Camping Lago di Garda (Gardasøen) , Como e~
Fra : Pro

Dato : 28-07-04 21:08

Hejsa Alle

Er der nogle der har links til gode camping pladser ved søerne Lago di
Garda, Como eller Maggiore.

Jeg søger helst camping pladser med flg:

Naturskøn belligenhed
Sandstrand og bademuligheder
Evt. Pool med børnepool
Pæne og ihvertilfald rene toilet faciliteter
Camping pladser med græs til telte
Hyggelig plads med atmosfære
Evt. tæt på by med indkøbsmuligheder

Håber I har nogle rigtige gode forslag...kører forhåbentlig sydpå til bedre
vejr imorgen eller fredag.

Mvh. Kim

Fra : bj

Dato : 28-07-04 21:40

denne har alt: "Camping Fontanelle". Dog skal det siges, at der hér ikke
er sandstrand. Dette er en sjældenhed ved Lago di GArda, men findes vist
omkring Pescheria (om det er rigtigt stavet??) ikke langt fra Camoing
Fontanelle. Fontanelle ligger i rolige omgivelser, børnevenlig poolområde
med opsyn, mindre supermarked på pladsen, men byen som ligger lige foroven
hedder Moniga del Garda og har lidt af hvert at byde på. MEn ellers er der
ikke langt til et par større supermarkeder som man kan køre efter i enten
den ene eller anden retning. De kan ses fra hovedvejen. Området er dejligt
og hyggeligt med kort afstand til mange oplevelser. En smuk by der ligger
lidt på skråning ned til Gardasøen ikke langt derfra hedder Saló, søem rundt
er en tur værd og der er vel ca. 175km rundt. På denne måde for man faktisk
et glimrende overblik over byer og seværdigheder langs søens kkystlinine som
i sig selv er fantastisk. der er også rig mulighed for at besøge
bjergladsbyer hvis man vælger at svinge rvæk fra vejen og er til eventyr.
Gardaland ligger vel omkring små 40-50km fra Moniga del Garda
(Campingpladsen). det er et vandland med mange forskellige aktiviteter. Har
ikke selv været med derinde, men efter hvad jeg kunne forstå på min kusines
børn gik jeg glip af en fed oplevelse - også selv om jeg er sidst i tyverne,
hmm.

Ellers er det vel bare at udforske på egen hånd. Det er et sted jeg klart
vender tilbage til. Og campingpladsen ligger sådan ned i en lavning væk fra
hovedbyen, men ikke længere væk end en god gåtur......det kan være hårdt
umiddelbart at gå op til byen da det går op hele vejen, men det er vel bare
sådan landet er i Italien. iøvrigt taler de dansk i receptionen (dansk
kvinde arbejder hér)

lago di como:

Jeg kender ikke området, men søg videre på emnet. Det eneste jeg kender
til det er at min fars naboer har været dernede og kun havde rosende ord
tilovers for stedet. De boede i en gammel bygning, hvor der var en 3-4
lejligheder med tilknyttet gårdhave og centralt beliggende. Jeg vil tilføje,
at disse naboer er er meget berejste og bestemt ikke siger god for noget
hvis det ikke er godt.

Jeg håber I får en god tur

Fra : bj

Dato : 28-07-04 21:56

http://www.italy.dk/regioner/tur-garda.htm

http://www.campingfontanelle.it/

til maggiore har jeg ikke lige et link, men et hold cykelmotionister har
lige besøgt stedet her i juli. De var svært at finde rundt på cykel fortalte
de, men et er at finde rundt på cykel og noget andet er at holde ferie så
undersøg dette nærmere. Sikkert et glimrende område, som jeg menes at kunne
huske er Lago di maggiore Italiens største sø....

bj

Fra : Jens Olsen

Dato : 29-07-04 08:44

Hej Kim hvis du søger på nettet under camping gardasøen kommer der en masse
frem.
Hvis I skal på en hyggelig plads med sjæl så er camping Ideal rigtig god
www.-ideal.it
hvis i søger en hvor der sker lidt mere en Camping Bella Italia et godt bud.
Begge pladser ligger nede i bunden af Garder søen da vandet i toppen af
søen er er så koldt og ingen fornøjelse at bade i.
En anden ting du skal vide hvis du aldrig har været ved Garda søen er at på
den modsatte side af søen i forhold til byerne Lasiz og Garda der er søen
meget stenet. håber du kan bruge dette til noget-
god ferie

Hilsen Lise

Fra : Torben R

Dato : 29-07-04 16:17

Jens Olsen wrote:
> [...]
> frem.
> Hvis I skal på en hyggelig plads med sjæl så er camping Ideal rigtig god

Bemærk, jeg mener at Ideal har fået nyt navn: Belle Rose - ikke at
forveksle med Bellarose som ligger ved halvøen Sirmione.

