Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital hjælp søges
Fra : Palle S.

Dato : 16-06-04 15:39

Mit nu efterhånden gamle Fuji Finepix 4900z stiller mig ikke længere
tilfreds

Jeg bruger mest kameraet på ferier og ligende men synes at billederne bliver
for grynede når de er redigeret/beskåret

Det tager eminente closeups og webbilleder, men jeg søger noget med en bedre
opløsning og en fornuftig zoom optisk

Kan det virkelig passe det er nok med et 3 Mpix kamera 20 x 30
forstørrelser er ønskeligt

Jeg ville være glad hvis nogen havde tid til at udøse af personlig erfaring
i forbindelse med kameravalg

Som udgangs punkt vil jeg ofre omkring 5000 (Fujien kostede 10000 med
udstyr)

Venligst Palle

Fra : HCS [4000]

Dato : 16-06-04 16:01

Du kan godt gøre det med et 3 mp kamera. Hvis du godt vil beskære lidt inden
du får lavet forstørrelser vil det være bedre med 4 mp.

Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

Fra : Claus Smith

Dato : 16-06-04 17:05

> Kan det virkelig passe det er nok med et 3 Mpix kamera 20 x 30
> forstørrelser er ønskeligt

Jeg kan uden problemer lave 30x45 med min Nikon D1 på 2,74 megapixels.

Claus Smith

Fra : Jens Jensen

Dato : 16-06-04 20:54

Ja, for det er nemligere vigtigere med en ordentlig optik end mange
pixler...

Fra : Christian Grüner

Dato : 17-06-04 00:40

Jens Jensen wrote:

> Ja, for det er nemligere vigtigere med en ordentlig optik end mange
> pixler...
>
> "Claus Smith" <pigefotografenX@Xpigefotografen.dk> skrev i en meddelelse

Samt en stor sensorchip, som jo ikke laver i nærheden af den mængde støj
som kompaktkameraerer i samme opløsning gør. Optikken hjælper jo ikke
direkte på støj problemet (inddirekte gør det ja).

/Christian

Fra : Palle S.

Dato : 17-06-04 06:46

Smider lige et par billeder taget med Fuji Finepix 4900z i dk binaer mrk
Fuji Finepix 4900z

Dette er 2.2 Mp kamera

mvh Palle