MS Windows
briani 27239
Ødelagt explorer icon
Fra : Carsten Jessen

Dato : 09-08-04 21:01

Hej
Min Explorer ikon på skrivebordet var blevet ødelagt. Navnet var ændret til
noget der lignede en registrerings database adresse og den virkede ikke når
jeg trykkede på den så jeg slettede den. Jeg troede jeg kunne få den frem
igen under "customize desktop", men her er internet explorer valgt, men
ingen ikon på skrivebordet.

Er der nogen der ved hvordan jeg fixer problemet? At lave en almindelig
genvej er ikke ønskeligt da "egenskaber" for denne blot vil vise genvejens
detaljer og ikke explorer indstillinger.

Mvh Carsten

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-08-04 21:56

Carsten Jessen skrev:

>Er der nogen der ved hvordan jeg fixer problemet? At lave en almindelig
>genvej er ikke ønskeligt da "egenskaber" for denne blot vil vise genvejens
>detaljer og ikke explorer indstillinger.

Gå ind i Internetindstillinger => og sæt et flueben ved »Vis
Internet Explorer på skrivebordet«.

Er fluebenenet der allerede, så fjern det, genstart og sæt så
fluebenet.
--
Knud

Fra : Carsten Jessen

Dato : 10-08-04 17:43

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> wrote in message

> [...]
> Internet Explorer på skrivebordet«.
>
> Er fluebenenet der allerede, så fjern det, genstart og sæt så
Hej Knud
Jeg kan ikke finde noget med "Vis Internet Explorer på skrivebordet" under
internet settings. Jeg bruger XP pro og explorer 6.0.

Mvh Carsten

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-08-04 19:01

Carsten Jessen skrev:

>Jeg kan ikke finde noget med "Vis Internet Explorer på skrivebordet" under
>internet settings. Jeg bruger XP pro og explorer 6.0

Jeg glemte åbentbart at skrive, at du skal kigge under avanceret.

Se evt. http://ellentoft.1go.dk/ie.png
--
Knud

Fra : Carsten Jessen

Dato : 10-08-04 22:08

> Jeg glemte åbentbart at skrive, at du skal kigge under avanceret.
>
> Se evt. http://ellentoft.1go.dk/ie.png
> --
> Knud

Hej Knud
Jeg bruger en engelsk internet explorer, men ifølge google er der noget der
skulle hedde "Show Internet Explorer icon on Desktop". Den er der bare
ikke....heller ikke under avanceret.

Mvh Carsten

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 11-08-04 12:58

Carsten Jessen skrev:
> [...]
Right click on any open area of the Desktop
Click [Properties], select the [Desktop] tab, then click [Customize
Desktop] button
Select the [General] tab
In the [Desktop Icons] section place or remove the checkmark next to
Internet Explorer

Hvis du stadig ikke ser ikonet på skrivebordet:

[Start] [Run] [Regedit]
Registry Key:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Exp
lorer
Modify/Create the Value Data Type(s) and Value Name(s) as detailed
below.
Data Type: DWORD // Value Name: NoInternetIcon
Setting for Value Data: [0 = Disabled / 1 = Enabled]
Exit Registry and Reboot

thomas