Campingpladser Municipal, Frankrig ?
Fra : edob

Dato : 05-08-04 14:50

Hej NG.

Vi skal snart en måned til Frankrig med campingvognen. Har set at der
findes billige såkaldte Municipal campingpladser (vi har forstået at disse
pladser er kommunalt drevet).

Er der nogen som ved hvor vi kan finde en fortegnelse / liste over denne
type pladser ?

Kan vi evt. købe en fortegnelse i Frankrig ?

Venlig hilsen, Frank

--
To mail me, please remove the following from my e-mail address:
TAKE-THIS-AWAY

Fra : Carsten Holck

Dato : 05-08-04 22:23

Heldigvis fandt edob <frankhanTAKE-THIS-AWAY@mail.dk> tastaturet og
skrev i news:41123b07$0$210$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:
> Hej NG.
>
> Vi skal snart en måned til Frankrig med campingvognen. Har set at der
> findes billige såkaldte Municipal campingpladser (vi har forstået at
> disse pladser er kommunalt drevet).
Præcist (Municipal = kommunal) glimrende hvis man ikke er til for meget
markedsgøgl. Men de er af meget varierende kvalitet - lige fra borgmesterens
græsmark med en vand hane til noget helt fornuftigt. Sidst jeg så efter var
der en del af dem i Michelins campingguide ( men det er nogen år siden)

> Er der nogen som ved hvor vi kan finde en fortegnelse / liste over
> denne type pladser ?
>
> Kan vi evt. købe en fortegnelse i Frankrig ?

Nok kun hvis du kan fransk

/carsten

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 07-08-04 22:41

"edob" <frankhanTAKE-THIS-AWAY@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG.
>
> Vi skal snart en måned til Frankrig med campingvognen. Har set at der
> findes billige såkaldte Municipal campingpladser (vi har forstået at disse
> pladser er kommunalt drevet).

Vi har selv været forbi et par stykker, og vil ud fra det vi har set, ikke
anbefale dem til andre.

> Er der nogen som ved hvor vi kan finde en fortegnelse / liste over denne
> type pladser ?

> Kan vi evt. købe en fortegnelse i Frankrig ?

Sikkert nok, men du kan også prøve lidt på disse sites:

http://www.campingfrance.com/ er på både fransk, tysk, engelsk og hollandsk.

http://www.campingferie.dk/h1_campingpladser/udlandet/frankrig.asp kan give
lidt inspiration og link til en del pladser.

rejser du uden for sæsonen, kan der være en del penge at spare ved at bruges
http://www.campingcheque.dk/dk/.

http://www.camping.fr/LinkSearch/geographic.php er kun på fransk, men når
man finder frem til pladserne, så har flere deres egen hjemmeside - af og
til på engelsk og tysk.

Held og lykke med projektet, og fortæl os gerne i gruppen hvordan det gik.

--
Mvh.

J-P. Rasmussen
sletmigførst-jpr@campingferie.dk

I NG udtaler jeg mig altid som privatperson.

Ting der undrer:
Hvorfor siger man at næsen løber og fødderne lugter?
Hanne Tove Thomsen

Fra : edob

Dato : 08-08-04 08:47

> Vi har selv været forbi et par stykker, og vil ud fra det vi har set, ikke
> anbefale dem til andre.

Tak for svaret. Kunne godt tænke mig at vide hvorfor du ikke mener at kunne
anbefale dem til andre. Det er meget forskelligt hvad campister ønsker sig
af en plads.

Fra sydfrankrig skal vi videre yderligere 2 måneder over Madrid rundt
Andalusien og hjem via middelhavskysten, så i alt bliver det til en 3
måneders tur. Vi har camping cheques med. Jeg vil gerne berette fra vores
oplevelser og erfaringer når vi kommer hjem.

Venlig hilsen, Frank

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 09-08-04 15:18

> [...]
kunne
> anbefale dem til andre. Det er meget forskelligt hvad campister ønsker

Det er nu ingen stor hemmelighed, men man skal passe på med at hænge andre
ud, for som du skriver, så er behov og ønsker forskellige. Og man risikere
jo bare at havne midt i en mudderkastning.

Den ene plads lå i kommunens park i Joinville i Haute Marne (Champagne).
Pladsen er sådan set god og hyggelig, men rengøring af toiletterne var noget
af det værste jeg nogen sinde har set. Det samme gjaldt en plads ude ved
Caen, som jeg har glem navnet på. På begge pladser var der en stor etnisk
gruppe, der ikke tager rengøring så tungt. Noget jeg også så et pat steder i
Finland i år.

mvh
JPR

Fra : Tommy Hansen

Dato : 08-08-04 09:35

"Jens-Peder Rasmussen" <sletmigførst.post@it-entre.dk> skrev i en meddelelse

> Vi har selv været forbi et par stykker, og vil ud fra det vi har set, ikke
> anbefale dem til andre.

Lad nu ikke et par besøg afholde Jer fra at benytte Municipal-pladser mere.

Vi har efterhånden været på en del Municipal-pladser og der kan da være
svingende standard, men generelt har pladserne været velfungerende, rene og
pæne.
Pladsernes standard kan svinge fra det helt spartanske og til pladser med
svømmepøl, nye flotte sanitetsbygninger m.m.
Nogle gange er de kommunale pladser forpagtet ud, så de nærmest drives som
en privatejet plads.

Desværre har jeg heller aldrig kunnet finde en samlet oversigt over disse
pladser. På de nævnte links findes der nogle enkelte municipal-pladser, men
der er mange flere i Frankrig.
Faktisk tror jeg at næsten hver lille kommune i Frankrig selv har en
campingplads.

Mvh. Tommy

Fra : Pro

Dato : 09-08-04 09:31

Måske I kan bruge flg. link som jeg bruger ofte:
http://users.pandora.be/leo.huybrechts/camp1.htm

Fra : Tommy Hansen

Dato : 09-08-04 15:33

"Pro" <No_Spam_Mail@msn.com> skrev i en meddelelse
> Måske I kan bruge flg. link som jeg bruger ofte:
> http://users.pandora.be/leo.huybrechts/camp1.htm

Eller http://www.allecampingsinfrankrijk.nl/

Mvh. Tommy

Fra : Harry

Dato : 18-08-04 01:22

> Er der nogen som ved hvor vi kan finde en fortegnelse / liste over denne
> type pladser ?
>
> Kan vi evt. købe en fortegnelse i Frankrig ?

På denne side findes alle tilgængelige links og også beskrivelse af
det historiske forløb af disse pladsers opståen:
http://www.hanses-campingsider.dk/lande/franskesider/frankrig.htm

Vi har været på mange "Municipals" og er kun blevet skuffet en enkelt
gang - vi kørte bare videre til den næste.

Fra : Steen Larsen

Dato : 18-08-04 08:41

Harry wrote:
> [...]

Det kunde være rart.

> På denne side findes alle tilgængelige links og også beskrivelse af
> det historiske forløb af disse pladsers opståen:
> http://www.hanses-campingsider.dk/lande/franskesider/frankrig.htm

Gandske fin side især den hollandske søgeside desvere ikke mugligt at
tage med på tur.

> Vi har været på mange "Municipals" og er kun blevet skuffet en enkelt
> gang - vi kørte bare videre til den næste.

Sådan er det jo, bedere held næste gang.

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe