MS Windows
briani 27239
opdatere bios
Fra : sfjskjf

Dato : 06-08-04 21:44

hvordan opdaterer jeg min bios
når jeg bruger win xp og ntfs filsystem - min gamle win98 bootdisk virker
ikke.

?

Fra : Gevaldi

Dato : 06-08-04 21:53

sfjskjf skriblede:
> hvordan opdaterer jeg min bios
> når jeg bruger win xp og ntfs filsystem - min gamle win98 bootdisk
> virker ikke.

Det ved de meget mere om i den gruppe
hvor de *hardcore* sidder:

--
/Gevaldi
*Styrer selv mit styresystem*

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-08-04 21:55

sfjskjf skrev:

> når jeg bruger win xp og ntfs filsystem - min gamle win98
> bootdisk virker ikke.

Kan BIOS-opdateringen med tilhørende flash-program ikke ligge på
disketten? Du kan oprette en bootdiskette, som kun indeholder det
absolut nødvendige ved at højreklikke på A-drevet inde i Denne
Computer, og vælge 'Opret MS-DOS startdisk', eller noget i den
stil.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-08-04 22:01

sfjskjf wrote:

> hvordan opdaterer jeg min bios
> når jeg bruger win xp og ntfs filsystem - min gamle win98 bootdisk
> virker ikke.

Jo, din gamle Win98 bootdisk virker fint, du kan bare ikke læse disken.

Sørg for at alt hvad du skal bruge ligger på enten CD eller diskette.

Jesper G. Poulsen

Fra : Snuden

Dato : 07-08-04 16:21

On Fri, 6 Aug 2004 22:43:38 +0200, "sfjskjf" <23972@dpsisddd.dk>
wrote:

>hvordan opdaterer jeg min bios
>når jeg bruger win xp og ntfs filsystem - min gamle win98 bootdisk virker
>ikke.

De fleste nyere BIOS kan opdateres direkte fra Windows - du behøver
ikke nødvendigvis din bootdiskette. Værd at undersøge.
--
Snuden