/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Hvilket operativsystem?
Fra : sfc


Dato : 04-08-04 10:29

Hej NG!!

Hvis jeg skal bruge en computer til kun spil, hvilket operativ system skal
jeg så vælge?

Det er spil som Battlefield 1942, generalz og CounterStrike der skal
spilles.
Computeren er en P4 2.4 med 512 Mb ram og Gf 4 Ti-4200...

Skal jeg vælge XP, eller er Windows 98/ME også god nok til de spil?

Mvh Sfc



 
 
/Ole \(6000\) (04-08-2004)
Kommentar
Fra : /Ole \(6000\)


Dato : 04-08-04 11:15


"sfc" <sfcFJERN@FJERNtiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:M%1Qc.29169$Vf.1745116@news000.worldonline.dk...
> Hej NG!!
>
> Hvis jeg skal bruge en computer til kun spil, hvilket operativ system skal
> jeg så vælge?
>
> Det er spil som Battlefield 1942, generalz og CounterStrike der skal
> spilles.
> Computeren er en P4 2.4 med 512 Mb ram og Gf 4 Ti-4200...
>
> Skal jeg vælge XP, eller er Windows 98/ME også god nok til de spil?
>
> Mvh Sfc
>
>

XP er det mest stabile, og din maskine kan jo fint trække det, så ingen
tvivl der.

/Ole





Kim Larsen (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 04-08-04 11:26

"sfc" <sfcFJERN@FJERNtiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:M%1Qc.29169$Vf.1745116@news000.worldonline.dk...
> Hej NG!!
>
> Hvis jeg skal bruge en computer til kun spil, hvilket operativ system skal
> jeg så vælge?
>
> Det er spil som Battlefield 1942, generalz og CounterStrike der skal
> spilles.
> Computeren er en P4 2.4 med 512 Mb ram og Gf 4 Ti-4200...
>
> Skal jeg vælge XP, eller er Windows 98/ME også god nok til de spil?


Efter min mening har du kun grund til at vælge at køre med Windows 98 hvis
du har gamle spil fra 90´erne som kræver direkte adgang til
skærmkonfigurationen
samt direkte og fuld adgang til DOS, så vil disse programmer ikke køre under
XP (og alle andre styresystemer som anvender NT-teknologi). Gamle spil
forlanger netop denne adgang.

Windows 98 er et efterhånden noget bedaget styresystem som på visse
computere af og til kan opføre sig ustabilt ikke mindst under brugen af
Internettet.

Jeg bruger selv Windows 98 på den ene PC og Windows XP på den anden PC.

--
Med venlig hilsen
Kim Larsen

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)



Peter Lykkegaard (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 04-08-04 11:44

"sfc" wrote
>
> Skal jeg vælge XP, eller er Windows 98/ME også god nok til de spil?
>
Vi har en box med lign bestykning den kører med XP
Win98 er på vej ud og rygter vil vide at de nyere spil der er på vej
ikke kan køre på win98
Omvendt er der (specielt ældre) spil der ikke har det så vildt godt på
en XP
Så pest eller kolera

- Peter



Bertel Lund Hansen (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 04-08-04 12:39

sfc skrev:

>Skal jeg vælge XP, eller er Windows 98/ME også god nok til de spil?

98 er god nok til spil, men den har ingen fortrin frem for XP.
Alene den meget nemmere installation og det at hardware genkendes
i langt større udstrækning, gør XP til et oplagt valg.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

sfc (04-08-2004)
Kommentar
Fra : sfc


Dato : 04-08-04 12:48


"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:3ki1h0lpctufnmon3qu5pds0eiqgb27bq7@news.telia.dk...
> sfc skrev:
>
> >Skal jeg vælge XP, eller er Windows 98/ME også god nok til de spil?
>
> 98 er god nok til spil, men den har ingen fortrin frem for XP.
> Alene den meget nemmere installation og det at hardware genkendes
> i langt større udstrækning, gør XP til et oplagt valg.
>

Takker for svarene...
Vil spillede køre meget bedre på XP end ME? Spørger da vi har ME i forvejen,
og skal invistere XP hvis det er.

Mvh Sfc



Bertel Lund Hansen (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 04-08-04 13:07

sfc skrev:

>Vil spillede køre meget bedre på XP end ME?

Det tror jeg ikke - ikke noget der kan mærkes hvis hardwaren i
øvrigt er den samme.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

/Ole \(6000\) (04-08-2004)
Kommentar
Fra : /Ole \(6000\)


Dato : 04-08-04 19:15


"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:o9k1h0h4cs2t3gq9o6rre7n47pu5r131qa@news.telia.dk...
> sfc skrev:
>
> >Vil spillede køre meget bedre på XP end ME?
>
> Det tror jeg ikke - ikke noget der kan mærkes hvis hardwaren i
> øvrigt er den samme.
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO: http://fiduso.dk/

Win 98ME er nok det værste, Microsoft nogensinde har belemret os med... Du
vil gøre dig selv en stor tjeneste ved at få fat i en XP. Spillene vil med
ret stor garanti køre bedre på XP, og langt de fleste spil, beregnet til 98,
kan komme til at køre under XP.

/Ole




Bertel Lund Hansen (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 04-08-04 19:23

/Ole (6000) skrev:

>Du vil gøre dig selv en stor tjeneste ved at få fat i en XP.

Hvad skal jeg med én mere?

>Spillene vil med ret stor garanti køre bedre på XP, og langt de fleste spil, beregnet til 98,
>kan komme til at køre under XP.

Læste du mit første svar?
Er du klar over at det ikke var mig der spurgte?

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

/Ole \(6000\) (04-08-2004)
Kommentar
Fra : /Ole \(6000\)


Dato : 04-08-04 21:57


"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:faa2h0lf7ndvuhk1i60gp0e4in94s3n6b4@news.telia.dk...
> /Ole (6000) skrev:
>
> >Du vil gøre dig selv en stor tjeneste ved at få fat i en XP.
>
> Hvad skal jeg med én mere?
>
> >Spillene vil med ret stor garanti køre bedre på XP, og langt de fleste
spil, beregnet til 98,
> >kan komme til at køre under XP.
>
> Læste du mit første svar?
> Er du klar over at det ikke var mig der spurgte?
>

Ja, det var min mening om dit svar til ham der spurgte, det kan ses, hvis
man læser det.

/Ole



Bertel Lund Hansen (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 04-08-04 23:23

/Ole (6000) skrev:

>Ja, det var min mening om dit svar til ham der spurgte, det kan ses, hvis
>man læser det.

Nej, det kan det nu ikke. Jeg anbefalede XP og så skrev du at jeg
ville gøre mig selv en tjeneste ved at få XP. Det gav ikke særlig
meget mening uanset hvem af os du svarede.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Pophaar (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Pophaar


Dato : 04-08-04 20:38

Win 98ME må være noget nyt, der er opfundet i dag.

>
> Win 98ME er nok det værste, Microsoft nogensinde har belemret os med... Du
> vil gøre dig selv en stor tjeneste ved at få fat i en XP. Spillene vil med
> ret stor garanti køre bedre på XP, og langt de fleste spil, beregnet til
98,
> kan komme til at køre under XP.
>
> /Ole
>
>
>



Martin Johansen [600~ (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 04-08-04 22:40

Pophaar skrev:

> Win 98ME må være noget nyt, der er opfundet i dag.

Ork nej det har eksisteret længe i Hr og Fru Danmarks bevisthed

Man møder som supporter de sjoveste udtryk

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Mathias (06-08-2004)
Kommentar
Fra : Mathias


Dato : 06-08-04 14:55

Martin Johansen [6000] wrote:

> Pophaar skrev:
>
>>Win 98ME må være noget nyt, der er opfundet i dag.
>
> Ork nej det har eksisteret længe i Hr og Fru Danmarks bevisthed

Jeg er ikke sikker, men jeg tror altså at Pophaar var ironisk.
Så vidt jeg ved hedder det da Win ME, ikke Win 98ME?

- No offense -

--
Mvh. Mathias

Martin Johansen [600~ (06-08-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 06-08-04 19:11

Mathias skrev:

> Martin Johansen [6000] wrote:
>
>> Pophaar skrev:
> >
>>>Win 98ME må være noget nyt, der er opfundet i dag.
>>
>> Ork nej det har eksisteret længe i Hr og Fru Danmarks bevisthed
>
> Jeg er ikke sikker, men jeg tror altså at Pophaar var ironisk. Så vidt
> jeg ved hedder det da Win ME, ikke Win 98ME?

Præcis

Også det min pointe gik ud på men det kan du gentager i en
uendelig og Hr og Fru Danmark vil stadig kalde det 98ME.

S: "Hvilket OS?"
D: "Win98ME"
S: "Windows ME"
D: "Ja Win98ME"
S: "SUK"

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Jens Peter Karlsen (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 07-08-04 03:34

Hvorfor vil de pludselig det? Ingen jeg kender der har Windows ME
kunne drømme om at kalde det 98ME. Måske 2000ME.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Fri, 06 Aug 2004 20:11:20 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<visit_my@website.tuxx.dk> wrote:

>Også det min pointe gik ud på men det kan du gentager i en
>uendelig og Hr og Fru Danmark vil stadig kalde det 98ME.
>


Peter Loumann (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Peter Loumann


Dato : 04-08-04 22:01

/Ole (6000) skrev:

>Win 98ME er nok det værste, Microsoft nogensinde har belemret os med...

Jeg er blevet forskånet for det. Har aldrig hørt om det. Der findes
Win 98SE og Win ME hvor SE står for Second Edition og ME står for
Millennium Edition, mwen 98ME har jeg ikke mødt før.

--
hilsen pll (peloda hos tiscali her i landet)
Søger et tilbud på 12 kg ståluld. Jeg vil strikke mig en cykel.

Jesper G. Poulsen (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 04-08-04 17:43

sfc wrote:

> Vil spillede køre meget bedre på XP end ME? Spørger da vi har ME i

Det kommer an på RAM-kravene til spillene. ME har, ligesom 9x, svært
ved at håndtere store mængder RAM.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Martin Johansen [600~ (04-08-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 04-08-04 21:35

sfc skrev:

> Skal jeg vælge XP, eller er Windows 98/ME også god nok til de spil?

Hvilken en af dem har du allerede? Hvis ikke nogen så køb XP, men hvis
du har en 98 i forvejen så spar de penge en XP koster!

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


sfc (05-08-2004)
Kommentar
Fra : sfc


Dato : 05-08-04 12:18


"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.08.04.20.34.48.543398@website.tuxx.dk...
> sfc skrev:
>
> > Skal jeg vælge XP, eller er Windows 98/ME også god nok til de spil?
>
> Hvilken en af dem har du allerede? Hvis ikke nogen så køb XP, men hvis
> du har en 98 i forvejen så spar de penge en XP koster!
>

Vi har både en 98SE og en ME, og hvis BattleField 1942 kan køre ordentligt
under ME, bruger jeg nok den, og sparer de penge XP koster.

Mvh Sfc



Martin Johansen [600~ (05-08-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 05-08-04 19:05

sfc skrev:

> Vi har både en 98SE og en ME, og hvis BattleField 1942 kan køre
> ordentligt under ME, bruger jeg nok den, og sparer de penge XP koster.

Drop ME og brug 98. ME er en del mere ustabil end 98. Jeg ved godt folk
har succes historier om ME og fiasko historier om 98 men i det store hele
er 98 mere stabil.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Jesper G. Poulsen (06-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 06-08-04 06:26

Martin Johansen [6000] wrote:

> Drop ME og brug 98. ME er en del mere ustabil end 98. Jeg ved godt

Ja, ME er det dårligste forsøg på et operativsystem fra MS' side til
dato.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Martin Johansen [600~ (06-08-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 06-08-04 08:29

Jesper G. Poulsen skrev:

>> Drop ME og brug 98. ME er en del mere ustabil end 98. Jeg ved godt
>
> Ja, ME er det dårligste forsøg på et operativsystem fra MS' side til
> dato.

Jeg fandt det lidt komisk så kort tid efter at XP udkom - lidt ligesom MS
sagde: "Ups ME er noget lort... på gaden med XP så glemmer folk det nok".

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Bertel Lund Hansen (06-08-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 06-08-04 10:52

Martin Johansen [6000] skrev:

>Jeg fandt det lidt komisk så kort tid efter at XP udkom - lidt ligesom MS
>sagde: "Ups ME er noget lort... på gaden med XP så glemmer folk det nok".

Du vender sagen på hovedet. M$ havde slet ikke planer om at
fortsætte Wintendoserien. Det var meningen at der kun skulle være
XP. Det er i øvrigt en gammel plan der blev lagt før lanceringen
af Windows NT i sin tid (hint: New Technology). Først delvis med
2000 og senere i høj grad med XP er det lykkedes at liste folk
væk fra spilleserien.

Hvorfor de i huj og hast bankede ME sammen, ved jeg ikke, men jeg
gætter på at de alligevel lige ville fange de kunder der ikke
turde bruge det andet.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Snuden (06-08-2004)
Kommentar
Fra : Snuden


Dato : 06-08-04 13:19

On Fri, 06 Aug 2004 11:51:38 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamius@lundhansen.dk> wrote:

>Martin Johansen [6000] skrev:
>
>>Jeg fandt det lidt komisk så kort tid efter at XP udkom - lidt ligesom MS
>>sagde: "Ups ME er noget lort... på gaden med XP så glemmer folk det nok".
>
>Du vender sagen på hovedet. M$ havde slet ikke planer om at
>fortsætte Wintendoserien. Det var meningen at der kun skulle være
>XP. Det er i øvrigt en gammel plan der blev lagt før lanceringen
>af Windows NT i sin tid (hint: New Technology). Først delvis med
>2000 og senere i høj grad med XP er det lykkedes at liste folk
>væk fra spilleserien.
>
>Hvorfor de i huj og hast bankede ME sammen, ved jeg ikke, men jeg
>gætter på at de alligevel lige ville fange de kunder der ikke
>turde bruge det andet.

