MS Windows
briani 27239
winamp playlist
Fra : csm

Dato : 03-08-04 13:16

hvordan slipper jeg for ID tags i playlisten.
Den skal KUN vise hvad filnavnet er

?

Fra : ///JJ

Dato : 03-08-04 13:39

csm wrote:
> hvordan slipper jeg for ID tags i playlisten.

Den kan du mig bekendt ikke. Hvis filen har et ID3 tag så vises det
(afhængig af dine indstilliner, men senest når filen bliver afspillet i
Winamp), men...

> Den skal KUN vise hvad filnavnet er

Så kan du enten tag'e alle dine filer
eller
Fjerne tag i alle dine filer.

Der findes programmer til begge dele. Jeg lavede engang et der fjernede ID3
tag - måske du vil bruge det?

///JJ

Fra : csm

Dato : 03-08-04 13:56

øv

jeg ville jo godt have id tagene hvis jeg en dag skulle bruge info'en.
nå jeg må lige finde ud af om jeg skal slette alle sammen.

Fra : Lasse Hoelgaard

Dato : 03-08-04 14:03

Må man spørge, hvorfor du ikke vil se den info i din playlist?

-Lasse

Fra : Søren Nielsen

Dato : 03-08-04 14:15

///JJ wrote:

> Der findes programmer til begge dele. Jeg lavede engang et der
> fjernede ID3 tag - måske du vil bruge det?

Det kunne jeg godt være interesseret i :)

Søren

Fra : ///JJ

Dato : 03-08-04 17:19

Søren Nielsen wrote:

> Det kunne jeg godt være interesseret i :)
>
> Søren

Postes i dk.binaer om lidt...

En lille forklaring:
Programmet kræver VB6 Runtime files som kan downloades fx. her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=192461

Brug:
- Vælg en mappe der indeholder mp3-filer (i det venstre vindue)
- Mappens mp3-filer bliver listet i vindue nr. 2
- Tællerne forneden angiver hvor mange filer der er i mappen, hvor mange
der har ID3 tags og hvor mange der har ID3 tags der kun har tomme felter i
sig.
- De tre knapper giver er vist selv-forklarende

PS. Jeg tager ikke ansvar for hvis der skulle ske noget med mp3-filerne. Men
jeg har afprøvet og brugt programmet med succes.
Rent programmeringsmæssigt gør programmet noget ved nogle få bytes i filen -
de såkaldte TAG bytes. Bemærk at tagget bliver slettet fra filen, og kan
ikke genskabes.

Årsagen til programmet blev lavet var at jeg engang havde en del mp3-filer
hvor tagget var tomt og det gav i winamp <2.90 bare en "-" i playlisten.
Senere lavede Nullsoft en software-rettelse for dette.

///JJ

Fra : Søren Nielsen

Dato : 04-08-04 11:40

///JJ wrote: