Rensning af amatur + akvariekant for 'snas~
Fra : Henrik Kartin

Dato : 11-08-04 20:20

Jeg tror, at alle akvarister kender til den ulækre aflejering, der kommer på
kanten af akvariet efter et stykke tid pga. vanddampen. Jeg går ud fra, at
det er kalk og urenheder, der sætter sig, når vandet fordamper.
Jeg har det naturligvis også på mit akvarie (235 l) og på mit amatur (et
heldækkende Eheim amatur af ældre dato), som jeg nu har skilt ad for at
skifte fatninger, m.m.

Er der nogen, der har et fif til, hvordan man renser det af uden brug af alt
for mange kemikalier? Der må være noget der kan opløse det.

Med venlig hilsen

Henrik

Fra : malfoy_96

Dato : 15-08-04 12:57

Brug et barberblad som skraber. Kan sagtens gøres uden, at ridse glasset.

Malfoy