Mund ruger
Fra : Iceage

Dato : 05-07-04 22:53

Hejza gruppe jeg har i mit akvarier nogle fisk som fiskehandleren kaldte for
mundruger, håber i ved hvad der er for nogen nu. Men det som det hele drejer
sig om er om de spiser de andre unger eller er de går sammen med gubbier og
sværdrager og hvis molly samt zebra fisk og et par suge malder. og jeg er
sikker på at jeg havde unger i akvariet men da jeg ville fiske dem op var de
væk, er der noger af de andre fisk der æder dem eller hvad der er rigeligt
med bund planter de kan gemme sig i.
Mvh Iceage

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-07-04 23:35

Iceage skrev i et indlæg på usenet:
> [...]

De fleste fisk æder gerne guppy-unger - også guppy'erne selv - og
sværddragere og molly o.s.v.....

Så hvem, der har gået mest på rov, er nok svært at sige.

Jo flere voksne fisk, der går sammen med ungerne - jo større fare er der
selvfølgelig for at de bliver ædt.

Det er en grum verden vi lever i - også for fiskene - men det er jo så
også smart at de får så mange unger, så er der da en chance for at et
par enkelte overlever.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 06-07-04 07:04

Hej

Iceage wrote:
> Hejza gruppe jeg har i mit akvarier nogle fisk som fiskehandleren kaldte for
> mundruger, håber i ved hvad der er for nogen nu.

Der findes over 500 arter der mundruger, så vi er lidt på bar bund med
den oplysning. Du må tage et billede og smide det i news:dk.binaer

> Men det som det hele drejer
> sig om er om de spiser de andre unger eller er de går sammen med gubbier og
> sværdrager og hvis molly samt zebra fisk og et par suge malder.

Store fisk spiser små fisk og kan de gabe over de mindre, så spiser de dem.

Kender du mig ikke og jeg står i din adressebog, så slet mig venligst.