ME var vist ment som en "overgangsversion" så folk kunne vænne sig til
nye features inden XP Home blev frigivet. En del af features der
ligger i XP Home findes også i ME, fx System Restore funktionen. At
det så sprang i luften lige op i ansigtet på MS er så noget andet...
--
Snuden

"I am a river to my people" -Auda abu Tayi

Klaus D. Mikkelsen (06-08-2004)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 06-08-04 13:33

Bertel Lund Hansen skriver:
>
> Det er i øvrigt en gammel plan der blev lagt før lanceringen
> af Windows NT i sin tid (hint: New Technology). Først delvis med
> 2000 og senere i høj grad med XP er det lykkedes at liste folk
> væk fra spilleserien.

Er XP ikke bare den stabile spilleversion ?


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Jesper G. Poulsen (06-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 06-08-04 15:30

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Er XP ikke bare den stabile spilleversion ?

Den stabile spilleversion af hvad?


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Klaus D. Mikkelsen (06-08-2004)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 06-08-04 16:18

"Jesper G. Poulsen" skriver:
>
> Den stabile spilleversion af hvad?

Windows

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Jesper G. Poulsen (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 07-08-04 21:47

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> > Den stabile spilleversion af hvad?
> Windows

Den hedder 2000 Professional SP2-SP4.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Bertel Lund Hansen (06-08-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 06-08-04 15:55

Klaus D. Mikkelsen skrev:

>Er XP ikke bare den stabile spilleversion ?

Det kommer an på hvad man lægger mest vægt på. XP er NT 5, og
derfor er den stabil. Den er så samtidig udviklet så den også kan
afvikle spil bedre end de foregående NT'er kunne.

2000 og XP er ikke videreudviklinger af spilleserien.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Klaus D. Mikkelsen (06-08-2004)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 06-08-04 16:19

Bertel Lund Hansen skriver:
>
> 2000 og XP er ikke videreudviklinger af spilleserien.

I know.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Richard Thune (06-08-2004)
Kommentar
Fra : Richard Thune


Dato : 06-08-04 20:58

Bertel Lund Hansen wrote:
> Klaus D. Mikkelsen skrev:
>
>> Er XP ikke bare den stabile spilleversion ?
>
> Det kommer an på hvad man lægger mest vægt på. XP er NT 5, og
Nej XP er NT 6
2000 er NT 5



Jesper G. Poulsen (07-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 07-08-04 21:48

Bertel Lund Hansen wrote:

> Det kommer an på hvad man lægger mest vægt på. XP er NT 5, og

Nej. NT5 hedder Windows 2000. Windows XP er NT5.1


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Jesper G. Poulsen (06-08-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 06-08-04 15:31

Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvorfor de i huj og hast bankede ME sammen, ved jeg ikke, men jeg

Mon ikke det var for at folk skulle ha' ekstra travlt med at komme
videre til XP


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Jens Peter Karlsen (06-08-2004)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 06-08-04 18:48

To årsager.
1. Det trak ud med Windows XP.
2. Man var bekymret over de store hardware krav til XP.

Og så skal man huske at langt de fleste ingen problemer havde med ME.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Fri, 06 Aug 2004 11:51:38 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamius@lundhansen.dk> wrote:

>Hvorfor de i huj og hast bankede ME sammen, ved jeg ikke, men jeg
>gætter på at de alligevel lige ville fange de kunder der ikke
>turde bruge det andet.


Jens Peter Karlsen (06-08-2004)
Kommentar
Fra : Jens Peter Karlsen


Dato : 06-08-04 18:57

Din hukommelse snyder dig vist.
Windows ME = Juli 2000
Windows XP = Oktober 2001
Altså over 1 år mellem de 2.
Med kort tid tænker du nok på Windows 2000 der udkom nogle måneder før
Windows ME.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Fri, 06 Aug 2004 09:28:33 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<visit_my@website.tuxx.dk> wrote:

>Jeg fandt det lidt komisk så kort tid efter at XP udkom - lidt ligesom MS
>sagde: "Ups ME er noget lort... på gaden med XP så glemmer folk det nok".


Thomas G. Madsen (06-08-2004)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 06-08-04 21:07

Richard Thune skrev:

> Nej XP er NT 6

XP er NT 5.1

--
Hilsen
Madsen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409079
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste