Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Gøre billede mindre...
Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 19-06-04 14:31

Hey.

Hvordan får jeg et billede nemmest ned på 250 kb. frem for fks. 500 kb.

Findes der et program der hurtigt kan gøre det lidt mindre eller hvordan?

--

/Kenneth Koustrup

Unlock af Nokia tlf.

Fra : HKJ

Dato : 19-06-04 14:37

"Kenneth Koustrup" <kenneth.k@mail.dk> wrote in message
> Hvordan får jeg et billede nemmest ned på 250 kb. frem for fks. 500 kb.
>
> Findes der et program der hurtigt kan gøre det lidt mindre eller hvordan?

Der findes mange programmer, f.eks. http://www.irfanview.com/

Vælg batch conversion og indstil jpg kompressionen (Save quality) til
billederne har en passende fil størrelse.

Det vil selvfølgelig også medføre et kvalitetstab, så du bør gemme
orginalerne.

Fra : Ragna

Dato : 19-06-04 21:07

Hvis du kører med XP, kan du hente en smart funktion her:

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Når du har installeret den, kommer der et punkt frem ved højreklik på
billeder, som hedder "Resize pictures"

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 19-06-04 22:19

Kanont! Tak

--

/Kenneth Koustrup

Unlock af Nokia tlf.

Fra : Jørgen

Dato : 20-06-04 07:43

> [...]
>
> http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx
>
> Når du har installeret den, kommer der et punkt frem ved højreklik på

Hej Ragna
Det er rigtigt nemt at bruge, men vi mister EXIF data.
Kan man undgå dette?
Hilsen
Jørgen

Fra : HKJ

Dato : 20-06-04 07:47

Brug f.eks.: http://www.irfanview.com/

Fra : Ragna

Dato : 20-06-04 13:05

Jørgen skrev:
>Det er rigtigt nemt at bruge, men vi mister EXIF data.
>Kan man undgå dette?

Hej Jørgen!
Her må jeg tilstå min uvidenhed.
Jeg beholder altid originalen og dermed EXIF-data i den oprindelige mappe,
og bruger kun det formindskede billede til at sende til venner og familie.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : emj

Dato : 20-06-04 16:07

On Sun, 20 Jun 2004 08:42:46 +0200, "Jørgen" <jjgasC5000@tdcadsl.dk>
wrote:

>Det er rigtigt nemt at bruge, men vi mister EXIF data.
>Kan man undgå dette?
Ikke med "Resize pictures"
Hilsen emj