MS Windows
briani 27239
Oversigt ude i siden ...
Fra : ct

Dato : 10-08-04 11:09

HEj!

Jeg bruger XP og XP Office...

Når man typisk bruger åbne/gemme i programmer, kommer der en oversigt ude i
sidemn
Seneste
Skrivebord
Dokumenter
Netværkssteder

Kan man lægge sin egen mappe ind her...??? og hvordan gør man det?

Hilsen
Carsten

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 10-08-04 11:23

"ct" <no@no.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> Dokumenter
> Netværkssteder
>
> Kan man lægge sin egen mappe ind her...???

Ja da!

> og hvordan gør man det?

Enten i Regedit, eller ved at kopiere følgende ind ind i en .reg-fil, og så
inportere den.

Nedenstående ændre mapperne til:
Diskette drev (A:\)
Harddsik (C:\)
CD-Rom drev (D:\)
F-drev (F:\)
H-drev (H:\)

MVH
Lars

---kopieres til .reg-filen---
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\9.0\Common\Open
Find\Places\UserDefinedPlaces]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\9.0\Common\Open
Find\Places\UserDefinedPlaces\place1]
"Name"="Diskette drev (A:\\)"
"Path"="A:\\"
"SortAscending"=dword:00000001
"Index"=dword:00000000

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\9.0\Common\Open
Find\Places\UserDefinedPlaces\place2]
"Name"="Harddisk (C:\\)"
"Path"="C:\\"
"SortAscending"=dword:00000001
"Index"=dword:00000000

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\9.0\Common\Open
Find\Places\UserDefinedPlaces\place3]
"Name"="CD-Rom drev (D:\\)"
"Path"="D:\\"
"SortAscending"=dword:00000001
"Index"=dword:00000000

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\9.0\Common\Open
Find\Places\UserDefinedPlaces\place4]
"Name"="F drev""
"Path"="F:\\"
"SortAscending"=dword:00000001
"Index"=dword:00000000

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\9.0\Common\Open
Find\Places\UserDefinedPlaces\place5]
"Name"="H-drev (H:\\)"
"Path"="H:\\"

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-08-04 13:33

Lars Wagner Hansen wrote:

> Ja da!
> Enten i Regedit, eller ved at kopiere følgende ind ind i en .reg-fil, og så
> inportere den.

Og hvis du ikke har lyst til at rode med den slags, kan du i stedet
hente TweakUI. Det er et lille gratis program fra Microsoft, som giver
dig mulighed for at ændre en forfærdelig masse ting i styresystemet -
herunder hvilke mapper, der skal vises i åbn/gem-vinduerne.

Du kan hente TweakUI her:
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Den kræver, at du har installeret Fixpack 1, men det har du vel?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 10-08-04 23:30

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> dig mulighed for at ændre en forfærdelig masse ting i styresystemet -
> herunder hvilke mapper, der skal vises i åbn/gem-vinduerne.

Den funktion har jeg længe savnet.. har hentet TweakUI, men jeg ikke finde
hvor jeg ændre netop de genveje i åben/gem vinduet

> Du kan hente TweakUI her:
> http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx
>
> Den kræver, at du har installeret Fixpack 1, men det har du vel?

jeps..

Mvh Morten

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 10-08-04 13:55

"ct" <no@no.no> wrote in message news:41189e9e$0$169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> Dokumenter
> Netværkssteder
>
> Kan man lægge sin egen mappe ind her...??? og hvordan gør man det?

Ja. Man behøver ikke at bruge RegEdit eller andre Tools.
Start Word og vælg at åben en fil - du får da oversigten frem, som du vil ændre.
Find og markér den mappe, som du gerne vil have med i oversigten,
tryk Tools -> Add to "My places" (engelsk Word) - i den danske hedder vist "Mine adresser".

--
Bjarne Duelund