/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
2000 og ME
Fra : Mathias


Dato : 06-08-04 21:20

Hej alle...

Jeg har spekuleret over, hvorfor M$ både udgav 2000 *og* ME, Millenium
Edition.
Millenium betyder jo "årtusinde", men de havde jo allerede udgivet en
Windows der "skulle fejre" det nye årtusinde...

Er der nogle der også har tænkt på dette?
Nogle der kender en evt. grund, eller har M$ bare dummet sig?

--
Mvh. Mathias

 
 
Gevaldi (06-08-2004)
Kommentar
Fra : Gevaldi


Dato : 06-08-04 21:29


Mathias skriblede:
> Hej alle...
>
> Jeg har spekuleret over, hvorfor M$ både udgav 2000 *og* ME, Millenium
> Edition.
> Millenium betyder jo "årtusinde", men de havde jo allerede udgivet en
> Windows der "skulle fejre" det nye årtusinde...
>
> Er der nogle der også har tænkt på dette?
> Nogle der kender en evt. grund, eller har M$ bare dummet sig?

Har du spekuleret på forskellen i de to
versioner.
2000 er en ren NT kerne som er en videre
udvikling af WindowsNT, mens ME er en
videre udvikling (erstatning) af 98'eren.

Kom så ikke her med de nedladende ord
om Microsoft :)


--
/Gevaldi


pwa (06-08-2004)
Kommentar
Fra : pwa


Dato : 06-08-04 21:36


"Mathias" <ingen-sp@m-tak.tld> skrev i en meddelelse
news:WJRQc.29616$Vf.1798990@news000.worldonline.dk...
> Hej alle...
>
> Jeg har spekuleret over, hvorfor M$ både udgav 2000 *og* ME, Millenium
> Edition.
> Millenium betyder jo "årtusinde", men de havde jo allerede udgivet en
> Windows der "skulle fejre" det nye årtusinde...
>
> Er der nogle der også har tænkt på dette?
> Nogle der kender en evt. grund, eller har M$ bare dummet sig?
>
> --
> Mvh. Mathias

MS har overhovedet ikke dummet sig med ME
det har tværtimod brugerne der er hoppet på den.
den var ikke noget at skrive hjem om,
men det skæpper jo godt i kassen, med flere millioner
solgte eksemplarer. B.G kan bare det der..........

pwa



Bertel Lund Hansen (06-08-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 06-08-04 23:09

pwa skrev:

>solgte eksemplarer. B.G kan bare det der..........

Ja, han er lige så dygtig som Nigeriascammerne.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

DonE (06-08-2004)
Kommentar
Fra : DonE


Dato : 06-08-04 23:28


"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:qa08h0t3du716cjgdg62lqie8d10gnti9h@news.telia.dk...
> pwa skrev:
>
> >solgte eksemplarer. B.G kan bare det der..........
>
> Ja, han er lige så dygtig som Nigeriascammerne.
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/

Øhh....hvem?

--

DonE



Bertel Brander (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Brander


Dato : 07-08-04 01:27

DonE wrote:
> "Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
> news:qa08h0t3du716cjgdg62lqie8d10gnti9h@news.telia.dk...
>
>>pwa skrev:
>>
>>
>>>solgte eksemplarer. B.G kan bare det der..........
>>
>>Ja, han er lige så dygtig som Nigeriascammerne.
>>
>
> Øhh....hvem?
>

http://www.computerworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArticleID=19294

/b

Klaus D. Mikkelsen (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 07-08-04 08:09

DonE skriver:
>
> Øhh....hvem?

http://www.scamorama.com/

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Per Thomsen (09-08-2004)
Kommentar
Fra : Per Thomsen


Dato : 09-08-04 08:14

> >solgte eksemplarer. B.G kan bare det der..........
>
> Ja, han er lige så dygtig som Nigeriascammerne.
>
* LOL *

Per



Claus Tersgov (11-08-2004)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 11-08-04 23:00



På ejendommeligvis fremsatte Bertel Lund Hansen følgende påstand:

>> solgte eksemplarer. B.G kan bare det der..........
> Ja, han er lige så dygtig som Nigeriascammerne.

Sagt ef en wannabee advokat, som ikke ku' klare sig som skolelærer

LOL!

Claus


Bertel Brander (06-08-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Brander


Dato : 06-08-04 22:56

Mathias wrote:
> Hej alle...
>
> Jeg har spekuleret over, hvorfor M$ både udgav 2000 *og* ME, Millenium
> Edition.
> Millenium betyder jo "årtusinde", men de havde jo allerede udgivet en
> Windows der "skulle fejre" det nye årtusinde...
>
> Er der nogle der også har tænkt på dette?
> Nogle der kender en evt. grund, eller har M$ bare dummet sig?
>

Jeg vil mene at ME er i stedet for en home udgave af 2000.
Med XP har microsoft lavet både en home og en professionel
version af samme grund-system og har derfor ikke brug for
to paralelle versioner.

