MS Windows
briani 27239
S-video out kun i sort-hvid ??
Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 04-08-04 15:11

Er der et bud på hvorfor en Compaq bærbar viser sort-hvid DVD film på TV?
Bruger et S-video out kabel og et scart-stik. Og AV indgang på TV.

MVH Thomas

Fra : Michael Trolle

Dato : 04-08-04 15:24

"Thomas Jacobsen" <tj@FJERN-DETTEperson.dk> skrev i en meddelelse
> Er der et bud på hvorfor en Compaq bærbar viser sort-hvid DVD film på TV?
> Bruger et S-video out kabel og et scart-stik. Og AV indgang på TV.

Du skal bruge en form for adapter men ved ikke lige hvor den fåes.... Jeg
har købt en palmbutler i bilka til 300 og det virker fint nu.. Havde nemlig
samme problem.. Du behøver ikke bruge softwaren med palmbutleren bare sæt
kablet i og så sæt pcen til at køre det over til tvet.. Du kan så på kablet
skifte over til at der er et pc signal...

/Trolle
trolle1985@msn.com

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-08-04 15:56

Thomas Jacobsen skriver:

> Er der et bud på hvorfor en Compaq bærbar viser sort-hvid DVD film på TV?
> Bruger et S-video out kabel og et scart-stik. Og AV indgang på TV.

Fordi du sender er s-video signal ind på et fjensyn der ikke forstår
s-vide, men "kun" composite.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 04-08-04 16:32

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Thomas Jacobsen skriver:

> Fordi du sender er s-video signal ind på et fjensyn der ikke forstår
> s-vide, men "kun" composite.
>

> Klaus

Fjernsynet har Scart, men er af ældre dato. Findes der ikke en billig
løsning? (I Århus)

/ Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-08-04 16:36

Thomas Jacobsen skriver:

> Fjernsynet har Scart, men er af ældre dato. Findes der ikke en billig
> løsning? (I Århus)

Ingen s-video indagang ?

Er der nævnt noget omkring s-video i manualen (evt på et andet
svcartstik)

Kan du selv lodde ?
http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/svideo2cvideo.html

Ellers kan man købe en "colourfix"

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 04-08-04 17:08

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Thomas Jacobsen skriver:

> Ingen s-video indagang ?
>
> Er der nævnt noget omkring s-video i manualen (evt på et andet
> [...]

Har allerede købt et colorfix. Virker ikke. Stadig sort hvid.
Men lodelinket - gør det det samme som colorfix?
Ellers vil jeg gerne gøre dette.

/ Thomas

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-08-04 18:55

Thomas Jacobsen skriver:

> Har allerede købt et colorfix. Virker ikke. Stadig sort hvid.
> Men lodelinket - gør det det samme som colorfix?

Aner det ikke, kender ikke colorfix, har blot hørt om det.

> Ellers vil jeg gerne gøre dette.

Prøv det. Eller hvad med drivere til dit grafikkort. Det er vel ikke sat
op til NTSC ?

Fra : Leony

Dato : 04-08-04 20:54

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
meddelelse news:411122E4.DCD7AFF8@du.kan.finde.den

> Det er vel ikke sat op til NTSC ?

Det plejer at være årsagen når der kun vises S/H på skærmen.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-08-04 21:10

Leony skriver:

> Det plejer at være årsagen når der kun vises S/H på skærmen.

Det eller composite/s-video fejlen.

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 04-08-04 22:30

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Leony skriver:

> Det eller composite/s-video fejlen.
>
> Klaus

Nu er det et ældre TV - så mon ikke det handler om at det ikke kører med
S-video?
/ Thomas

Fra : Leony

Dato : 05-08-04 13:50

> Nu er det et ældre TV - så mon ikke det handler om at det ikke kører
> med S-video?

Bruger du ikke en scart-converter?

Hvad er et ældre TV i år?

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 05-08-04 15:50

Leony wrote:
> "Thomas Jacobsen" <tj@FJERN-DETTEperson.dk> skrev i en meddelelse

> Bruger du ikke en scart-converter?
>
> Hvad er et ældre TV i år?

Jo - jeg bruger en scart-converter. Tja - 10 år måske?
/ Thomas

Fra : Jakob M

Dato : 05-08-04 21:59

Leony wrote:
> "Thomas Jacobsen" <tj@FJERN-DETTEperson.dk> skrev i en meddelelse

> Bruger du ikke en scart-converter?

Scart er "bare" er stik. Signalet til TVet via scart kan både være composit,
S-video og RGB. Dette kabel overfører S-video via scart og med colorifx sat
på blive det til composit via scart.

Mvh
Jakob

Fra : Jakob M

Dato : 05-08-04 22:00

.. Dette kabel overfører S-video via scart og
> med colorifx sat på blive det til composit via scart.

Glemte lige linket
http://www.av-supply.dk/index.php?index=17&show=11&partid=6&menuid=1

Mvh
Jakob

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 05-08-04 23:26

Jakob M wrote:
> . Dette kabel overfører S-video via scart og

> [...]

Har allerede prøvet med Colorfix kabel - samme sort-hvide resultat.

Mvh

Thomas

Fra : Rado

Dato : 05-08-04 02:32

On Wed, 4 Aug 2004 17:32:18 +0200, "Thomas Jacobsen"
<tj@FJERN-DETTEperson.dk> wrote:

>Fjernsynet har Scart, men er af ældre dato. Findes der ikke en billig
>løsning? (I Århus)

Prøv evt. at kigge i opsætningen på TV'et, her kan man på nogle TV,
som f.ex. mit, skifte AV input mellem VHS og SVHS. Står den på VHS,
vises S-Video input i S/H, den skal over på SVHS for at vise farver.

På mit TV, der har 3 AV kanaler, er det iøvrigt sådan at det skal stå
på den AV kanal der er tale om, for at man kan se indstillingen i
opsætningsmenuen. Står det på en anden AV kanal, er det den der bliver
omstillet, står det på en TV kanal forsvinder indstillingen helt ud af
menuen.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Martin K. R.

Dato : 05-08-04 07:07

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in message

> Prøv evt. at kigge i opsætningen på TV'et, her kan man på nogle TV,
> som f.ex. mit, skifte AV input mellem VHS og SVHS. Står den på VHS,
> vises S-Video input i S/H, den skal over på SVHS for at vise farver.

Nej, du skifter mellem 'Composite' og 'S-video'!
VHS og S-VHS er båndstandarder. Hvorfor skal de nu blandes ind i det?

Martin

Fra : Rado

Dato : 06-08-04 03:49

On Thu, 5 Aug 2004 08:06:59 +0200, "Martin K. R."
<mr@fjerndette-get2net.dk> wrote:

>"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in message

>Nej, du skifter mellem 'Composite' og 'S-video'!
>VHS og S-VHS er båndstandarder. Hvorfor skal de nu blandes ind i det?

Fordi der ordret står VHS og SVHS i opsætningen på mit TV :)
Sikkert fordi det er noget almindelige mennesker forstår...

Men ellers har du ret.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-08-04 05:19

Rado skriver:

> Fordi der ordret står VHS og SVHS i opsætningen på mit TV :)
> Sikkert fordi det er noget almindelige mennesker forstår...

Nej, fordi producenten af dit fjensyn er en skovl !

Fra : Martin K. R.

Dato : 06-08-04 09:00

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in message

<snip>

> Fordi der ordret står VHS og SVHS i opsætningen på mit TV :)
> Sikkert fordi det er noget almindelige mennesker forstår...

Suk... jeg ved jo godt at det er en udbredt misforståelse, men der er vel
ingen grund til at udbrede den yderligere?
Der er jo netop IKKE tale om en teknisk og en ikke-teknisk betegnelse for
den samme ting. S-video er en betegnelse for en forbindelse, mens VHS og
S-VHS er standarder for videobånd.

Jeg har en Panasonic S-VHS video (dvs. en maskine som kan optage og afspille
S-VHS videobånd). Hvis jeg nu forbinder denne video med mit TV vha. en
S-video forbindelse, hvad har jeg så? En 'VHS' forbindelse eller en 'S-VHS'
forbindelse i 'almindelige menneskers' terminologi?

Martin

Fra : Martin K. R.

Dato : 06-08-04 09:03

"Martin K. R." <mr@fjerndette-get2net.dk> wrote in message

Beklager, der skulle selvfølgelig have stået 'Composite' <rødme>:

Dvs:

Jeg har en Panasonic S-VHS video (dvs. en maskine som kan optage og
afspille
S-VHS videobånd). Hvis jeg nu forbinder denne video med mit TV vha. en
Composite forbindelse, hvad har jeg så? En 'VHS' forbindelse eller en

Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 05-08-04 01:15

Prøv at hente en demo af TvTool, og se om det ikke kan hjælpe. Virkede på
min søsters computer, som jeg heller ikke kunne få til at sende i farver.

-Lasse

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 05-08-04 09:43

Lasse Hoelgaard wrote:
> Prøv at hente en demo af TvTool, og se om det ikke kan hjælpe.
> Virkede på min søsters computer, som jeg heller ikke kunne få til at
> sende i farver.
>
> -Lasse

Kan det virkelig bruges? Er det ikke et fysisk problem der er tale om?
/Thomas

Fra : joke

Dato : 05-08-04 10:17

> Kan det virkelig bruges? Er det ikke et fysisk problem der er tale om?
> /Thomas

Hej

Havde samme problem med sort/hvid på mit Nvidia, her fandt jeg et sted hvor
jeg kunne vælge svideo eller composite inde under indstillingerne for
grafikkortet, da jeg valgte composite væltede jeg i farver på tvet, så det
funker bare.

Desværre kan jeg ikke helt huske hvor jeg fandt det men måske en søgning på
google eller på producentens hjemmeside kan give svaret.

Med andre ord tror ikke det er en investering du skal ud i men blot en lille
indstilling

Hilsen

Johnny

Fra : Martin K. R.

Dato : 05-08-04 12:17

"joke" <freya1995haderspam@stofanet.dk> wrote in message

> [...]

> google eller på producentens hjemmeside kan give svaret.
>
> Med andre ord tror ikke det er en investering du skal ud i men blot en

Men alt andet lige må det første vel være at prøve, om TV'et kan forstå
S-video (f.eks. ved at trykke et par gange på AV knappen eller lignende).
Det er da bedre at bruge et S-video signal i stedet for at 'nedgradere'
signalet til Composite på PC siden. Og begge forsøg koster jo ingenting

Martin

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 05-08-04 15:49

> [...]
> lignende). Det er da bedre at bruge et S-video signal i stedet for at
> 'nedgradere' signalet til Composite på PC siden. Og begge forsøg

Har prøvet det med at trykke på AV knappen.
/ Thomas

Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 05-08-04 16:12

> Kan det virkelig bruges? Er det ikke et fysisk problem der er tale om?

Det er det nok, men programmet er nemmere at bruge end de nVidia drivere med
tv-out som findes. I TvTool kan man nemt vælge om det skal være composite
eller svideo signal der skal bruges.

-Lasse