Opel Astra 7-polet stik
Fra : Mogens Jørgensen

Dato : 30-07-04 19:20

Jeg kunne ønske mig fast 12V, eller 12V når motoren er i gang, på det
7-polede stik på ben 54G.
I sikringsboksen er der plads til en sikring for "fast spænding til
anhængeren" - men der er ingen holder til sikringen.
Er der nogen, der ka' hjælpe?
Med venlig hilsen
Ole

Fra : Mogens Jørgensen

Dato : 26-08-04 22:58

Mogens Jørgensen <mogensjo@P9HF2post3.tele.dk> (slet P9HF2) skrev:
> [...]
>I sikringsboksen er der plads til en sikring for "fast spænding til
>anhængeren" - men der er ingen holder til sikringen.

Nu en løsning.
Jeg har valgt at trække en 4mm2 ledning direktre fra batterier til
baglygterne i
venstre side, hvor ledningen er samlet med den blå ledning til det
7-polede stik.
Ledningen er ført gennem den gummitylle, der omslutter bowdentrækket
for åbning af
motorhjelmen. Således kunne det undgås at bore hul mellem motorrum og
kabine.
Ledningen er skjult under gummilisterne under dørene.
Der er monteret en 20 ampere sikring tæt ved batteriet.
Med venlig hilsen
Ole

Fra : Peter Marlau Knudsen

Dato : 31-08-04 10:29

Hej Ole

> [...]
> kabine.
> Ledningen er skjult under gummilisterne under dørene.
> Der er monteret en 20 ampere sikring tæt ved batteriet.

Jeg lavede fuldkommen den samme løsning på min Astra (ny fra 30.11.02). Da
den er 5-dørs ser ledningstrækket under gummilisterne inde i kabinen ikke
særlig godt ud. Man skal jo forbi den midterste dørstolpe. En pænere
ledningsføring ser dog ud til at være vanskelig, idet man vist skal have
forsædet afmonteret.

Hilsen
Peter Marlau

Fra : Steen ?bel?e

Dato : 31-08-04 17:58

"Peter Marlau Knudsen" <xxxpmkxxx@itst.dk> wrote in message news:<GxXYc.5172$LH7.2285@news.get2net.dk>...
> [...]
> særlig godt ud. Man skal jo forbi den midterste dørstolpe. En pænere
> ledningsføring ser dog ud til at være vanskelig, idet man vist skal have

Hej.
Du må ikke afmontere sædet, da der sidder en selestrammeranordning
under sædet.
Efter hvad jeg har fået oplyst, udløses denne hvis sædet fjernes,
hvorefter der skal monteres en ny

mvh
Steen

Fra : Peter Marlau Knudsen

Dato : 01-09-04 07:42

Hej Steen

"Steen ?bel?e" <steen-h@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Du må ikke afmontere sædet, da der sidder en selestrammeranordning
> under sædet.
> Efter hvad jeg har fået oplyst, udløses denne hvis sædet fjernes,
> hvorefter der skal monteres en ny

Mange tak for info. Så er det godt, at jeg ikke har prøvet. Jeg valgte den
letteste vej, da afmontering m.v. så lidt uoverskuelig ud.

Hilsen
Peter Marlau