i-net baserede spil på NE2 !
Fra : Fog

Dato : 07-05-01 12:34

Davs !

jeg har fulgt med i en tråd tidligere omkring online spil via NE2 løsningen
!

Det fremgår som om at man kun kan spille online (lets say Counter-Strike)
med én maskine på det net man sat op vha. Speedstream router og hub ? Altså
kun 1 spilklient pr. ADSL løsning ?
Er det korrekt ? Eller menes der at kun én maskine kan hoste et spil (altså
være server) ??? Som jeg mener er mere normalt....

En anden spurgte om det samme, men fik intet svar

Mvh.
Fog

Fra : Tim Christensen

Dato : 07-05-01 14:37

"Fog" <fog@adventica.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det fremgår som om at man kun kan spille online (lets say Counter-Strike)
> med én maskine på det net man sat op vha. Speedstream router og hub ?

Nej

> Eller menes der at kun én maskine kan hoste et spil (altså
> være server) ??? Som jeg mener er mere normalt....

Det kan også lade sig gøre at køre med flere servere, det kræver bare at man
sætter server til at bruge forskellige porte (og router portene til de
relevante maskiner). Hvis man ikke kan konfigurere hvilke porte serveren
skal bruge, så kan man kun have en.

> En anden spurgte om det samme, men fik intet svar

Mvh

Tim

Fra : Tim Christensen

Dato : 07-05-01 14:39

"Tim Christensen" <icecone@worldonline.dk> wrote in message

> Nej

Jeg, vil lige tilføje at ved nogle spil er det korrekt at kun kan være
klient pr. forbindelse. Dette gælder ved spil der kræver at bestemte porte
bliver routet den enkelte klient.

Mvh

Tim

Fra : LaPPe

Dato : 07-05-01 17:31

Nogen, der ved om man kan ændre porten i en Counter-Strike klient???

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 07-05-01 18:08

On Mon, 7 May 2001 18:30:34 +0200, "LaPPe" <lappe@mail.dk> wrote:

>Nogen, der ved om man kan ændre porten i en Counter-Strike klient???

Det spørgsmål hører vist til i en CS gruppe, og ikke i en xdsl gruppe.

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/