Frontrude i to dele.
Fra : Henrik Værum Høgh

Dato : 30-07-04 10:02

Min store frontrude er blevet delt i to dele. Da vi ved ankomsten til
Ungarn, i sommervejr, ville åbne ruden blev den inderste del siddene på
gummilisten øverst oppe.
Jeg fik jydereperaret ruden så vi kunne have vinduet åbent i varmen.
Men...
Er der nogen af jer derude der har erfaring med at lime plexiglas sammen
igen.
Jeg kan forestille mig at en ny rude ville koste en ferietur til Ungarn, og
da den ellers ikke fejler noget mener jeg at delene bare måtte kunne limes.

Venlig hilsen

Henrik

PS jyderepareret = Gaffatape.

---
Denne mail er kontrolleret virusfri.

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 30-07-04 17:26

Det er lige på sådan et tidspunkt, man skulle have havt en kaskoforsikring
på CV, min blev skiftet med en selvrisiko på kr. 300.00, og jeg betaler 1800
pr. år, men frontruden på min LMC kostede kr. 6000.00, så det kan alt i alt
godt betale sig, at have den kaskoforsikring.

Fra : Lars Andersen

Dato : 31-07-04 12:04

"Henrik Værum Høgh" <td253@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Men...
> Er der nogen af jer derude der har erfaring med at lime plexiglas sammen

Jeg har haft samme problem med min Büstner sidste år. Jeg limede ruden med
tagrendelim - efter grundig afrensning. Det har holdt nogenlunde - jeg kan
se, at den er begyndt at gå fra igen.

Faktisk tror jeg mere på noget silikone - det har det bedre med at arbejde -
(vindpres fra kørsel, åbning/lukning af rude).

//Lars

Fra : Poul Richard

Dato : 31-07-04 22:01

Prøv at forhøre dig om nypris hos et Jysk firma, som jeg tidligere har
købt nyt rude hos prisen var ren jydepris ca 700 kr.. Du kan finde dem på
deres hjemmeside: http://butik.hks-camping.dk/. De har sikkert ikke vinduer
i kataloget men prøv at maile til dem.

Venlig hilsen Fynboen

Fra : søren

Dato : 11-08-04 22:58

ellers lim med aqua.seal en limtype der er blød og klar , dyrere end
silicone, men holder længer, jeg har brugt det til at lappe fiskestøvler med
og en 10 år gammel limning er stadig blød og fin

Fra : Søren

Dato : 12-08-04 12:12

> Jeg kan forestille mig at en ny rude ville koste en ferietur til Ungarn,
og
> da den ellers ikke fejler noget mener jeg at delene bare måtte kunne
limes.

Er der ikke vacum eller en anden gasart i en campingvogns rude ?? I mine kan
jeg da se at der er sat plomper i indvendig fra.