MS Windows
briani 27239
Problemer med Usb
Fra : Monty

Dato : 11-08-04 19:58

Jeg har fået far i en ekstern usb harddisk som er beregnet til usb 2.0 men
min hub er åbenbart kun til 1.0. Jeg får en fejlmedd. der går ud på at jeg
skal installere en værtscontroller til usb højhastighed.

Hvordan gør man det? Skal det gøres rent softvaremæssig eller skal jeg ud og
investere i noget ekstra til maskinen?

Jeg kører xp.

Monty

Fra : Torbenth

Dato : 11-08-04 21:33

"Monty" <diverse@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan gør man det? Skal det gøres rent softvaremæssig eller skal jeg ud
og
> investere i noget ekstra til maskinen?
>
> Jeg kører xp.

Prøv at sætte den direkte i USB på din pc.
Hvis (når) det virker, bliver du klar over, at du lige skal investere i en
usb 2 hub.

Mvh.
Torben

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-08-04 22:54

På ejendommeligvis fremsatte Monty følgende påstand:

> [...]
>
> Hvordan gør man det? Skal det gøres rent softvaremæssig eller skal
> jeg ud og investere i noget ekstra til maskinen?

Ja, hvis der ikke er USB 2.0 highspeed på dit bundkort, så må du købe
et ekstra PCI kort. Pris kr. 100-200,- alt efter forhandler.

Claus

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 13-08-04 16:07

> [...]
> skal installere en værtscontroller til usb højhastighed.
>
> Hvordan gør man det? Skal det gøres rent softvaremæssig eller skal jeg ud

Se de andre svar og bemærk at 2.0 først er understøttet fra Win XP SP1

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk