MS Windows
briani 27239
XP som spillecomputer?
Fra : sfc

Dato : 03-08-04 09:25

Hej NG!!!

Vi har en computer med Windoss 98 og 5-6 spil. Computeren er beskyttet med
et program der hedder stormwindows, der gør at brugerne ikke kan rode rundt
på harddisken og slette filer, og andre sjove ting.

Nu kunne vi godt tænke os at bruge windows xp istedet for win98, men hvordan
beskytter vi computeren på samme måde?
Det er vel ikke nok bare at lave en Admin/bruger konto, vel?

Findes der programmer til XP, ligesom stormwindows, eller hvad kan man gøre?

Mvh Sfc

Fra : Gevaldi

Dato : 03-08-04 09:35

sfc skriblede:
> [...]
> Det er vel ikke nok bare at lave en Admin/bruger konto, vel?
>
> Findes der programmer til XP, ligesom stormwindows, eller hvad kan

Hvis du nu lige tog et kikke på deres site, så
ville du opdage at der er en version til XP:
http://www.cetussoft.com/stormwin.htm

--
/Gevaldi

Fra : sfc

Dato : 03-08-04 10:57

"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> ville du opdage at der er en version til XP:
> http://www.cetussoft.com/stormwin.htm

Det har jeg skam gjort...
Den betaversion har ligget på siden i snart 2 år, og er ubruglig. Tror at
firmaet har lukket og slukket.
Nogen der kender nogen tilsvarende programmer?

Mvg Sfc

Fra : Kim Larsen

Dato : 04-08-04 09:06

"sfc" <sfcFJERN@FJERNtiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er vel ikke nok bare at lave en Admin/bruger konto, vel?
>
> Findes der programmer til XP, ligesom stormwindows, eller hvad kan man

Du skal lige være opmærksom på at hvis du har nogle gamle spil (fra 90´erne)
liggende på computeren som kræver direkte adgang til skærmkonfigurationen
samt direkte og fuld adgang til DOS, så vil disse programmer ikke køre under
XP (og alle andre styresystemer som anvender NT-teknologi). Mange gamle spil
forlanger netop denne adgang.

Jeg har selv en gammel PC med Windows 98 installeret og her beholder jeg
styresystemet for at have en PC som kører med at gammelt styresystem. Den
nyere PC har Windows XP installeret og den vil absolut ikke køre med nogle
de gamle spil.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : sfc

Dato : 04-08-04 09:19

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nyere PC har Windows XP installeret og den vil absolut ikke køre med nogle

Det er ikke gamle spil vi har købt, men spil som CounterStrike og Generalz.
Og nu har vi lige købt battlefield 1942, og jeg havde en ide om at den måske
ville køre bedre på en maskine med Windows XP. Men køre det spil ligeså godt
på en computer med 98/ME ?

Mvh Sfc

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-08-04 14:41

sfc skriver:

> Det er ikke gamle spil vi har købt, men spil som CounterStrike og Generalz.

CS kører bedre under XP er min erfaring, Generalz kender jeg ikke

> Og nu har vi lige købt battlefield 1942, og jeg havde en ide om at den måske
> ville køre bedre på en maskine med Windows XP.

Battlefield trækker tænder ud processor/RAM mæssigt. XP er bedre til at
administrere store mængder RAM, så her "vinder" den igen.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe