Skadet telt
Fra : phk

Dato : 18-07-04 18:00

Min bror er i Italien p.t. Under udgang fra deres telt var campingpladsen
begyndt at beskære træer hvilket bevirkede en 50 cm lang revne i taget på
teltet samt bøjede stænger og en del rod i forteltet.

Campingpladsen skulle være forsikret - jeg har givet ham besked om at tage
en kopi med hjem af forsikringsselskabets adresse.

Når han kommer hjem skal teltet vel beses af hans eget forsikringsselskab
.... nogen der har erfaring med hvor meget erstatning man får på et 7 år
gammelt telt?

--
Per, Esbjerg

Fra : Torbenth

Dato : 18-07-04 21:07

> Når han kommer hjem skal teltet vel beses af hans eget forsikringsselskab
> ... nogen der har erfaring med hvor meget erstatning man får på et 7 år
> gammelt telt?

For nogle år siden havde jeg et 12 år gammelt telt som var sendt til Ulla´s
teltservice for at få ny lynlås. Fragtmanden havde slæbt teltet, som var i
originalposen, hen over et trægulv. En splint havde lavet en flænge i taget.
Jeg kunne have fået et nyt tag på, men så skulle vi pille hele teltet ned
(fastligger) og det var upraktisk. Fik istedet kr. 2250,00 af
forsikringsselskabet. Reparerede flængen med elefanttape.
Så han skal have erstattet så han er stillet som før uheldet.
De bøjede stænger skal også erstattes.
Har modpartens selskab anerkendt skaden. Hvis ikke kan din bror få skaden
dækket, hvis han har kaskoforsikring på sin CV. Minus evt- selrisiko.

Mvh.
Torben