Og så kan man vel ikke blive ved med at slæbe rundt på den
meget ringe og antikke kerne fra Win9x og ME familien.

/b

Jesper G. Poulsen (13-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 13-08-04 14:27

Bertel Brander wrote:

> Jeg vil mene at ME er i stedet for en home udgave af 2000.

ME er så milevidt fra 2000 at der ikke kan være tale om en Home-udgave.
Der er absolut _intet_ der kan fortale for ME ift. 2000. 2000 kan
afvikle de samme programmer og kan gøre det bedre. 2000 er langt mere
stabilt end ME. 2000 er en NT-baseret Windows; ME er en DOS-baseret
ditto. 2000 er meget nært beslægtet med XP, ME er dødt.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Bertel Brander (13-08-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Brander


Dato : 13-08-04 22:46

Jesper G. Poulsen wrote:
> Bertel Brander wrote:
>
>
>>Jeg vil mene at ME er i stedet for en home udgave af 2000.
>
>
> ME er så milevidt fra 2000 at der ikke kan være tale om en Home-udgave.
> Der er absolut _intet_ der kan fortale for ME ift. 2000. 2000 kan
> afvikle de samme programmer og kan gøre det bedre. 2000 er langt mere
> stabilt end ME. 2000 er en NT-baseret Windows; ME er en DOS-baseret
> ditto. 2000 er meget nært beslægtet med XP, ME er dødt.
>
>
Jesper ser igen syner...

Jeg har aldrig sagt at ME har noget til fælles med Win2000.

Fakta er at windows har kørt to spor.
1: NT -> 2000 -> XP
2: 95 -> 98 -> ME -> Død

Nu hedder de to spor XP-home og XP-professional.

/b

Jesper G. Poulsen (14-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 14-08-04 00:51

Bertel Brander wrote:

> > > Jeg vil mene at ME er i stedet for en home udgave af 2000.
> Jesper ser igen syner...

Så foklar mig lige den linie jeg har citeret fra dig...

> Nu hedder de to spor XP-home og XP-professional.

Nej. Der er kun ét spor og det hedder stadig NT (NT5.1, for at være
helt nøjagtig).


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Bertel Brander (14-08-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Brander


Dato : 14-08-04 01:06

Jesper G. Poulsen wrote:

> Bertel Brander wrote:
>
>
>>>>Jeg vil mene at ME er i stedet for en home udgave af 2000.
>>
>>Jesper ser igen syner...
>
>
> Så foklar mig lige den linie jeg har citeret fra dig...
>
>

Der står ikke: "ME er en home udgave af 2000", der står
"ME er i stedet for ..."

/b

Jesper G. Poulsen (15-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 15-08-04 11:29

Bertel Brander wrote:

> Der står ikke: "ME er en home udgave af 2000", der står
> "ME er i stedet for ..."

Det holder ikke. ME og 2000 er opbygget på hver deres kerne, det er XP
Home og XP Pro ikke.

Du sammenlinger pærer og bananer.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Bertel Brander (15-08-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Brander


Dato : 15-08-04 13:36

Jesper G. Poulsen wrote:
> Bertel Brander wrote:
>
>
>>Der står ikke: "ME er en home udgave af 2000", der står
>>"ME er i stedet for ..."
>
>
> Det holder ikke. ME og 2000 er opbygget på hver deres kerne, det er XP
> Home og XP Pro ikke.
>

Det er i denne sammenhæng ligegyldigt om de to kører på
samme kerne eller ikke.

/b

Jesper G. Poulsen (15-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 15-08-04 16:51

Bertel Brander wrote:

> Det er i denne sammenhæng ligegyldigt om de to kører på
> samme kerne eller ikke.

Nej. Du sammenligner pærer med bananer og det går ikke.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Bertel Brander (15-08-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Brander


Dato : 15-08-04 18:43

Jesper G. Poulsen wrote:
> Bertel Brander wrote:
>
>
>>Det er i denne sammenhæng ligegyldigt om de to kører på
>>samme kerne eller ikke.
>
>
> Nej. Du sammenligner pærer med bananer og det går ikke.
>
>

Jeg har på fornemmelsen at denne absurde "diskution" ikke
stopper før jeg opgiver, det vil jeg så gøre med en
henvisning til:

http://redcoat.net/pics/arguing.jpg

/b

Arne H. Wilstrup (14-08-2004)
Kommentar
Fra : Arne H. Wilstrup


Dato : 14-08-04 08:47


"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:xn0dlzujs11od9q00a@dtext.news.tele.dk...
> Bertel Brander wrote:
>
> > > > Jeg vil mene at ME er i stedet for en home udgave af 2000.
> > Jesper ser igen syner...
>
> Så foklar mig lige den linie jeg har citeret fra dig...
>
> > Nu hedder de to spor XP-home og XP-professional.
>
> Nej. Der er kun ét spor og det hedder stadig NT (NT5.1, for at være
> helt nøjagtig).

