Køreegenskaber....
Fra : F. Kragh

Dato : 08-08-04 09:07

Er der nogen der har erfaring med køreegenskaber på en Sprite 530 CK årgang
2000. Herunder om der er nogen af jer, der har kunnet finde varevognsdæk til
denne model, der kunne passe. Min vogn er forsynet med stabilisator -
kugletryk ca. 75 kg. Lavt læsset. MEN utrolig ustabil - slingre. Bliver
trukket af både Citroen Xantia og Volvo 850 - ens udfald. Forslag ?. mvh.
Finn

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 10-08-04 08:23

"F. Kragh" <finnkragh@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> kugletryk ca. 75 kg. Lavt læsset. MEN utrolig ustabil - slingre. Bliver
> trukket af både Citroen Xantia og Volvo 850 - ens udfald. Forslag ?. mvh.

da ingen åbentbart vil give dig et kvalificeret svar, kan jeg da dele mine
erfaringer med dig. Min første CV var også en sprite. Jeg kørte med den 1
sommer og så blev den solgt. og der gik 10 år inden jeg igen fik lyst til at
køre med en CV igen. Man skulle bruge mindst 2 fulde vognbaner hvis man
ville køre mere end 60 Kmt og hvis en lastbil overhalede så gik den op på 1
hjul.

Idag har jeg en hobby efter en xantia 2,o turbo ctr. og kan knap mærke at
jeg har noget på krogen. Men har du forøvrigt tjeikket støddæmperne?? Det
er en af de ting der kan umuliggøre kørsel

Peter

Fra : Jan Bøgh

Dato : 10-08-04 11:42

"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> wrote in message

> da ingen åbentbart vil give dig et kvalificeret svar

Det ku' da tænkes at vi har den opfattelse, at et kvalificeret svar
forudsætter, at vi har kørt med netop den model, der spørges om!

vh
--
Jan Bøgh
hp: http://jan.boegh.net

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 10-08-04 13:02

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote in message
> "Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> wrote in message

> Det ku' da tænkes at vi har den opfattelse, at et kvalificeret svar
> forudsætter, at vi har kørt med netop den model, der spørges om!

ja - da. der kan også være mange andre legitime grunde. Der lå ingen kritik
af nogen i den formulering. Hvis nogen har opfattet det sådan beklager jeg
og undskylder

Peter

Fra : Jan Rene

Dato : 10-08-04 13:03

Jeg har prøvet det samme dog med en Adria 542TK.
Jeg fik kugle trykket ned på 40-50kg, sam fjeder i bilens bag ende blev
skiftet ud til last afhængelig fjedere.
Efter dette kunne jeg ikke mere mærke at der var noget bagefter.
Prøv først det med kugletrykket.

VH
Rene'

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 02-09-04 13:18

Hej Finn
Noget kunne tyde på at den Sprite måske har en forkert vægtfordeling
indvendig ? - Det er jo utroligt vigtigt at du har et godt "tryk" på vejen
med Aksel fra Campingvognen.
Jeg vil foreslå dig at prøve at ligge en relativ stor vægt ind over akselen
og derefter lave en prøvetur med Cvogn. Hvis det ikke hjælper , så prøv at
ændre dit kugletryk både op og ned for at se om dette korrigere
køreegenskaberne.
Husk ! Meget vægt højt på vognen går den meget følsom overfor "vindstød"
..
PS. Køre selv med forstærket bagfjeder på bil og som regel meget vægt over
aksel på Cvogn, dette gør at jeg næsten selv kan vælge kugletryk ! (dog
aldrig under 50 kg)