Ny på camping scenen - HJÆLP!!!!!
Fra : ABSV650

Dato : 29-07-04 10:15

Hej!!!

Som sagt så er jeg ny på camping scenen og jeg har lige nogle spørgsmål.

- camping pas er det noget man kan få på lavet på alle campingpladser eller
er det noget man bestiller???

- hvad koster sådanne et camping pas???

- findes der nogen hjemmesider om camping og camping pladser???

- erfaring med campingpladser på Fanø - er der nogen der er bedre end
andre???

Håber at få nogle gode svar.

MVH
Anders Bentzen

Fra : Steen Larsen

Dato : 29-07-04 16:46

ABSV650 wrote:
> [...]
> spørgsmål.
>
> - camping pas er det noget man kan få på lavet på alle campingpladser

Her kan læses mere om CCS passet.
http://www.campingstuff.dk/home/html/modules.php?name=News&file=article&sid=51

> - findes der nogen hjemmesider om camping og camping pladser???

Der denne hjemmeside link til mange campingsider
http://www.solifer.dk/linkmenu.htm

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Fra : Pia S. [8210]

Dato : 29-07-04 17:38

"ABSV650" <Ais@groenjord.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> - findes der nogen hjemmesider om camping og camping pladser???
>
> - erfaring med campingpladser på Fanø - er der nogen der er bedre end

Svar: Prisen på Campingpas afhænger af om det er dansk eller internationalt.
Ring til dit lokale turistbureau, Dansk Camping union (www.dcu.dk) eller
FDM, der kan du købe begge.
Andet link, som vi synes er godt er: www.campingferie.dk
v.h. Pia

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 30-07-04 21:52

Hejsa
vedr. dine Campingpas :
De 2 mest brugte pas herhjemme er Camping Card Scandinavia (Blåt) eller ICC
(International Camping Card) Hvidt.
Priser ?
De ændrer sig jo hele tiden , men jeg mener ikke der er så stor forskel på
disse 2

Det blå kort accepteres primært i det meste af Skandinavien , men derimod
accepteres det hvide i næsten hele Europa .
Et godt råd inden du kører af sted og måske har udvalgt dig nogle pladser ,
kontakt pladserne og spørg om hvilken kort de accepterer !

Du kan dog mange steder få lavet campingpas herhjemme , b.la. på
turistkontorer , forskellige campingorganisationer , og på mange
campingpladser.
http://www.campingferie.dk/h1_campingpladser/s/campingpas.asp
http://www.campingdanmark.dk/pages/article_show.asp?articleguid=7135

Jeg bruger ofte et par meget gode sider til diverse læsning m.m. - du kan jo
selv se om de kan bruges :
www.campingstuff.dk (alt muligt)
www.eurocampings.net (mener der 9000 Europæiske pladser)
www.autohoff-guide.de (Overnatning tæt ved tyske motorveje , med jævnlig
politi patruljering)
www.dk.map24.com (rejseplanlægning)
www.campingferie.dk (alt muligt)
www.hanses-campingsider.dk (samler f.eks. gode tilbud på hjemmesiden og
meget andet)

Fanø - desværre har vi ikke været der endnu , men kunne godt tænke os et
besøg !

God fornøjelse med jeres campingkarriere.

Kim