> hvis i søger en hvor der sker lidt mere en Camping Bella Italia et godt bud.

Bella Italia har fået dårlig karakter i ADAC bogen, lav niveau ved
toilet bygningerne.

> [...]
> den modsatte side af søen i forhold til byerne Lasiz og Garda der er søen
> meget stenet. håber du kan bruge dette til noget-

Vi har lige været på Piani Di Clodia, en 4 stjernet plads med alt hvad
hjertet begærer.
5 pools, mange vand rutche baner, stor supermarked, restaurant, læge og
masser af sports muligheder.
Der var super rent (næsten slikket) i toilet bygningerne, jeg tror de
gjorde rent 4-5 gange i døgnet
Pladsen ligger mellem Lazise og Piechera og der er danske "guider" på
pladsen.

På øst-siden af Garda er der heller ikke mange pladser der har sand
stand. Det er vist kun
"La Queserra" (ikke sikker på stavning) men den ligger tættere på byen
Lazise end Piani Di Clodia.

Ikke langt fra Lazise ligger en stor forlystelsespark "GardaLand" som
vores børn var
meget begejstret for. Der er også et mega vandland med 30m høje
vand-slides og adskillige
andre slides. Man kan købe en kombi-billet til vandland og en studiopark
(Italiens svar på Universal Studios) for
ca. EUR 24,00 per voksen.

God rejse.

--
Torben R

Fra : Pro

Dato : 29-07-04 17:31

Hejsa Alle

Tak for en masse gode links...bilen er pakket og vi kører om 1½ time.

I får en beskrivelse når vi kommer hjem.

Kim

Fra : Thomas H.A.

Dato : 03-08-04 11:48

"Pro" <No_Spam_Mail@msn.com> wrote in message news:<410807b4$0$302$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
> Evt. tæt på by med indkøbsmuligheder
>
> Håber I har nogle rigtige gode forslag...kører forhåbentlig sydpå til bedre

Hej Kim,

nu er du jo nok taget afsted, men vi er lige kommet hjem fra området,
dog lå vi ved lago Di Piano en lille sø ved Porlezza/Carlazzo (ligger
mellem Lugano og Menaggio (como)) Det kan opfylde alt det du søger på
nær sandstrand, men dog med dejlige bademuligheder. Vi lå på denne
plads ´www.campingoklarivetta.com og jeg må sige at jeg har aldrig set
så idyllisk et sted som her. Eneste minus var dog en masse hollændere,
men de er jo som bekendt overalt.
mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-04 16:15

On 3 Aug 2004 03:47:35 -0700, thomas.andersen@electrolux.dk (Thomas
H.A.) wrote:

> [...]
http://www.pianidiclodia.it/splash.html

....på dansk...

Ligger mellem Lazise og Pechiera. I sidstnævnte er der flere
supermarkeder.

Natur:...tja, der er jo altid udsigten over Garda, ellers synes jeg man
skal køre lidt efter det...

Alle dine andre krav bliver honoreret så rigeligt..

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

(Erstat evt. AT med @ i mailadressen hvis du mailer direkte)

Fra : Steen Larsen

Dato : 04-08-04 19:58

Thore Sorensen wrote:

> [...]
> man skal køre lidt efter det...
>
> Alle dine andre krav bliver honoreret så rigeligt..

Ja den ser jo lækker ud MEN MEN MEN for vores vedkommende plads+2
personer+1 hund pris 45 EUR =ca. 340 kr. Det syntes jeg er total tyveri
jeg har lige været på den anden side af søen på http://www.weekend.it/
betalte med Camping Cheque total pris 104,50 kr.

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe