Danmark er i Harald Nyborg:
http://www.haraldnyborg.dk/hncatalog/hncommerce/merinfo.asp?varenr=3471&n=60
105

Mvh Erik

Fra : HKJ

Dato : 19-06-04 20:58

"Martin Kirk" <M.Kirk@oncable.dk> wrote in message
> jeg har lige købt et nyt kamera Denver DCA -5000 de medfølgende batterier
> holdt kun til ca. 30 foto er det mormalt ?
> jeg var godt klar over det bruger meget strøm men hvad kan man forvente ?

Brug opladelige batterier, de holder væsentlig længere.

Fra : Anders [8000]

Dato : 19-06-04 22:32

> Brug opladelige batterier, de holder væsentlig længere.

Plejer det ikke at være omvendt?

Fra : Erik W.

Dato : 19-06-04 22:53

"Anders [8000]" < skrev i

> Plejer det ikke at være omvendt?

Det kommer vel an på hvilke batterier man plejer at sammenligne. Når man
køber genopladelige AA batterier bør man være opmærksom på mAh tallet
(milli-ampere-timer) der siger noget om hvor længe batteriet kan yde en hvis
strømstyrke. De bedste ligger over 2000 mAh, men de fleste på
supemarkedernes hylder ligger på 1000-1600mAh. De gode koster ikke mere end
de dårlige, så det kan betale sig at se sig for. NiMh batterier af de gode
typer holder væsentligt længere end alkaline batterier.
Mvh Erik

Fra : HKJ

Dato : 20-06-04 05:28

"Anders [8000]" <vipberg@hotmail.com> wrote in message

> Plejer det ikke at være omvendt?

Ikke på digicam's, deres høje strømforbrug ødelægger alkaline batterier
meget hurtigt, hvorimode opladelige batterier sagtens kan klare det.

Et godt tegn på at batterier bliver mishandlet, er hvis de bliver varme
under brug.

Fra : Richard

Dato : 20-06-04 11:54

Anders [8000] wrote:

> Plejer det ikke at være omvendt?

Kommer an på anvendelsen - hvor den afgivne strøm er konstant, fx i en
lommelampe, afgiver et alm. 1600mAh alkaline batteri stort set lige så
strøm lige så længe længe som et genopladeligt NiMh-ditto.

Men hvor størrelsen af den afgivne strøm varierer, kan
alkaline-batteriet ikke være med nær så længe som det genopladelige. Og
det gælder fx være i digi-kameraer

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 19-06-04 21:16

Læs dette FAQ: http://www.photo-gallery.dk/side-08.htm

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 19-06-04 23:46

On Sat, 19 Jun 2004 22:16:05 +0200, Niels Ebbesen wrote:

> Læs dette FAQ: http://www.photo-gallery.dk/side-08.htm

God FAQ!

(men måske en bedre URL kunne også være god?

--
Stig
(remove the 'no's to send me mail)