At bygge et akvarie
Fra : Luten[9400]

Dato : 29-07-04 16:04

Hej alle.

Jeg overvejer at gå i gang med at lave mit eget akvarie. Så jeg ville lige
høre om det er nogle herinde som har erfarringer med det.

Havede tænkt mig at det skulle være 170(L)x80(B)x40(H)

Og at der skulle gå Malawi Cichlider der i.

mvh Lasse

Fra : Jasper Norman

Dato : 30-07-04 00:26

www.aquaa.dk

www.google.dk

Der er masser af links. Jeg pusler selv med tanken om, at bygge et stort
(1200l) i træ. Meget billigt, og nemt. Men om konen godkender projektet, er
en helt anden sag

/Jasper

Fra : Jan Bøgh

Dato : 30-07-04 12:25

http://jan.boegh.net/akvarium/Fortællinger/118G%20Tank/118%20G%20Plywood%20Tank.htm

--
Jan Bøgh
hp: http://jan.boegh.net

Fra : Jasper Norman

Dato : 30-07-04 23:18

Hvad er "Plywood"? Er det alm. spånplade?

/Jasper

Fra : Jesper Laursen

Dato : 31-07-04 00:30

Hej !

Er Plywood ikke vandfast Krydsfinér ?
Det mener jeg ihvertfald, men er ikke sikker

Jesper

Fra : Per W.

Dato : 31-07-04 06:47

"Jesper Laursen" <jesper@laursen.mail.dk> skrev i melding
> Hej !
>
> Er Plywood ikke vandfast Krydsfinér ?
> Det mener jeg ihvertfald, men er ikke sikker

Vanlig kryssfiner. Det er ikke vits med vannfast, den er jo ikke vannfast
slik man ønsker å tro. Det er epoxyen som gjør akvariet vannfast.

/Per W.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 31-07-04 16:23

"Jasper Norman" <Ahrensbach@FJERNEStele2adsl.dk> wrote in message
> Hvad er "Plywood"? Er det alm. spånplade?

Krydsfiner

Hvis du vil bruge spånplade, skal du vælge en noget tykkere kvalitet.
Det er underordnet om det er vandfast - du sikrer alligevel at der ikke
kommer vand til pladen.

vh