Leje af mobilhome kontra egen Campingvogn
Fra : soren

Dato : 27-07-04 14:25

Vi holder hvert år 14 dage i mobilhome ved adraiterhavet i Italien.

Vi synes det er fedt at det går hurtigt frem og tilbage. Vi vil gerne
hurtigt på pladsen.

Vi er nu ved at spekulere på om det kan betale sig at investere i egen
campingvogn. Hvad siger i? Vil I

hjælpe med nogle for og imod.

Hvad koster det ca. at tilbringe 14 dage i egen campingvogn på en
tre-stjernet plads ved adriaterhavet (eks

Cavallino Village). Tidspunkt: sidste uge af juni og første uge af
juli. 2 voksne og 3 børn (3, 6 og 7 år).

Umiddelbart får jeg udfra priserne på pladsens hjemmeside: 742 euro.
Ganget med 7,5 bliver det til 5565

danske kroner.

Er det hvad man skal regne med: 5500 i egen vogn. Er det er en
realistisk pris?

Vi skal i følge dansk fri feries katalog give ca. 10.000 for fjorten
dage 2004.

Hvilken vogn skal vi gå efter? Kan i anbefale nogel gode mærker og
størrelser. Og hvad skal vi regne med

sådan en vogn koster? Kan vi få en nyere (incl toilet) for rimelige
penge?

3 ting synes jeg umiddelbar er imod egen vogn
- længere tid til pladsen
- øget diesel forbrug.
- forrentning af en vogn incl alt tilbehør.

PS: Hvis I kender nogen der har en nyere god vogn incl alt tilbehør
til salg for et rimeligt beløb, så bed dem maile til
soeren.maagaard@skolekom.dk

På forhånd tak for hjælpen.

Søren Maagaard

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-04 15:29

> Vi er nu ved at spekulere på om det kan betale sig at investere i egen
> campingvogn. Hvad siger i? Vil I

Er det kun til 14 dages sommerferie, kan det ikke betale sig.
Som du skriver: Øget brændstofforbrug, dyrere vejafgift, længere rejsetid,
forrentning af vogn og tilbehør, vægtafgift og forsikring, evt. opbevaring
hvis den ikke kan stå der hvor I bor.

Men har du vognen, kan du bruge den når du vil - weekender, miniferier,
"ekstra lejlighed" ved familiebesøg. Du kan pakke det hele hjemmefra i skabe
og skuffer, du ved hvad du har med og er ikke afhængig af om det sted du
lejer nu også har det du skal bruge (og om det virker) Du har billig eller
gratis overnatning på køreturen frem og tilbage til feriemålet afhængig af
om du vælger campingplads eller rasteplads. Du er ikke afhængig af ugeleje
og lørdag-til-lørdag men kan selv bestemme din feries varighed. Du kan
fortyde dit valg af campingplads og rejse som det passer dig (med mindre du
har reserveret og evt. forudbetalt for en længere periode og om der er plads
de steder du kommer til)
Du har i det hele taget større mulighed for fleksibilitet, men har kun glæde
af det hvis du benytter dig af det og kan lide det.

Er du i tvivl kan du evt. prøve at leje en campingsvogn og prøve. Det bliver
ikke billigere af det, men det er billigere end at købe en vogn og fortryde.

Mvh. Per Olsen

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 02-08-04 22:44

Hej Søren
Jeg kan godt forstå dit synspunkt , men der er jo mange flere muligheder end
bare lige det du nævner.
Du skriver jo noget om leje af mobilhome , men dernede sydpå er det jo nu
blevet meget populært også bare at leje et villatelt med alt inklusive.
Jeg vil samtidig støtte Per i sin udtalelse , at en campingvogn kan bruges
stort set hele året i fritiden - Og med dine 3 børn er det bare super .
Rigtigt mange børn på campingpladserne er som regel ikke i vognen eller
fortelt førdet er rigtigt dårligt vejr eller de bliver sultne eller trætte.
Derfor holder forældrene også ferie og skal ikke konstant aktivere dem når
de ikke kan få tiden til at gå !
Mht. investeringen i en eventuelt campingvogn , så er de bedste tider nok
her omkring efterårsferien eller i foråret , da de mennesker der køber nye
vogne er mange p.g.a modelskift i næsten alle mærker.
Prisen på en brugt vogn er høj i forholdet til hvis du sammenligner med en
bil , men camppingvogne op til cirka 10 år har et meget lille værditab . Så
tænk på det ved dit eventuelle køb.
For de 10000,- du skriver det koster at leje mobilhome i Italien kan du
næsten finansiere en ny Campingvogn (årligt)!.
Næsten 6000,- for 14 dages camping i Italien lyder for mig dyrt , jeg vil
tro du kan nøjes med næsten det halve i SydFrankrig ?
(Har dog aldrig været campist i Italien , så kender ikke prisniveau).

Held og lykke med din beslutning fra en der ikke kan undvære
Campingvognen(læs friheden)

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-04 21:19

> [...]
> tro du kan nøjes med næsten det halve i SydFrankrig ?
> (Har dog aldrig været campist i Italien , så kender ikke prisniveau).

De store campingpladser i Italien er meget dyre, men de har også "det hele"
Man kan sagtens finde billigere campingpladser i sydfrankrig (og sikkeret
også i Italien) men skal du ind på en plads i Frankrig der har "det hele" og
ligger i nærheden af hav, sø eller flod så er priserne også godt med (der er
bare lidt mere charme ved sydfrankrig, det koster ikke ekstra )
Man kan dog hente lidt ved at holde tidlig ferie, højsæsonen starter som
regel først omkring uge 28-29.

Mvh. Per.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 04-08-04 10:37

"Per Olsen" <per.olsen snabel-a post3.tele.dk> wrote in message

> De store campingpladser i Italien er meget dyre, men de har også "det
> hele" Man kan sagtens finde billigere campingpladser i sydfrankrig
> (og sikkeret også i Italien)

Svært - i hvert fald i den nordlige halvdel. Campingpladser i italien er
generelt hundedyre. Vi har lige tilbragt små 2 uger på en (lidt slidt)
trestjernet plads i Grottamare ved Adriaterhavet og for en plads og 4
voksne, CV og Bil: ca. 330 dkr/nat (pladsstørrelse ca 60 m2).

vh
--
Jan Bøgh
hp: http://jan.boegh.net