tja - det er en strid om ord - MS kalder ikke deres lancering af de
pågældende styresystemer med deres tekniske betegnelser: NT 5.1 - men
ved deres salgsnavne XP Home og XP professionel

--
ahw


Jesper G. Poulsen (15-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 15-08-04 11:31

Arne H. Wilstrup wrote:

> tja - det er en strid om ord - MS kalder ikke deres lancering af de

Nej, det er det ikke.

> pågældende styresystemer med deres tekniske betegnelser: NT 5.1 - men
> ved deres salgsnavne XP Home og XP professionel

Start > kør > cmd > ver

I Windows 2000 får man "Version 5.00.xxxx"
I Windows XP får man "Version 5.1x.xxxx"

Det kan på ingen måde relatere til DOS.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Arne H. Wilstrup (15-08-2004)
Kommentar
Fra : Arne H. Wilstrup


Dato : 15-08-04 12:38


"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:xn0dm1q0b33zesr00c@dtext.news.tele.dk...
> Arne H. Wilstrup wrote:
>
> > tja - det er en strid om ord - MS kalder ikke deres lancering af de
>
> Nej, det er det ikke.

Jo, det er - vil du måske benægtet at MS i deres reklamer taler om XP og
IKKE NT 5.1?
>
> > pågældende styresystemer med deres tekniske betegnelser: NT 5.1 -
men
> > ved deres salgsnavne XP Home og XP professionel
>
> Start > kør > cmd > ver
>
> I Windows 2000 får man "Version 5.00.xxxx"
> I Windows XP får man "Version 5.1x.xxxx"

Nix, man får:

Microsoft Windows XP [version 5.1.2600] - det sker i hvertfald hos mig.
Versionsnummeret står i parantes, men det betyder ikke at det er den
salgsmæssige /forretningsmæssige lancering. Versionsnummeret et blot en
teknisk betegnelse, som ganske rigtigt har at gøre med NT-versionen, men
som jeg skrev ikke noget man reklamerer med.

>
> Det kan på ingen måde relatere til DOS.

Skriver jeg det? i så fald, hvor?

--
ahw



Jesper G. Poulsen (15-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 15-08-04 16:58

Arne H. Wilstrup wrote:

> mig. Versionsnummeret står i parantes, men det betyder ikke at det
> er den salgsmæssige /forretningsmæssige lancering. Versionsnummeret

Det er også uendeligt ligegyldigt hvad man reklamerer for. Det vigtige
er hvordan systemerne er skruet sammen, for er alene et mål for hvordan
tingene kan sammenlignes.

XP Home og XP Pro er 2 udgaver af _samme_ styresystem.

ME er ikke en udgave af 2000 og ME kan derfor ikke relateres til 2000
som en Home-udgave af samme.

ME er en Home-udgave af Windows og 2000 er en professionel udgave, men
de to systemer kan ikke sammenlignes, da de er opbygget vidt
forskelligt.

Det svarer til at sammenligne en Suzuki Alto og en Mercedes
Geländewagen - den ene er ikke en Home-ufgave af den anden.

> > Det kan på ingen måde relatere til DOS.
> Skriver jeg det? i så fald, hvor?

Skriver jeg at du har skrevet det?

Nå ikke...!


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Arne H. Wilstrup (18-08-2004)
Kommentar
Fra : Arne H. Wilstrup


Dato : 18-08-04 20:51


"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> skrev i en
meddelelse news:xn0dm1ykc3fnegx004@dtext.news.tele.dk...
> Det er også uendeligt ligegyldigt hvad man reklamerer for. Det
vigtige
> er hvordan systemerne er skruet sammen, for er alene et mål for
hvordan
> tingene kan sammenlignes.

Når MS kalder deres styresystemer officielt for XP home og XP
professional, så hedder de ikke officielt for NT 5.1 - selvom de hedder
sådan i den tekniske betegnelse, og det er såmænd blot det, jeg skriver.
>
> XP Home og XP Pro er 2 udgaver af _samme_ styresystem.

Og..?
>
> ME er ikke en udgave af 2000 og ME kan derfor ikke relateres til 2000
> som en Home-udgave af samme.

Skriver jeg heller ikke noget om.
>
> ME er en Home-udgave af Windows og 2000 er en professionel udgave, men
> de to systemer kan ikke sammenlignes, da de er opbygget vidt
> forskelligt.

ja, og..?
>
> Det svarer til at sammenligne en Suzuki Alto og en Mercedes
> Geländewagen - den ene er ikke en Home-ufgave af den anden.

Og...?
>
> > > Det kan på ingen måde relatere til DOS.

> > Skriver jeg det? i så fald, hvor?
>
> Skriver jeg at du har skrevet det?

Du skriver at det på ingen måde kan relatere til DOS, hvilket altså
indikerer rent sprogligt at du må mene at jeg påstår noget sådant.
>
> Nå ikke...!

jf. ovenover.

--
ahw


Claus Tersgov (14-08-2004)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 14-08-04 00:34



På ejendommeligvis fremsatte Bertel Brander følgende påstand:

> Jeg vil mene at ME er i stedet for en home udgave af 2000.
> Med XP har microsoft lavet både en home og en professionel
> version af samme grund-system og har derfor ikke brug for
> to paralelle versioner.

Me blev lanceret af hensyn til de mange millioner maskiner, som stadig
stod rundt omkring i verden, og som var for små til at køre w2k.

Me er stadig en ganske fin løsning til små maskiner.

Claus


DS (08-08-2004)
Kommentar
Fra : DS


Dato : 08-08-04 01:27

"Mathias" <ingen-sp@m-tak.tld> wrote in message
news:WJRQc.29616$Vf.1798990@news000.worldonline.dk...
> Hej alle...
>
> Jeg har spekuleret over, hvorfor M$ både udgav 2000 *og* ME, Millenium
> Edition.
> Millenium betyder jo "årtusinde", men de havde jo allerede udgivet en
> Windows der "skulle fejre" det nye årtusinde...
>
> Er der nogle der også har tænkt på dette?
> Nogle der kender en evt. grund, eller har M$ bare dummet sig?

Hvorfor "M$"? Er det bare sådan moderne - skal man skrive "M$" for at vise
sin foragt for denne store stygge amerikanske monopol-koncern, der er åh så
forfærdelige (og hvis software du sikkert med glæde bruger)?

/Daniel



Per Thomsen (09-08-2004)
Kommentar
Fra : Per Thomsen


Dato : 09-08-04 08:16


> > Jeg har spekuleret over, hvorfor M$ både udgav 2000 *og* ME, Millenium
> > Edition.
> > Millenium betyder jo "årtusinde", men de havde jo allerede udgivet en
> > Windows der "skulle fejre" det nye årtusinde...
> >
> > Er der nogle der også har tænkt på dette?
> > Nogle der kender en evt. grund, eller har M$ bare dummet sig?
>
> Hvorfor "M$"? Er det bare sådan moderne - skal man skrive "M$" for at vise
> sin foragt for denne store stygge amerikanske monopol-koncern, der er åh

> forfærdelige (og hvis software du sikkert med glæde bruger)?
>
Det har nok noget med deres licenspolitik at gøre. Men de andre software
udbydereer nu ommet godt med.

Per



Mathias (09-08-2004)
Kommentar
Fra : Mathias


Dato : 09-08-04 14:48

DS wrote:

> Hvorfor "M$"?

Fordi alle andre siger det...
Ved sgu ikke hvorfor :)

--
Mvh. Mathias

Jens Peter Karlsen (09-08-2004)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 09-08-04 23:41

Det er kun børn og barnagtige der bruger den slags "smarte" udtryk.
"Se jeg kan finde ud af at udskifte et S med et $. Er jeg ikke smart".
Så nu ved vi hvilken aldersgruppe du tilhører.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Mon, 09 Aug 2004 15:48:25 +0200, Mathias <ingen-sp@m-tak.tld>
wrote:

>DS wrote:
>
>> Hvorfor "M$"?
>
>Fordi alle andre siger det...
>Ved sgu ikke hvorfor :)


Klaus D. Mikkelsen (10-08-2004)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 10-08-04 06:27

Jens Peter Karlsen skriver:
>
> Det er kun børn og barnagtige der bruger den slags "smarte" udtryk.
> "Se jeg kan finde ud af at udskifte et S med et $. Er jeg ikke smart".
> Så nu ved vi hvilken aldersgruppe du tilhører.

Okay, hvor gammel er jeg (M$)

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Martin Johansen [600~ (12-08-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 12-08-04 12:51

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Okay, hvor gammel er jeg (M$)

4 år.

LOL ej sorry Klaus..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Klaus D. Mikkelsen (12-08-2004)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 12-08-04 13:43

"Martin Johansen [6000]" skriver:
>
> 4 år.

And then some .......


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Jesper G. Poulsen (13-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 13-08-04 14:29

DS wrote:

> Hvorfor "M$"? Er det bare sådan moderne - skal man skrive "M$" for at

Fordi Microsoft er en pengemaskine.

> der er åh så forfærdelige (og hvis software du sikkert med glæde
> bruger)?

Med glæde er så meget sagt. Det er et nødvendigt onde.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408887
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste