Eheim Pro pumpe utæt i toppen.
Fra : Thomas Hedberg

Dato : 10-08-04 20:42

Jeg har lige taget mit "gamle" akvarium frem igen efter en pause på et par
år. Da det blev taget ned virkede det hele fint. Men nu virker pumpen utæt i
toppen.

Jeg kan ikke huske om der burde være en pakning imellem det grønne plastik
og selve toppen af pumpen. Er der nogle med gode råd ?

Mvh,

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-08-04 21:39

Thomas Hedberg skrev:

> Jeg kan ikke huske om der burde være en pakning imellem det
> grønne plastik og selve toppen af pumpen.

En Eheim Pro har normalt ikke en løs pakning imellem pumpehuset
og selve spanden, som de almindelig Eheim-spandfiltre har, men
der sidder gummi i den kant i pumpehuset, som går ned og rører
spanden. Det er muligt at den er faldt ud hos dig, men den sidder
ret godt fast her. Har endnu ikke oplevet, at den er faldt ud.

Prøv evt. at klikke på din pumpe på denne liste:
<http://www.eheimparts.com/client/producttypes.aspx?categoryID=4>.
Så kan du se alle pakningerne.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas Hedberg

Dato : 10-08-04 22:13

> [...]
> ret godt fast her. Har endnu ikke oplevet, at den er faldt ud.
>
> Prøv evt. at klikke på din pumpe på denne liste:

Det er en 2222 - Jeg kan ikke se, at der skulle sidde en gummi liste imellem
det grønne plastik og toppen - som det ser ud til der er på tegningen over
2222 modellen. Part nummer lader til at være 7343168 (Sealing gasket). Så må
jeg jo se om forhandleren ligger inde med sådan en i morgen.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-08-04 22:53

Thomas Hedberg skrev:

> Part nummer lader til at være 7343168 (Sealing gasket).

Ja, det er den jeg mener. Den ser ud til at være limet på min,
eller også sidder den bare meget godt fast (min er en 2224).

> Så må jeg jo se om forhandleren ligger inde med sådan en i
> morgen.

Ellers kan du sikkert bestille den her:
<http://www.akvarieforretningen.dk>. De har mange reservedele
til pumper. Forleden mistede jeg den prop, som sidder inde i
pumpehuset (7343418: Cleaning plug for pump head) og den havde
de i akvarieforretningen. Uden den, larmer pumpen helt vildt.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas Hedberg

Dato : 11-08-04 10:50

> [...]
> pumpehuset (7343418: Cleaning plug for pump head) og den havde
> de i akvarieforretningen. Uden den, larmer pumpen helt vildt.

Tak for hjælpen. Jeg fandt en i den lokale biks. Nu fik jeg bare ødelagt en
sådan en fætter her istedet 7445058 Ez klips. - Ja.. Det går rigtigt godt

Nååe.. Jeg tager bare en tur til. Det ville jo være rart om vandet kunne
cirkulere lidt uden at halvdelen lå på gulvet. Og jeg som ville have fisk
igen, fordi det er afslappende at se på

Mvh,

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-08-04 13:05

Thomas Hedberg skrev:

> Tak for hjælpen. Jeg fandt en i den lokale biks.

Ok og velbekomme.

> Nu fik jeg bare ødelagt en sådan en fætter her istedet 7445058
> Ez klips. - Ja.. Det går rigtigt godt

Argh! Den er nok blevet sprød af at stå ubrugt hen igennem
længere tid.

> Det ville jo være rart om vandet kunne cirkulere lidt uden at
> halvdelen lå på gulvet.

Det ville være en fordel i hvert tilfælde.

> Og jeg som ville have fisk igen, fordi det er afslappende at
> se på

He-he. Man skal yde før man kan nyde. ;)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas Hedberg

Dato : 11-08-04 16:10

Der er stadigt noget galt. Vandet løber ud. Pakningen imellem selve
beholderen og pumpen er skiftet. Samlingen er tætnet med vaseline, men der
ser ud til at vandet kommer ud fra selve pumpen. Altså fra samlingerne, så
noget er helt galt med den. Må nok se i øjnene, at der skal en ny til

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-08-04 17:31

Thomas Hedberg skrev:

> Samlingen er tætnet med vaseline, men der ser ud til at vandet
> kommer ud fra selve pumpen. Altså fra samlingerne, så noget er
> helt galt med den.

Surt show. Det plejer ellers at være kvali-vare sådan en Eheim Pro.

> Må nok se i øjnene, at der skal en ny til

Det kan godt være, at det bliver nødvendigt så.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas Hedberg

Dato : 11-08-04 17:41

> Det kan godt være, at det bliver nødvendigt så.

Tjah.. Nu undrer jeg mig godt nok. Jeg har købt en ny pumpe magen til og den
gør nøjagtigt det samme. Vandet fosser ud ved håndtagene. Nu tager jeg den
nye pumpe ned til forhandleren og så må han tage et kig på den.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-08-04 17:44

Thomas Hedberg skrev:

> Tjah.. Nu undrer jeg mig godt nok. Jeg har købt en ny pumpe
> magen til og den gør nøjagtigt det samme. Vandet fosser ud ved
> håndtagene

Er det også en Eheim Pro?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas Hedberg

Dato : 11-08-04 18:10

> Er det også en Eheim Pro?

Ja. Men har fundet fejlen. Jeg havde genbrugt 7445180 Slangeholder fra den
gamle pumpe. På den burde der sidde sådanne nogle 7445200 Tætningsringesæt
til adapter - De var ikke på den gamle. Nu hvor jeg har byttet rundt virker
det.

Nååe.. Hvad kan man lære at det.. Spørg flere steder før man bare melder en
pumpe for død. Tilgengæld er jeg fattigere, men en pumpe rigere

Mvh,

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-08-04 18:19

Thomas Hedberg skrev:

> [...]
> sådanne nogle 7445200 Tætningsringesæt til adapter - De var
> ikke på den gamle. Nu hvor jeg har byttet rundt virker det.

Nå'sårn.

> Nååe.. Hvad kan man lære at det.. Spørg flere steder før man
> bare melder en pumpe for død. Tilgengæld er jeg fattigere, men
> en pumpe rigere

Sådan kan det gå. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Carsten Jensen

Dato : 11-08-04 19:26

Hvad er det for en pumpe du har i overskud ? Jeg har lige købt et 530 l som
jeg mangler en pumpe til.

Carsten

Fra : Thomas Hedberg

Dato : 11-08-04 21:10

> Hvad er det for en pumpe du har i overskud ? Jeg har lige købt et 530 l
som
> jeg mangler en pumpe til.

Det er en lille 2222.