Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
foto fade in
Fra : S.B.

Dato : 17-06-04 19:31

Har nogen billeder som jeg gerne vil have til at fade in i stedet for at
have den sædvanlige skarpe kant

Har paint shop pro 8 og photoshop.

Nogen der ved hvordan man i et af de to kan gøre det?

Søren

Fra : KNL DtP

Dato : 17-06-04 19:47

"S.B." <sfb(delete)@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Har nogen billeder som jeg gerne vil have til at fade in i stedet for at
> have den sædvanlige skarpe kant

Hiv billedet ind i Photoshop. Opret et nyt lag oven på Background.

Vælg den farve du ønsker billedet skal fade fra (f.eks. hvid).

Vælg Gradient fill (ligger ofte under malerspanden).

Træk nu en streg hvor du ønsker overgangen. Der hvor du starter vil være
gennemsigtig (såfremt du har valgt Forground color and transperant-moden) og
der hvor du slutter vil den så være hvid. Hvis resultatet ikke er brugbar i
første hug, siger du bare Ctrl + Z for at fortryde.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : S.B.

Dato : 17-06-04 20:01

> Hiv billedet ind i Photoshop. Opret et nyt lag oven på Background.

Hvordan gør man lige det, plejer kun at fjerne røde øjne og andre småfejl i
programmet.
Alt andet aner jeg intet om

(såfremt du har valgt Forground color and transperant-moden)

Som jeg heller ikke lige ved hvordan man gør

er hårdt at være ny i det her

Søren

Fra : KNL DtP

Dato : 17-06-04 20:26

> Hvordan gør man lige det, plejer kun at fjerne røde øjne og andre småfejl i
> programmet.

Prøv og se om du ikke kan lave det Paint Shop Pro, hvis du er mere sikker i
det program.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : viby

Dato : 17-06-04 20:52

> [...]
> have den sædvanlige skarpe kant
>
> Har paint shop pro 8 og photoshop.
>
> Nogen der ved hvordan man i et af de to kan gøre det?

Hej Søren
Prøv at kigge på denne side under billedredigering - her kan du lære noget
om photoshop.
Hilsen Vibeke
http://www.fotoportal.dk