Epiplaty dagaii
Fra : Michael

Dato : 26-07-04 10:56

Hej gruppe

Er der nogle som har prøvet at holde disse fisk. Jeg er klar over det er en
killifisk fra afrika, at den ikke er annuel og at den skulle være nogen
lunde let at holde... Meeen hvor let ved jeg ikke . F.eks. hvilken
temperatur forhold kræver den, kan den holdes i selvskabsakvarie, vand krav
osv.......

Mvh Michael

Fra : Michael

Dato : 26-07-04 11:43

uhm ........ fisken hedder altså epiplaty dagatii....... sorry

Fra : Carsten Gall

Dato : 26-07-04 12:47

"Michael" <michaelandersenI@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> lunde let at holde... Meeen hvor let ved jeg ikke . F.eks. hvilken
> temperatur forhold kræver den, kan den holdes i selvskabsakvarie, vand

Jeg har for en del år siden holdt et par Epiplatys, om det lige er
dagaii, skal jeg ikke kunne sige,
men jeg synes ikke den krævede noget specielt, åd stort set alt, vandet
var almindeligt postevand
og temperaturen som i alle andre akvarier.
Hvis du holder den i et speciel akvarie, kun med den art, og blødt vand,
lidt mørkt og så en masse fintløvede planter,
vil den nok synes det er sjovere, og måske lave lidt unger.

Carsten