MS Windows
briani 27239
XPpro cpu-forbrug?
Fra : Olsen

Dato : 06-08-04 19:39

Efter installering af ny ATI-driver og ny java (142-05) bruger min XPpro
(da) pludselig konstant 13% cpu, hvilket den ikke har gjort før.

Jeg har tjekket msconfig, kørt /scannow, tjekket online for virus og
trojaner etc.

Samt slettet nogle service, for at se om det var her det gik galt.

Også prøvet systemgendannelse, men her er ikke ændret noget.

Via XPmanager har jeg tjekket de kørende processer, hvor jeg ikke kan se
noget mystisk.

Alligevel kører den som sagt med et konstant forbrug på ca. 13% hvilket
den ikke plejer.

Aktiv systemproces cpu ligger på 86, hvilket jeg ikke mener at kunne
genkende.

Programmerne kører derfor sløvt.

Hvad skal jeg prøve?

\Olsen

Fra : Snuden

Dato : 06-08-04 20:51

On Fri, 6 Aug 2004 20:38:40 +0200, "Olsen" <snipnospamSLET@mail.dk>
wrote:

>Efter installering af ny ATI-driver og ny java (142-05) bruger min XPpro
>(da) pludselig konstant 13% cpu, hvilket den ikke har gjort før.

Hvilke(n) proces(ser) ser ud til aktivt at lave noget?

>Jeg har tjekket msconfig, kørt /scannow, tjekket online for virus og
>trojaner etc.

Uden resultat formentlig...

>Samt slettet nogle service, for at se om det var her det gik galt.

Ack.. ikke slette services hvis du ikke ved hvad de laver (højst
stoppe dem)

>Også prøvet systemgendannelse, men her er ikke ændret noget.
>
>Via XPmanager har jeg tjekket de kørende processer, hvor jeg ikke kan se
>noget mystisk.

En eller flere af dem arbejder altså

>Alligevel kører den som sagt med et konstant forbrug på ca. 13% hvilket
>den ikke plejer.
>
>Aktiv systemproces cpu ligger på 86, hvilket jeg ikke mener at kunne
>genkende.

Jo højere den ligger jo mindre har CPU'en at lave. Den ligger typisk
på 99% hvis PC'en ikke laver noget.

>Programmerne kører derfor sløvt.
>
>Hvad skal jeg prøve?

Kom med en liste over kørende processer og deres CPU-forbrug på det
givne tidspunkt. Det giver os en større chance for at se hvad der sker
på æsken.
--
Snuden

Fra : Olsen

Dato : 06-08-04 22:34

Snuden wrote:
> Kom med en liste over kørende processer og deres CPU-forbrug på det
> givne tidspunkt. Det giver os en større chance for at se hvad der sker
> på æsken.

Er der en nem måde at gøre det på?

Hijackthis?

\Olsen

Fra : Olsen

Dato : 07-08-04 02:21

Olsen wrote:

Skulle måske nævne at min Sygate Firewall har meget travlt med at
blokere.

\Olsen

Fra : Hans

Dato : 07-08-04 14:12

Olsen wrote:
> Olsen wrote:
>
> Skulle måske nævne at min Sygate Firewall har meget travlt med at
> blokere.

Prøv og se hvor meget den bruger i joblisten under fanen Processer.

Hans

Fra : Olsen

Dato : 08-08-04 22:19

Hans wrote:
> Prøv og se hvor meget den bruger i joblisten under fanen Processer.

Den bruger kun ca. 03, hvilket vist er normalt.

Men min taskmgr.exe bruger 08, hvilket jeg ikke har set før.

Eneste automatiske opdatering er mit virusprogram (System Suite-Trend
Micro) som ikke kigger konstant.

\Olsen