MS Windows
briani 27239
XP SP2 problemos ...
Fra : Zup Zuip

Dato : 10-08-04 13:16

Hejza.

Er det kun på min computer at XP ikke kan vågne op af Stand By ?

Min skaærm er sort, og keyb. reagerer ikke.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-08-04 14:04

Zup Zuip skrev:

> Er det kun på min computer at XP ikke kan vågne op af Stand By ?

Ingen problemer her. Jeg kan høre at den slukker harddiskene og
skærmen, men lader CPU-blæserne og blæserne i strømforsyningen
køre og i al den tid den står i Stand By, blinker batterilampen
på kabinettet. Når jeg rører ved musen, eller trykker på en knap
på tastaturet, vågner den fint op igen.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Zup Zuip

Dato : 10-08-04 19:16

Thomas G. Madsen wrote:

> [...]
> køre og i al den tid den står i Stand By, blinker batterilampen
> på kabinettet. Når jeg rører ved musen, eller trykker på en knap

Hmmm.. bare ikke på min. :-|

Nå skidt, den er nu afinstalleret og alt fungerer fint igen. Al den
sikkerhed som SP2 primært indeholder har jeg i forvejen, så fuck den.

Fra : Edmund

Dato : 10-08-04 20:22

Thomas G. Madsen skrev:

> Ingen problemer her. Jeg kan høre at den slukker harddiskene og
> skærmen, men lader CPU-blæserne og blæserne i strømforsyningen
> køre

I min bios kan jeg få den til at lykke helt ned under standby ved at
ændre "ACPI Suspend Type" til "S3 STR" inde under power manegement.
Jeg opdagede det ved at min nye bios lod blæserne snurre.

--
Mvh Edmund

Fra : Zup Zuip

Dato : 10-08-04 19:30

Edmund wrote:

> I min bios kan jeg få den til at lykke helt ned under standby ved at
> ændre "ACPI Suspend Type" til "S3 STR" inde under power manegement.
> Jeg opdagede det ved at min nye bios lod blæserne snurre.

Min slukker helt.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-08-04 21:16

Edmund skrev:

> I min bios kan jeg få den til at lykke helt ned under standby
> ved at ændre "ACPI Suspend Type" til "S3 STR" inde under power
> manegement.

Jeg har slet ikke noget vedr. ACPI i min over to år gamle BIOS.
Godt nok har den ACPI-understøttelse, men det er begrænset, hvor
meget man kan stille på. Det eneste jeg har at stille på er dette:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/cuv4xd/power.png>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Hans

Dato : 11-08-04 01:22

Thomas G. Madsen wrote:

> [...]
> Godt nok har den ACPI-understøttelse, men det er begrænset, hvor
> meget man kan stille på. Det eneste jeg har at stille på er dette:

Hvad gemmer sig under "Suspend mode"?

Hans

Fra : Edmund

Dato : 11-08-04 18:36

Thomas G. Madsen skrev:

> Jeg har slet ikke noget vedr. ACPI i min over to år gamle BIOS.

Min "nye" Award er fra 28-10-02, men den har lodrette menuer, og ikke
vandrette som din.

Selv om den lukker helt ned ved standby kan jeg via Planlagte opgaver,
få den til at starte på et bestemt tidspunkt, hvordan den så end bærer
sig ad med det. Troede at CPU skulle køre, men det gør den vel ikke når
blæseren slukker.

Jeg har altså kun SP1.

--
Mvh Edmund

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-08-04 21:16

Zup Zuip skrev:

> Hmmm.. bare ikke på min. :-|

Æv :/

> Nå skidt, den er nu afinstalleret og alt fungerer fint igen.

Det kan jo altså også være, at det ikke fungerer fordi du smider
SP2 ovenpå en tidligere installation. Jeg har oplevet mange sære
ting på tidligere styresystemer, i forbindelse med installation
af nye service packs ovenpå en eksisterende installation, så jeg
foretrækker at starte forfra, når der kommer en ny service pack.
Så ofte sker det jo trods alt heller ikke.

> Al den sikkerhed som SP2 primært indeholder har jeg i forvejen,
> så fuck den.

Det er egentlig heller ikke for at få en bedre sikkerhed, at jeg
har valgt at installere SP2(*). Grunden er de mange bugfixes, som
den indeholder og så det faktum, at den kører væsentlig hurtigere
end SP1 her på min computer. Et faktum jeg oplevede allerede med
SP2 RC1.

(*) Selvom jeg godt ved, at mange kalder den Security Pack 2
i stedet for Service Pack 2. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter Loumann

Dato : 10-08-04 22:22

Thomas G. Madsen skrev:

>Det er egentlig heller ikke for at få en bedre sikkerhed, at jeg
>har valgt at installere SP2(*). Grunden er de mange bugfixes, som
>den indeholder [...]

En gammel bug: Mus over ur nede til højre skal gi' tool tip med dato.
Men det har det med at forsvinde ned bag proceslinjen når windåzen har
været tændt nogen tid.

Er det rettet?

http://huse-i-naestved.dk

Fra : ///JJ

Dato : 10-08-04 22:31

Peter Loumann wrote:
> En gammel bug: Mus over ur nede til højre skal gi' tool tip med dato.
> Men det har det med at forsvinde ned bag proceslinjen når windåzen har
> været tændt nogen tid.

Det kan faktisk ske henover hele start-linien - alt med tool-tips. Håber det
er rettet* for det er da irriterende :)

*) Det kunne måske også skyldes en display-driver.... i hvilket tilfælde MS
ikke skal belastes for det.

///JJ

Fra : Peter Loumann

Dato : 10-08-04 22:41

///JJ skrev:

>Det kan faktisk ske henover hele start-linien - alt med tool-tips.

Jo. Det var ment son et konkret eksempel.

>Håber det er rettet* for det er da irriterende :)

Ja. Selv om det er en lille ting.

>*) Det kunne måske også skyldes en display-driver.... i hvilket tilfælde MS
>ikke skal belastes for det.

Det kan jeg ikke tro - det forekommer det vist for generelt til.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-08-04 22:34

Peter Loumann skrev:

> En gammel bug: Mus over ur nede til højre skal gi' tool tip
> med dato. Men det har det med at forsvinde ned bag
> proceslinjen når windåzen har været tændt nogen tid.
>
> Er det rettet?

Nej desværre. De har ellers fået en bugrapport herfra og der har
været lange tråde om emnet i microsoft.private.xpsp2.general,
men det hjalp desværre ikke. Teorien går på, at de ikke kan løse
fejlen, fordi den ikke kan reproduceres på alle computere. Det er
jo ikke alle, der oplever det problem.

Læs evt. tråden startende med:
Subject: One REALLY disturbing bug
From: "Jacob" <anonymous@discussions.microsoft.com>
Date: Tue, 20 Jul 2004 14:22:01 -0700

Og:
Subject: Old bug...
From: "Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
Date: Wed, 31 Mar 2004 02:11:03 +0200

Account Name: privatenews\sp2user
Password: password

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter Loumann

Dato : 10-08-04 22:45

Thomas G. Madsen skrev:

>Nej desværre.

:o/

>[...] Teorien går på, at de ikke kan løse
>fejlen, fordi den ikke kan reproduceres på alle computere.

Hmm - det forekommer mig at jeg har hørt den slags formuleringer før.
Fra flere softwareproducenter.

--
hilsen pll (peloda hos tiscali her i landet)
Søger et tilbud på 12 kg ståluld. Jeg vil strikke mig en cykel.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 10-08-04 22:54

Peter Loumann skrev:

> Hmm - det forekommer mig at jeg har hørt den slags formuleringer
> før. Fra flere softwareproducenter.

Ja, det har jeg også. Det er jo også det nemmeste at sige frem for
handling.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-08-04 01:42

Hans skrev:

> Hvad gemmer sig under "Suspend mode"?

Ingenting. Den kan enten stå til Disabled eller Enabled og det
gør ikke nogen forskel, om den står til det ene eller det andet.
Faktisk så ser det ikke ud til, at XP retter sig efter nogen som
helst ændring på den side i BIOS.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Hans

Dato : 11-08-04 01:55

Thomas G. Madsen wrote:

> [...]
> gør ikke nogen forskel, om den står til det ene eller det andet.
> Faktisk så ser det ikke ud til, at XP retter sig efter nogen som

Det gør den heller ikke. Hvis du brugte Win98 eller NT så havde det virket,
men det var jo dengang.

Hans

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-08-04 02:31

Hans skrev:

> Det gør den heller ikke.

Nej, det mente jeg nok. Har også læst et eller andet sted,
at når WinXP (og Win2000) først har bestemt sig for, hvordan
systemet skal opsættes rent strømstyringsmæssigt, så er de
generelt ligeglade med, hvordan BIOS efterfølgende stilles.
Edmunds oplevelse tyder jo så bare på, at det ikke altid er
tilfældet.

> Hvis du brugte Win98 eller NT så havde det virket, men det var
> jo dengang.

Jeg må indrømme, at jeg ikke savner den tid. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 11-08-04 17:51

Edmund skrev:

> [...]
> den så end bærer sig ad med det. Troede at CPU skulle køre,
> men det gør den vel ikke når blæseren slukker.

Hmm, det lyder sært og jeg ved heller ikke, hvordan den kan gøre
det, hvis det hele virkelig slukker. Min slukker kun for det hele
hvis jeg stiller den i dvale / hibernate.

PS. Vi gik over til sommertid d. 28 marts. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Edmund

Dato : 12-08-04 04:01

Thomas G. Madsen skrev:

> Hmm, det lyder sært og jeg ved heller ikke, hvordan den kan gøre
> det, hvis det hele virkelig slukker. Min slukker kun for det hele
> hvis jeg stiller den i dvale / hibernate.

Pc´en kan også startes på et bestemt tidspunkt fra dvale / hibernate.
Det havde jeg heller ikke troet var muligt, uden at indstille det i
bios, men det er et tip jeg lige har fået her:

> PS. Vi gik over til sommertid d. 28 marts. :)

Viser din Newsreader forkert tidspunkt, eller kan du bare se at det ikke
var +0200.
--
Mvh Edmund

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-08-04 11:53

Edmund skrev:

> Pc´en kan også startes på et bestemt tidspunkt fra dvale /
> hibernate. Det havde jeg heller ikke troet var muligt, uden at
> indstille det i bios, men det er et tip jeg lige har fået her:

Standby er ikke det samme som dvale, så er du helt sikker på
at det også virker, hvis man stiller den i dvale?
I dvale bliver RAM-indholdet gemt i hibernate.sys på harddisken,
hvorefter computeren lukkes helt ned.

> Viser din Newsreader forkert tidspunkt, eller kan du bare se
> at det ikke var +0200.

Den viste et forkert tidspunkt og da jeg så kiggede headeren,
stod der +0100 i stedet for +0200.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Edmund

Dato : 13-08-04 02:21

Thomas G. Madsen skrev:

> Standby er ikke det samme som dvale, så er du helt sikker på
> at det også virker, hvis man stiller den i dvale?

Det virker bare hver gang

Planlagte opgaver:
http://home20.inet.tele.dk/edworks/p2/start.png

--