Bladfisk; hvem, hvad, hvor?
Fra : LBH

Dato : 10-08-04 01:01

Hejsa

Jeg har et 150 L hjørneakvarium som står tomt, da jeg lige er flyttet. Jeg
har bestemt mig for at prøve at få bladfisk, Monochirrhus polyacanthus, en
sydamerikansk rovfisk fra amazonas, i det, når jeg om ganske kort tid har
fået vand i det igen.
Mit problem er, at det er ganske svært at finde noget materiale om bladfisk.
Er der nogen som kan hjælpe mig med noget om denne fisk? Jeg er interesseret
i alle slags oplysninger, men specielt: hvilket naturligt miljø den lever i,
hvilken slags vand skal den gå i, hvilke planter bør jeg sætte ned til den,
hvor mange kan gå sammen, hvilke andre fisk kan den gå med (som den ikke
æder) og hvor kan jeg købe dem henne (jeg bor i København)?
Nogen som har erfaringer med bladfisk, eller ved hvor jeg kan finde noget
materiale om den?

På forhånd tak
Lasse

Fra : ibber

Dato : 10-08-04 15:09

De har haft dem i kampfisken på køgevek i tåstrup
har selv været med til at importere dem
deres hjemmeside hedder www.kampfisken.dk