MS Windows
briani 27239
Fjernsupport
Fra : PØLLE

Dato : 03-08-04 20:22

Hej NG'er

Jeg har med med 2 af mine venner på skift forsøgt at lave fjernsupport.

Vi kommer til, at jeg modtager en meddelelse, som fortæller, at er er en
person, som ønsker support.
Når jeg accepterer (med det samme) får jeg en meddelelse, som fortæller, at
modtageren ikke findes.

Vi har begge download 256 og upload 64 og bruger begge XP.

PØLLE

Fra : Britt Malka

Dato : 03-08-04 20:51

Goddag PØLLE

Den Tue, 3 Aug 2004 21:22:01 +0200 skrev "PØLLE" <NoName@mail.dk>:

>Jeg har med med 2 af mine venner på skift forsøgt at lave fjernsupport.

Prøv at bruge VNC i stedet for at stole på Microsofts system.

Der er masser af gratis VNC-programmer. Et af de bedste, synes jeg, er
Ultr@VNC -- prøv at søge på Google efter det.
--
Britt Malka
Gratis hovedbrud, puslerier og hjernegymnastik: http://www.hovedbrud.com

Fra : Pophaar

Dato : 03-08-04 22:41

Det var dog et mærkeligt svar, Malka.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-08-04 05:27

Pophaar skriver:

> Det var dog et mærkeligt svar, Malka.

Til dels ja - en Malka kan svare undeligt. Men i netop dette tilfælde
kan jeg kun give ret.

VNC er nemt at bruge og sætte op.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : PØLLE

Dato : 04-08-04 18:43

Hej alle 3

Da jeg kan forstå, at I har kendskab til programmet Ultr@VNC, kunne jeg godt
tænke mig at stille nogle spørgsmål:

- Kan programmet bruges via Internettet ?
- Hvor findes programmet, som freeware ?
- Kan man styre en '98 maskine fra en XP ?

PØLLE

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-08-04 18:53

"PØLLE" skriver:

> Da jeg kan forstå, at I har kendskab til programmet Ultr@VNC, kunne jeg godt
> tænke mig at stille nogle spørgsmål:

Ikke lige den version af VNC, men WinVNC

> - Kan programmet bruges via Internettet ?

Ja

> - Hvor findes programmet, som freeware ?

Har du prøvet Google bare 2 sekunder ?
http://ultravnc.sourceforge.net/

> - Kan man styre en '98 maskine fra en XP ?

Ja (med WinVNC gøre jeg det i øjeblikket)

Fra : PØLLE

Dato : 04-08-04 19:57

Hej Klaus

Jeg har hjemtaget Ultr@VNC og installeret den.

Har du tid/lyst til at forklare mig, hvordan man bruger programmet, da jeg
ønsker at styre min søns computer, som er placeret på den anden side af
'toldmuren' Storebælt.

Vi kan enten chatte på Messinger (username jessie-SLETHERpeter@mail.dk)
eller tale over Skype (username: jessie-peter)

PØLLE (Peter)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-08-04 21:09

"PØLLE" skriver:

> Har du tid/lyst til at forklare mig, hvordan man bruger programmet, da jeg
> ønsker at styre min søns computer, som er placeret på den anden side af
> 'toldmuren' Storebælt.

Har han en router installeret ?
Hvis ja, så skal han åben og forwarde den (de) port(e) der bruges af VNC
til den specifikke computer.

Så skal han installere VNC server på hans maskine (burde være nemt),
aktivere den og oprette dig som bruger.

Du starter VNC klienten, indtaster hans ipadresse og vupti du har hans
maskine.

Øv dig på et par maskiner lokalt først...

> Vi kan enten chatte på Messinger (username jessie-SLETHERpeter@mail.dk)
> eller tale over Skype (username: jessie-peter)

NEJ - dette er usenet.

Fra : PØLLE

Dato : 04-08-04 21:51

Tak for svaret.
Ud fra din beskrivelse, vil jeg med stor sandsynlighed kunne få det til at
virke

PØLLE

Fra : PØLLE

Dato : 05-08-04 14:29

Hej Klaus

Jeg har nu prøvet programmet - du havde ret, det er let at bruge, når man
lige forstår tankegangen.

PØLLE

Fra : Britt Malka

Dato : 04-08-04 21:32

Goddag PØLLE

Den Wed, 4 Aug 2004 19:43:12 +0200 skrev "PØLLE" <NoName@mail.dk>:

>Da jeg kan forstå, at I har kendskab til programmet Ultr@VNC

Grunden til, at jeg foreslog dig Ultr@VNC er, at det kan mere end de
andre gratis VNC-programmer.

Blandt andet kan du overføre filer via dette program, og der er en
indbygget chat-funktion.

Derudover er de andre -- foregående -- VNC-programmer lige så gode.